900 ässä takaiskarit

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Predatori
"Aero"
Viestit: 495
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 13:41
Paikkakunta: kuopio

900 ässä takaiskarit

Viesti Kirjoittaja Predatori »

Mietinnässä saada perä jämäkämmäksi. Kuormajouset on,seuraavana aattelin takaiskarit päivittää. Mitä suosittelette markkinoilla olevista? Saisi olla mahdollisimman jämäkät. Onko ässässä vakiona kaasu vai neste edessä/takana? Auton malli on siis combicoupe 91vm.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 900 ässä takaiskarit

Viesti Kirjoittaja sarka »

Kaasut siinä pitää olla ja jos jämäkkää haluat niin varmaan mennään KYB/Bilstein-akselilla. Ite oon tykännyt Sachseista saapeissa, mutta eivät ole jämäkät tai sporttiset... http://shop.speedparts.se/en/prod/900-79-93/suspension/
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
josipan
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 13:10
Paikkakunta: kuopio

Re: 900 ässä takaiskarit

Viesti Kirjoittaja josipan »

sachsin kaasuthan siellä on jo tehtaalta lähtiessä ollut.
eli advantaget vaan tilalle.
minusta ovat ihan hyvät iskarit,toimivat madallus joustenkin kanssa hyvin.
myllypa
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 18:32
Paikkakunta: rovaniemi

Re: 900 ässä takaiskarit

Viesti Kirjoittaja myllypa »

Hyvät jos haluaa niin Konin jousi vahvisteiset säädettävät iskunvaimentajat on varmin ja toimivin ratkaisu. On kokemusta noista ja ovat todella asialliset. T.Pasi
mooritz
"Aero"
Viestit: 425
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: 900 ässä takaiskarit

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Mistä noita säädettäviä vielä saa?
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 ässä takaiskarit

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Nykyiset Bilstein B6:et ovat olleet alla jo monta vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Takana juurikin kuormajousien parina ja edessä Lesjöforsin madallusjousien kanssa. Näitä ennen oli Sachsin kaasut (tarkempaa mallia en tähän hätään muista) ja pidin niitä paljon huonompina kuin Bilsteinejä. Olivat hemmetin pintakovat, mutta muuten melko löysät. Lisäksi alkoi useampi iskari nopeasti parin vuoden sisään vuotamaan. Bilsteinit eivät ole yhtä pinakovat, mutta muuten ovat paljon jämäkämmän oloiset. Sachsja ei tosin ollut edes suunniteltu madallusjousille, joten siitä varmaan löytyy suurin syy huonoon toimintaan. Toisen satkun vakioalustassa ne toimii ihan mukavasti ilman valittamista.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Predatori
"Aero"
Viestit: 495
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 13:41
Paikkakunta: kuopio

Re: 900 ässä takaiskarit

Viesti Kirjoittaja Predatori »

Mukavasti jakaantuu mielipiteet. Näyttäs olevan kaikilla oma suosikkinsa. Pitänee hintoja tutkailla ja joku noista valita. Saattaa muuten olla iskarin pultit kiinni ruostunu....Huomasin kun jouset vaihettiin.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 900 ässä takaiskarit

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Ollu molemmis ässis vakiokorkeus, kuormajouset takana ja iskareina bilstein, kyb ja sachs.

- Bilsteinit (keltaiset) toimi joka tiealustalla tasapainoisesti, hiukan kovat jonkun makuun mut kuormallakin ja kärry perässä napakat. Sai työntää koviten mutkateillä näillä iskareilla ja tuntuma tiehen pysyi.
- Kybit (siniset) täristi pomppusella hiekkatiellä paikatkin hampaista, noita kylläkin eri kovuuksia saatavana. Muuten peruskuntoisilla teillä ajossa hyvät.
- Sachs oli tyypilliset perusiskarit ja aika pehmeät toiminnaltaan, nuo vaihtu kybiin kun jämäkämmän halusin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin