Vanha Suomisaappi
Vanha Suomisaappi
Olen joskus kauan sitten ajellut SAABeilla paljonkin. niitä oli useita, pari 99:kin, kunnes siirryin dieselkantaan kymmenkunta vuotta sitten. Laittelen vanhoja pyöräkulkupelejä kuntoon ja tein tyhmän ostoksen, "juustohöylä" coronan. Minulla ei Toyotaan ole minkäänlaista hinkua, eikä hrrastusta, yksi romu corolla 70-luvulla oli. Heivaan sen projektin, kun ei kiinnosta. Olen vudenvaihteen jälkeen aikeissa taas ostaa SAABin 99 1,7 1970 mallia. Kovasti googletin, enkä löytänyt siitä Triumphin moottorista oikein mitään tietoa eikä varaosia. Saako siihen moottoriin osia, jotain löysin TR-2:n 1850 ccm:n osia. Saabilla ei ole kauheasti ajettu, moottori ei välttämättä paljon osia vaadikaan. On oikein uusikaupunkilainen peli.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Vanha Suomisaappi
http://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_Slant-4_enginerampe_58 kirjoitti:Olen joskus kauan sitten ajellut SAABeilla paljonkin. niitä oli useita, pari 99:kin, kunnes siirryin dieselkantaan kymmenkunta vuotta sitten. Laittelen vanhoja pyöräkulkupelejä kuntoon ja tein tyhmän ostoksen, "juustohöylä" coronan. Minulla ei Toyotaan ole minkäänlaista hinkua, eikä hrrastusta, yksi romu corolla 70-luvulla oli. Heivaan sen projektin, kun ei kiinnosta. Olen vudenvaihteen jälkeen aikeissa taas ostaa SAABin 99 1,7 1970 mallia. Kovasti googletin, enkä löytänyt siitä Triumphin moottorista oikein mitään tietoa eikä varaosia. Saako siihen moottoriin osia, jotain löysin TR-2:n 1850 ccm:n osia. Saabilla ei ole kauheasti ajettu, moottori ei välttämättä paljon osia vaadikaan. On oikein uusikaupunkilainen peli.
tuoltakin vois jotain löytää http://www.gripsgarage.com/
http://www.brittiosa.com/index.html
Viimeksi muokannut ari_viitanen, Pe Joulu 26, 2014 01:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ari 1622
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 22:11
- Paikkakunta: Eukonkanto pitäjä
Re: Vanha Suomisaappi
Minkä mallin corona vm? ja onko pahakin projekti? Kovinkin kiinnostaisi... isä-ukolla oli semmoinen tojota kun synnyin, setäni ajoi toistakymmentä vuotta coronalla ja äitini eka auto oli myös samanlainen.
Se.Varma.PerusSuomalainen
Re: Vanha Suomisaappi
Se Toyota on Corona vm 1972 alkuperäisissä mustissa kilvissä, kaikki osat tallessa. Auto kävi, kunnes otimme kannen pois. Moottori vaatii kaikki tiivisteet ja hoonauksen, muuten aika hyvä. Väri metalli kulta. Sisustus on uusittava aika pitkälle. Hyvää se, että kukaan ei (edes minä) ole pilannut sitä omilla virityksillään. Peltihommia on jonkin verran eli paljon. Sellainen kohtalainen projekti tai loistava varaosiksi. Kuten jo yllä mainitsin ei ole kiinnostusta eikä historiallista taustaa minulle. Vaihtoon tai myyntiin menee, kun löytyi tuosta ihan naapurista sellainen retro SAAB Triumph koneella, että siinä sitä odotettua haastetta on. En minä siitä "juustohöylästä" paljon maksanut enkä siitä paljon pyydäkään. Ei vain oikein nappaa, kun en ole noita Toyotauskovaisia. Olen ajanut maanteillä liki 40 vuotta ja yli miljoona kilometriä ja niistä SAABeilla varmaan puolet ja niistä lopuista on huolehtinut WV diesel. Octavia Golf jne... No katsellaan sitten joulun jälkeen... Hyvää joulun aikaa
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 22:11
- Paikkakunta: Eukonkanto pitäjä
Re: Vanha Suomisaappi
Kyllä Rt40 1,5 koneella. Kilvet on, vaikka ne ei mitään maksakaan, kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta.
Saappi se nyt olla pitää. Olen sitä mieltä, että saabismi on, kuin herpes. Sen kerran, kun saa siitä ei parannu. Se saatta olla latenttina jopa 10 vuotta, kunnes se iskee taas. Otan sen nyt seuraavaksi kroonisena.
Saappi se nyt olla pitää. Olen sitä mieltä, että saabismi on, kuin herpes. Sen kerran, kun saa siitä ei parannu. Se saatta olla latenttina jopa 10 vuotta, kunnes se iskee taas. Otan sen nyt seuraavaksi kroonisena.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 22:11
- Paikkakunta: Eukonkanto pitäjä
Re: Vanha Suomisaappi
Kunhan coronan hävitys on ajan kohtainen niin laita viestiä... yritetään sorvata jonkunlainen kauppa...
