Kytkin jumissa
Kytkin jumissa
Elikkä Saab900i compicoupe87 oli seisonnassa varastossa talven yli kunnes piti siirtää,mutta kytkin ei irrottanutkaan, purin muovin kytkimen päältä ja tarkastin että pääsylinteritoimii eikä vuoda ja paineasetelma toimii mutta painelaakeri vikisee eli kytkintä purkamaan laitoin asetelman väliin paksua sähköjohtoa mutta ensaanut osia ulos kytkinlevy oli ruostunut vauhtipyörään kiinni ja irrottuaan´´kytkinlevyn uraholkki´´,se josta akseli menee läpi jumitti vauhtipyörään kunnes painatin muttereilla asetelman painelaakeriavasten ja nostin kytkinleivyn pois välistä mutta osat irtisaatuani huomasin että paineasetelma oli `´bork cekcki´´ja kytkinlevy loppusuoralla oleva valeo ja tietääkseni ei ole ennen kytkintä purettu yli 20 vuoden aikana eli pitäisi olla alkuperäiset osat voiko olla laitettu tehtaalla näin ,pelto/varaosa autosta löytyis vaihdettuna hyvä84 90sen `´bork cekcki´kytkin paketti mutta oliko siinä erilainen sylinteri/painelaakeri,oliko näitä kahtamallia 900sissa olisko sekotus kelpoisia osia vai laittaako kaikki kytkimen osat siitä varaosa autosta.
Re: Kytkin jumissa
Kytkin + asetelma käy (sama setti kun painelaakeria ei huomioi -78...-89), samoin jos vaihdat sylinterin se käy kunhan painelaakeri on oikeaa mallia. Vanha laakeri on se isompi. Uudempaan sylinteriin saa halvalla korjaussarjan. Kannattaa uusia se samalla ja silmälaakeri. Kytkinrempoista löytyy ohjetta ja tarinaa yhdeksi romaaniksi asti, joten hakua kandee kokeilla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kytkin jumissa
Kytkinvaihdettu