AAPUVA!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

AAPUVA!

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Olin juuri äsken lähössä käymään lääkärillä kun on kuumetauti iskeny kimppuun... No siinä sit käynistelin saappia ja käyntiihän se lähti heti ekalla niinkuin aina. Mutta moottori ei kyl käyny kunnolla vaan piti semmosta putputput ääntä ja sammahti sit siihen.
Ja tämän jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin ollenkaan! :?

Ei vaikuttanut mitenkään vaikka kaasua poljin kuinka, eikä kierrosluku mittari liikahtanut ollenkaan??
Yritin saada autoa muutaman minuutin verran käyntiin.
Oon vaan aivan ihmeissäni kun saappi on aina ennen lähtenyt hyvin käyntiin vaikka pakkasta ois ollu -20c.

Mikäköhän mahtaa olla vikana??
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sytytyksen pääteaste voipi olla syypää, kierroslukusignaali tulee mittaristolle sieltä. Ja jos ei toimi, niin ei kyllä varmasti käynnistykään.. Haiseeko bensa, ts. vaikuttaako sytytysvialta?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Ei kyllä bensa ainakaan haissut. Oon aika rähmäkäpälä autojen kanssa että vähän vaikeaa sanoa että olisiko sytysvikaa.
Ei se käynnistäminen kyllä täysin toivottomaltakaan vaikuttanut mutta... ei niin ei.

Mites voiko toi vika tulla tuohon sytytyksen pääteasteeseen ihan vaan itsestään yön aikana kun kuitenkin eilen auto pelasi ihan täydellisesti?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minulla aikoinaan 900i 88 4d sedan suoraan ajosta parkkiin ja kun
seuraavan kerran yritin lähteä niin ei mihinkään.
No sytytyksen ohjaus boksihan siitä oli mennyt.. :(
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Miten ku toi kuitenkin lähti aluks käyntiin muttei käynnyt kunnolla. Voiko syynä olla kuitenkin se sytytyksen ohjausboxi?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No jos se olisi kastellut tulpat niin olishan se jo tuoksunut palamaton bensiini.
Lämpöaikakytkin jos on rikki, niin tulpat kastuvat helposti.
Se ohjausboksi on siinä akun puolella pystypellissä kiinni.
Lainaa joltakin kaverilta toista boksia ja kokeile sillä.

Ja se on tämän näköinen kapistus...
http://oem.thepartsbin.com/parts/thepar ... ntrol+Unit
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

No kävin nyt uudestaan kokeilemassa että lähtiskö käyntiin muttei lähteny.
Huomasin sellasen jutun että kun en painanut kaasua yhtään niin se jo vähän lupaili, mutta oli sekin sellaista putputusta ettei se moottori kunnolla ois lähteny käymään. Ja kun painoin kaasua enemmän niin sit ei enää oikein edes lupaillut.

Tämän jälkeen oli ehkä pientä bensan käryä kun lähdin autolta pois.

Auto on autokatoksessa ja oon tietty ajanu saapin niin lähelle päätyä että tiukkaa tekee että saanko konepeltiä auki! :roll:
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Eihän auto ole vaan potkaissut takaisin että olis imukotelosta lähtenyt joku letkun tulppa irti meillä ainakin teki niin kun kävi joskus jälkikäyntiä ja sitten pössäytti takasin kaasariin niin silloin lenti jarrutehostajan letku irti ja sitten ei lähtenyt käyntiin kun sai niin paljon ilmaa.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

En ole ainakaan huomannut että olisi tapahtunut mitään erikoista.

Pystyykös ton tarkistamaan helposti että onkos toi letku lähtenyt irti?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Avaamalla konepellin!
Tarkemmin seuraat sitä mustaa letkua tehostimelta imusarjalle. Samalla näet muutkin letkut imusarjalla
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Joo no täytyy huomenna taas käydä kokeilemassa kun on valoisaa. Yritin äsken aukaista konepellin mutta eihän sitä auki saa kun auto on liian lähellä seinää.
Eiköhän sitä saa siitä jotenkin työnnettyä vähän taaksepäin.


Noh pitääpi vaan toivoa ettei oo mitään pahaa vikaa autossa. :(
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Minusta jotenkin tuntuu, että tuo olisi kastellut tulpat. Itselläni oli syksyllä samanlaiset oireet ja olin jo sytytysyksikkö ostamassa mutta onneksi tuli kokeiltua sitten vielä kerran ja lähtihän se käyntiin päivän seisomisen jälkeen.
#1890
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Pitää toivoa sitten että olis mullakin sit vaan ne tulpat kastuneet, selviäis vähän helpommalla. :)
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Virranjakajan hall-anturi?
#2274
Vastaa Viestiin