2.1 Käy huonosti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
JJ-99
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 09:51
Paikkakunta: Lappeenranta / Joutseno

2.1 Käy huonosti

Viesti Kirjoittaja JJ-99 »

Kansirempan jälkeen ei enää laula. Pyörittää muttei käynnisty, tulpanpohtoja pyöritelty, bensaa tulee bensakiskolle asti. 1 ja 4 pyttyjen tulpat tummat (palamista tapahtunut) mutta 2 ja 3 pytyillä tulpat kirkkaat. Antaa kipinää kaikilta tulpilta. Alipaineletkut pitäisi olla oikeassa järjestyksessä. Jaon tarkastin pariin otteeseen vaikka konetta pyörittää nokka/pyörämerkit pysyy samana, 15niittiä rattaiden välissä.
Viimeksi muokannut JJ-99, Ti Maalis 31, 2015 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6513
Käyttis: Saab 900i 2,1 16v MY92 (Platana Grey Metallic)
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 2.1 Ei käynnisty kansirempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

JJ-99 kirjoitti:Kansirempan jälkeen ei enää laula. Pyörittää muttei käynnisty, tulpanpohtoja pyöritelty, bensaa tulee bensakiskolle asti. 1 ja 4 pyttyjen tulpat tummat (palamista tapahtunut) mutta 2 ja 3 pytyillä tulpat kirkkaat. Antaa kipinää kaikilta tulpilta. Alipaineletkut pitäisi olla oikeassa järjestyksessä. Jaon tarkastin pariin otteeseen vaikka konetta pyörittää nokka/pyörämerkit pysyy samana, 15niittiä rattaiden välissä.
Onkos ventiilinvälykset oikeat ettei venttiili kanna?
olikos siinä palasäätö,vai hydrauliset??
Ari 1622
JJ-99
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 09:51
Paikkakunta: Lappeenranta / Joutseno

Re: 2.1 Ei käynnisty kansirempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja JJ-99 »

Hydrauliset säätimet löytyy tästä, joten luulisi olevan kunnossa.
#6513
Käyttis: Saab 900i 2,1 16v MY92 (Platana Grey Metallic)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 2.1 Ei käynnisty kansirempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Hörähtääköjos kaataa bensaa imusarjaan?
JJ-99
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 09:51
Paikkakunta: Lappeenranta / Joutseno

Re: 2.1 Ei käynnisty kansirempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja JJ-99 »

Ei lupaa vaikka luirautin bensaa imusarjaan.
#6513
Käyttis: Saab 900i 2,1 16v MY92 (Platana Grey Metallic)
Olavi P
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 20:45
Paikkakunta: Kälviä

Re: 2.1 Ei käynnisty kansirempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja Olavi P »

Yleensä puolanjohto unohtuu irti kansirempan jälkeen
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 2.1 Ei käynnisty kansirempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä?
Ari 1622
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 2.1 Ei käynnisty kansirempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Maadotukset ja liittimet mitä irrotettu varmasti kiinni?
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: 2.1 Ei käynnisty kansirempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

onko tulpanjohdot varmasti oikeassa järjestyksessä? ykkös sylinterin johdon kohdalla jakajan rungon merkki?

onko nokka-akselit ykkösen sytytys hetkellä ykkös sylinterissä ylöspäin, eli venttiilit kiinni?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
JJ-99
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 09:51
Paikkakunta: Lappeenranta / Joutseno

Re: 2.1 Käy huonosti

Viesti Kirjoittaja JJ-99 »

Tulpanjohdot olivat pykälän pielessä :oops: , ei meinannut lähteä oikeallakaan jaolla käyntiin. Alkuun katkonaista käyntiä ja sammuilua. Koneen lämmettyä käy nätisti niin kauan kun on tyhjäkäynnillä eikä koneesta kuulu sivuääniä. Pätkii ja paukkuu 2-3tuhaannen kierroksen kohalla.

Tulpat on uudet ja pyörijä/kansi. Ei käy myöskään vanhoilla tulpilla paremmin.

Check engine valo syttyi, pitää lukea.

Maadotuspisteitä seuraavaksi hinkkaamaan
#6513
Käyttis: Saab 900i 2,1 16v MY92 (Platana Grey Metallic)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 2.1 Käy huonosti

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Tätähän voidaan potkujen yhteydes ihmetellä.
JJ-99
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 09:51
Paikkakunta: Lappeenranta / Joutseno

Re: 2.1 Käy huonosti

Viesti Kirjoittaja JJ-99 »

Muuten loistava idea, mutta en ole ennen klo 21 kotosalla.
#6513
Käyttis: Saab 900i 2,1 16v MY92 (Platana Grey Metallic)
JJ-99
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 09:51
Paikkakunta: Lappeenranta / Joutseno

Re: 2.1 Käy huonosti

Viesti Kirjoittaja JJ-99 »

Avain käteen venttiilinkoppa pois ja kappas kummaa jako on nyt hampaan verran molemmista pyöristä jäljessä, ketju oikealle kohalleen ja käyntiin.

Tuntuu hassulta kun kyllä se sillon kun kasasin oli oikein vaikka moottoria pyöritti menosuuntaan 2 ja 4 kierrosta, tainnut olla jo vasymystä ilmassa jos ei silloin jo huomannut heittoa.

Kiertää koko kierrosalueen lämpimänä niinkuin kuuluukin. Myös konehuoneen maadotuspisteet käyty läpi.

Moottorin ääni on hiukan erilainen nyt, täydellä kaasulla moottorin äänet rouheammat.
#6513
Käyttis: Saab 900i 2,1 16v MY92 (Platana Grey Metallic)
Vastaa Viestiin