Termostaatin ilmaus APUA!!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Termostaatin ilmaus APUA!!

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

Antaisitteko tarkat ohjeet miten toi käy 8O :?: että tällainen plontikin tajuaa KIITOS!!!!!
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Noh termaria ei tarvii ilmata, mutta jäädytysjärjestelmän ohjeita löytyi haullakin. Jos ei näillä aukene, niin kysy lisäohjeita. Eiköhän se ilmattua saada :D

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=ilmaus
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Auton käyttöohjekirjassakin on ilmaaminen neuvottu.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

jus kirjoitti:Auton käyttöohjekirjassakin on ilmaaminen neuvottu.
Niinpä taitaa ollakkin. Se ohje voittaa kyllä meikäläisen sepustukset mennen tullen :oops:
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

Tota ei tässä käsillä kirjoja, mutta olisiko neuvottu -87 tai -90 mallien käyttiskirjoissa.

onko sama onko ruisku vai kaasari :oops: 8O :oops:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Satkussa ei taida olla eroa onko ruisku vai kaasari. Ja kyllä se ilmaaminen on joka vuosimallin kirjassa kerrottu. Jos autossasi on yhtä monta venttiiliä kuin käyttöohjekirjan kuvaamassa moottorissa, ohjeet sopivat ristiin eri vuosimalleihin, termostaattikotelo samassa paikassa jne.

900 i -86 -kirjasta jäähdytysnesteen vaihto-ohjeet:
A. asetetaan lämmönsäätö täyden lämmön asentoon
B. Avataan paisuntasäililön korkki
C. Avataan poistohana jäähdyttimen oikeassa alakulmassa. Pitäkää vastaan sisemmästä mutterista. Irrotetaan poistotulppa, joka on moottorin oikealla puolella pakosarjan alla.
D. Suljetaan poistotulpat ja tarkastetaan että lämmönsäätö on täysin aiku.
E. Avataan ilmausruuvi ja täytetään jäähdytysnestettä paisuntasäiliöön kunnes nestettä tulee ilmausruuvista.
F. Suljetaan ilmausruuvi ja kierretään kansi paisuntasäiliöön
G. Käynnistetään moottori, ajetaan lämpimäksi sekä jälkitäytetään paisuntasäiliö tarvittaessa.

Huom! Täytettäessä pakkasnestettä on tärkeää, että se ensin sekoitetaan veteen sopivassa suhteessa, koska täysi kierto saavutetaan vasta termostaatin avauduttua. Mikäli puhdasta nestettä lisätään paisuntasäiliöön, saattaa edelleen olla vaarana moottorin jäätyminen ja vaurioituminen, koska pakkasneste ei ole sekoittunut moottorin jäähdytysnesteeseen riittävän nopeasti.
Viimeksi muokannut jus, Ti Helmi 01, 2005 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

HYVÄ KIITTÄ HÄN :!: :D
Vastaa Viestiin