Mikäs olisi paras putkivaihtoehto piristettyyn satkuun? Simonsin vai JT:n puolisatsi katista taaksepäin mutta löytyykö parempaa etuputkea niin että akku vielä mahtuisi olemaan omalla paikallaan?
Jospa keväämmällä vaihtais putken samaan konkurssiin kun laittaa ic:n...sitten dynolle
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
Itse ainakin suosittelen JT:n putkistoa.
downpipe vain paikoilleen ja akku takakonttiin......itse ostin 120a/h huoltovapaan akun ja tarpeeksi järeät kaapelit + etusulake(200 A).
On ainakin ollut täysin murheeton 8 kk:tta
Putken vaihdon jälkeen huomasin vain suupieliä nostattavia tunteita....
Tuli meinaan herkkäkulkunen peli: Autona 900 S -92. Turbo vaihdettu mitsun td04-15t:n + cooleri mallia alu koko keulan kokoinen + jäykempi accuaattori + apc boksi modattuna + VV suodatin.
Näillä eväillä vakio putken ja JT:n ero kuin yö ja päivä + ÄÄNET!
Sabeli kirjoitti:Itse ainakin suosittelen JT:n putkistoa.
downpipe vain paikoilleen ja akku takakonttiin......itse ostin 120a/h huoltovapaan akun ja tarpeeksi järeät kaapelit + etusulake(200 A).
On ainakin ollut täysin murheeton 8 kk:tta
Putken vaihdon jälkeen huomasin vain suupieliä nostattavia tunteita....
Tuli meinaan herkkäkulkunen peli: Autona 900 S -92. Turbo vaihdettu mitsun td04-15t:n + cooleri mallia alu koko keulan kokoinen + jäykempi accuaattori + apc boksi modattuna + VV suodatin.
Näillä eväillä vakio putken ja JT:n ero kuin yö ja päivä + ÄÄNET!
Kerrotko Sabeli (toki muutkin saa) hieman tarkemmin tuosta akun siirtämisestä takakonttiin? Itseäni on alkanut kiinnostaa JT:n 3" downpipe ja silloinhan akun siirto tulisi ajankohtaiseksi.
Moniko neliöistä kaapelia käytit ja miten olet kiinnittänyt akun takakonttiin? Kuviin mahdollisuutta?
Maikki kirjoitti:Mikäs olisi paras putkivaihtoehto piristettyyn satkuun? Simonsin vai JT:n puolisatsi katista taaksepäin mutta löytyykö parempaa etuputkea niin että akku vielä mahtuisi olemaan omalla paikallaan?
Eikös JT:ltä löydy sellainenkin 3" DP, ettei tarvitse akkua siirtää..?? Siinä on tosin ahtimelta lähtiessä pieni pätkä vakioputkea ja itse en juuri siksi haluaisi sellaista laittaa. Liekö siitä iloa ollenkaan kun sen nimenomaan pitäisi olla mahdollisimman väljä juuri alussa.
900S kirjoitti:
Kerrotko Sabeli (toki muutkin saa) hieman tarkemmin tuosta akun siirtämisestä takakonttiin? Itseäni on alkanut kiinnostaa JT:n 3" downpipe ja silloinhan akun siirto tulisi ajankohtaiseksi.
Moniko neliöistä kaapelia käytit ja miten olet kiinnittänyt akun takakonttiin? Kuviin mahdollisuutta?
Itse ostin juuri 50mm2 hieno säikeistä kaapelia, sekä sulakeboksin, johon tulee sitten vielä sulake, kun ensin sen mitoitan.. tuo 200A kuulostaa aika järeältä, luulisi jonkun 62A riittävän ja saahan sitä sitten nostettua.
Akun voi vaikka kiinnittää Bilteman akkukoteloon, varapyöräkotelon tilalle, eli pyörä saisi lähteä.
juu, nuo katittoman mallin putket on semmosia jotka alkaa siitä kohtaa kun vakio putkikin, kyllä on aika lailla silläkin jo eroa vakioon turbon heräämisessä!
Etusulake 200 A riitti ainakin viimetalven kovillakin pakkasilla startin pyörityksen eikä edelleekään mitään ongelmia ole ollut "akku takakontissa" Kaapelina muistaakseni jotain 90 cm2 monisäikeistä.
No eihän tolla akun sulakkeella ole muuta tarkoitusta kun palaa jos kaapeli jostain ihmeen syystä sattuu hankaamaan runkoon Eli saa olla "hiemman" ylimitoitettukin.
Eli pihtimittarilla startatessa virta piuhasta mittaus. Vaikka puolan johdon irti oleessa ettei käynnisty heti ja tähän lukeemaan joku 1,5 kerroin niin eiköhän ole sopiva
Nää nyt oli vaan mun ajatuksia....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Satkun startin teho oli 1,3 tai 1,2 KW ohjekirjan mukaan. Jos sähkömoottori ottaa oin 1,5 kertaisesti startis, niin vois mitoittaa tuplaks. Eli pyöreesti noin 200A. Valitaan tämän yli menevä johto, ja siihen johdon johdinkykyä pienempi sulake.
Omaan on tulos 150-200A sulake, ja jotain paksua johtoa mitä satun suhteilla saamaan.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84