Se.Varma.PerusSuomalainen
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Vanha Suomisaappi
Tuossa toipotissa on muistaakseni plus maadotteinen virtajärjestelmä, hyvä pointti muistaa kun akkua vaihtelee,ja kun täytyy pyydellä lisävirtaa.
Eikös "juustohöylä" ole ford anglia ( foordin viimeinen siipiperä )..?
Eikös "juustohöylä" ole ford anglia ( foordin viimeinen siipiperä )..?
http://www.skandix.de/en/spare-parts/1/?f=s0Saako siihen moottoriin osia
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Vanha Suomisaappi
No niin kaupat tuli ja SAAB vaihtoi omistajaa. Osoittautui paremmaksi,kuin kuvittelin. Moottori kävi ja ruostevauriotkin äkkiä katsottuna kohtuulliset. Kromit hyvät, kiilloitus riittää.Takalaatikossa oli varaosiakin yhteen jarru- ja kaasutinremonttiin (Motonetissä näytti olevan vielä 1 kpl. jarrurummullisia levyjäkin palojakin, näytti vielä olevan), niin ja uusi kytkimen paineasetelma. Lommoja ei löytynyt muualta, kuin etupuskurista pieni. Mustat kilvet ja alkuperäinen rekisteritunnus. Työtä siinä kyllä on paljon, penkit aurinko polttanut, engelsmanni moottori vuotaa öljyä. Siihen pitäisi uusia tiivisteitä ja kysymys kuuluukin. Mistä niitä saa? Kunhan saan sen aihion työn alle, niin lopullinen kauheus selviää. Hyvää mm. kattoverhoilu, kuin uusi ja mikäli mittari pitää paikkansa niin 89000 km., voipi jopa pitää paikkansa 189000 ehkä kuitenkin todennäköisempi. Penkeistä jene päätellen....no ei tiedä. Se on ilmeisesti 1969 mallinen, koska siinä ei ole lampun pesureita ja vanhan mallinen kojelauta, kello keskellä. Sitten sen lopullisesti näkee, kun purkutyöt alkavat. Museoautoksi se olisi tarkoitus laittaa.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Vanha Suomisaappi
Löytyy tuolta linkistä, katsoo vaan että valittuna on SAAB 99 jne...Siihen pitäisi uusia tiivisteitä ja kysymys kuuluukin. Mistä niitä saa?
Esim..
1046631
8310377 Gasket set, Cylinder head
Saab 99: all models, engine Triumph 1.85
Additional info: with Cylinder head gasket
SKANDIX Own-label
89.00 €
1050068 Gasket set, Crank case
Saab 99: all models, engine Triumph 1.85
SKANDIX Own-label
49.00 €
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Vanha Suomisaappi
Käyvätkö 1.85:n tiivisteet 1.7-litraiseen?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Vanha Suomisaappi
Puskurit on sitten rosteria .
Joskus hamstrasin ylimääräisiä tiivisteitä tuohon omaan Trumppakoneiseen. Käyn penkomassa laatikoita ja laitan vaikka YVtä.
Uusi kojelauta ja ajovalon pesurit taisi tulla 1971, joten kyllä se taitaa olla vuoden -70 mallia. 1969 valmistettiin Uudessakaupungissa nimittäin vain 1 kpl 99:ä, mikäli viimeisimpään Saabistiin on uskominen .
Joskus hamstrasin ylimääräisiä tiivisteitä tuohon omaan Trumppakoneiseen. Käyn penkomassa laatikoita ja laitan vaikka YVtä.
Uusi kojelauta ja ajovalon pesurit taisi tulla 1971, joten kyllä se taitaa olla vuoden -70 mallia. 1969 valmistettiin Uudessakaupungissa nimittäin vain 1 kpl 99:ä, mikäli viimeisimpään Saabistiin on uskominen .
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Vanha Suomisaappi
Ilmoittavat eri tuotenumerolla 1.7L padalle.Käyvätkö 1.85:n tiivisteet 1.7-litraiseen?
1034043
8309262 Gasket set, Cylinder head
Saab 99: all models, engine Triumph 1.7
SKANDIX Own-label
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Vanha Suomisaappi
Mikäs se rampen tupliksen rungonnumero on.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Vanha Suomisaappi
Se rampen "tupliksen" runkonumero on..... 90600105. Mikäli uneni pitää paikkansa tämä on sadas viides 99 uudestakaupungista. Tosin ollakseen liian hyvää ollakseen totta, se ei välttämättä ole totta. Ensimmäinen tutkimus maalauksen kohdalla. Taidan pitää alkuperäisen ja maalaan vain helmat ja osan kylkeä. Moottoritila vaatii täyden puhdistuksen ja maalia. Moottori.. no ei vielä tiedä käy kuiteski. Olen, kuin 15v., joka sai mopon. En kadu enkä myy.vfr kirjoitti:Mikäs se rampen tupliksen rungonnumero on.