900i takapönttö tunkiolle?
Piti eilen näppästä kuva tuosta putken päästä niin näkyy vähän paremmin. 99:iin tuon saa tosiaan laittamalla 900:en kannatinkoukun esim. alumiinilatalla (puskurin kannakkeen mutterin alle alulattaa ja siihen kannatinkoukku kiinni) jonka etuna on se, että mutterit, pultit ja kannatinkoukku pureutuvat alumiinin hyvin = ei heilu.
Lisäksi lyhensin tuota putkea aika reippaasti, ~10cm (yläpinnasta mitattuna) ja sahasin putken viistoon poikki. Jos tuon 900 Turbon loppupään laittaisin sataseen niin sahaisin siitäkin pään viistoon. Jotenkin sopii paremmin. Aeroon jättäisin suoraksi. Kummat on mielikuvat mulla.
http://www.multi.fi/~dimebak/kuvat/DSC03570.jpg
Helpoiten saisit Mertmi laitettua sen, jos sahaat vanhan takapöntön pois ja hitsaat putkea jatkoksi. Yksi hyvä keino olis, jos hitsais putkea jatkoksi ja päähän laittais jonku loppuvaimentimen.
Lisäksi lyhensin tuota putkea aika reippaasti, ~10cm (yläpinnasta mitattuna) ja sahasin putken viistoon poikki. Jos tuon 900 Turbon loppupään laittaisin sataseen niin sahaisin siitäkin pään viistoon. Jotenkin sopii paremmin. Aeroon jättäisin suoraksi. Kummat on mielikuvat mulla.
http://www.multi.fi/~dimebak/kuvat/DSC03570.jpg
Helpoiten saisit Mertmi laitettua sen, jos sahaat vanhan takapöntön pois ja hitsaat putkea jatkoksi. Yksi hyvä keino olis, jos hitsais putkea jatkoksi ja päähän laittais jonku loppuvaimentimen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
takapöntön vedenpoisto/ putken katkeaminen
tuli mieleen, jotta jos takapöntössä on jatkuvasti reilusti vettä, niin sehän voipi aiheuttaa painollaan edesauttaa ko. putken liitoksen väsymistä . eli kantseiskos porata pieni reikä esim takapöntön päädyn alareunaan, päädyt kun ovat paksumpia kuin vaippa.
katsarille voisi sitten panna vaikka peltiruuuvin ko. reikään jos se ny haittaa.
onko kukaan kokeillut tuleeko sieltä paljonkin vettä?
terv kari
katsarille voisi sitten panna vaikka peltiruuuvin ko. reikään jos se ny haittaa.
onko kukaan kokeillut tuleeko sieltä paljonkin vettä?
terv kari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Itsellänikin ollut samoja ongelmia putken kanssa ja joulukuussa viimeisen pöntön jälkeen katkesi rikkipoikki. Jonkin aikaa tuli ajeltua tuolla pöntöllisellä, mutta eilen napattiin kaverin kanssa viimeinen pönttö pois. Vettä oli päässyt sisälle kivasti. Tilalle 2 tuumaista rosteriputkea pöntön edestä alkaen. Onhan se hieman siistimpi ja äänet ovat tasaisemmat ja möreät. Alle muutama kuva javideoklippi (4,36Mt):
, ,
, ,
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Samat ongelmat täälläkin. Aamulla rupes putki rämisemään ja kun sitä ihmettelin niin huomasin, että häntäputki on "puoliksi irti" viimeisestä pöntöstä.
Paljonkohan tuonkin fiksaus taas maksaa, kun ei oikeen olis intoa ruveta itse laittamaan...
Paljonkohan tuonkin fiksaus taas maksaa, kun ei oikeen olis intoa ruveta itse laittamaan...
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Tämmönen siitä mun hitsauksesta tuli. Äänet sain kuriin. Siitä kun auton perän tunkkasin ylös, niin puolen tunnin päästä laskin auton alas, eli homma valmis.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Takapönttö
Viimekesänä konttailin auton alla ja irrottelin rälläkällä vanhat pois ja laitoin kaks takimmaista uutta tilalle. Alkupään putkia ei taida tarviakkaan uusia kovin usein.Toi kylmä pää on kulutustavaraa.
Tuli tosta kylmästä päästä muuten mieleen...kun kokeilin tallissa heilutella rämisevää putkea niin sehän oli päästään aivan kuuma.
Mutta ilmeisesti ne äänieristysvillat kerää vettä ja ne ei helpolla kuivukkaan.
Samperi kun ei viitsis lähteä tolla maalle viikonloppuna ajelemaan, pitäis saada korjattua nopeasti ja halavalla...joopa joo. Kun nyt sais edes jossain teetettyä odottaessa.
Mutta ilmeisesti ne äänieristysvillat kerää vettä ja ne ei helpolla kuivukkaan.
Samperi kun ei viitsis lähteä tolla maalle viikonloppuna ajelemaan, pitäis saada korjattua nopeasti ja halavalla...joopa joo. Kun nyt sais edes jossain teetettyä odottaessa.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Juu, kyllä tuon näköjään yhden kerran voi hitsaamalla korjata. Jos se uudestaan tuosta saumasta pettää, niin silloin pönttö on varmasti ihan seula.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Juu uutta putkea tuli sitten katista taaksepäin. Ei kuulemma kannattanut enää hitsata.
Pitskun pakoputkikeskuksessa maksoi molemmat takapöntöt asennuksineen 120e ja homma kävi nopeasti.
Äänikin hiljeni ainakin ulospäin.
Pitskun pakoputkikeskuksessa maksoi molemmat takapöntöt asennuksineen 120e ja homma kävi nopeasti.
Äänikin hiljeni ainakin ulospäin.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.