Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Mietin onko joku testannut tai tietääkö pelittääkö suoraan 2.3T tonnari -93 orkkis t5.2 lucas 408cc suuttimet esim. ässän lucaksien tilalla?
Noita 2.3T t5.5 350cc punasiahan on laitettu satkuihin.
Mulla noita on 8kpl varalla ni joku tästä Imatran läheltä vaikka haluaisi testata viri/viinakäytössä ni voisin lainata.

Tuos jotain perustietoa noista tonnarin 408cc ja 350cc, satkun ohmi, virtaus jne arvoista mulla ei tietoa

Stock injectors on Saab 9000 1993
Brand: Lucas
Mfd. p/n:D5162EA
Imp: 15.9 Ohms
Flow: 286g C7H16 @ 3 bar / 60s (~408 cc/min)

Stock injectors on Saab 900/9000 1994-1998
345 cc/min @ 3 bar fuel pressure
Static Flow Rate: 31.6 lb/hr @ 43.5PSI = 239.4 g/min = 349 cc/min (+/-4%)
Dynamic Flow Rate 2.5ms pulse width @ 100Hz: 6.68 mg/pulse (+/-6%)
Coil Resistance: 16.2 Ohms (+/-0.35 Ohms)
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun

Viesti Kirjoittaja Jope »

Älä pistä ässään, nuo tonnarin lucakset on korkean impedanssin suuttimia, ässän CU14.x vaatii matalaimpedanssiset.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Jope kirjoitti:Älä pistä ässään, nuo tonnarin lucakset on korkean impedanssin suuttimia, ässän CU14.x vaatii matalaimpedanssiset.

pistä rauhassa vaan, kyllä noin päin saa laittaa, toisinpäin taas ei!
voisivat olla ihan hyvät oranssien tilalle, tonnarin 431 suuttimet olivat juuri passelit vihreiden tilalle, mutta oranssien tilalle olivat inan pienet ja joutui paineita sitten jonkunverran lisäämään..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kiitos
Ei mulla ole og enää mutta kun noita og turbo/S täälläpäin on ni mikäli joku haluaa repiä viina/bensa kunnol lisää tehoa muttei vielä isompia suuttimia olis vaikka isompi vaihtoehto 350cc:lle nämä..

Multa voi kysellä sarjaa vaikka testaukseen näillä suuttimilla jos mielenkiintoa. Lainaus ei maksa mitään ja jos ok niin saattasin luopuakin yhdestä sarjasta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun

Viesti Kirjoittaja Jope »

mikkoimp kirjoitti:
Jope kirjoitti:Älä pistä ässään, nuo tonnarin lucakset on korkean impedanssin suuttimia, ässän CU14.x vaatii matalaimpedanssiset.
pistä rauhassa vaan, kyllä noin päin saa laittaa, toisinpäin taas ei!
Kas, uutta mulle. Etuvastusta ei tarvi/pidä ohittaa?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Jope kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:
Jope kirjoitti:Älä pistä ässään, nuo tonnarin lucakset on korkean impedanssin suuttimia, ässän CU14.x vaatii matalaimpedanssiset.
pistä rauhassa vaan, kyllä noin päin saa laittaa, toisinpäin taas ei!
Kas, uutta mulle. Etuvastusta ei tarvi/pidä ohittaa?
Niin siis juu, etuvastus tietysti pitää ohittaa kun laittaa korkeaohmiset suuttimet...
Vanhasta flektistä sattui löytymään hyvä liitin tuohon hommaan niin ei ole kuin tökätä paikalleen ja pois yhtä helposti.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun

Viesti Kirjoittaja Jope »

Noniin, eli aika vaarallinen yleistys tuo, että noin päin saa laittaa ja toisin päin ei. Kaikissa ruiskuissa ei moista ulkoista etuvastusta ole.

Mutta hyvä tietää tämä, olenkin joskus tuota vastuksen ohittamista pohtinut.

Jos olis oikein viitseliäs, niin haalisi noita lucasin binnejä useamman ja diffaisi, että mistä kohdista niissä bensalastuissa on tehty muutoksia. Sitten se suutinten vaihtokin olisi vähän järkevämpää.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Jope kirjoitti:Noniin, eli aika vaarallinen yleistys tuo, että noin päin saa laittaa ja toisin päin ei. Kaikissa ruiskuissa ei moista ulkoista etuvastusta ole.
ei mitenkään vaarallinen yleistys. lucasissa nyt vaan sattuu tuo etuvastus olemaan, niin kannattaahan se ilmanmuuta ottaa pois kun se on otettavissa.

eli matala ohmisten tilalle saa heittää korkea ohmiset, hiukan niiden toiminta ehkä vaan hidastuu jos tuota vastusta ei ota pois, mutta toimii siis ja mitään ei riku.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
aero
-
Viestit: 8671
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun

Viesti Kirjoittaja aero »

Onhan se epäsovitusta pääteasteelle se impedanssin nousukin, mutta suuttimien aukomisessa tuskin puhutaan ihan radiotaajuuksista, joten todennäköisesti ongelmia ei käytännössä ikinä tule.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun

Viesti Kirjoittaja Jope »

Uskottava se sitten on.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Ei mulla ainakaan mitään ongelmia tullu, kun vaihoin noi -431 suuttimet lucakseen ja etuvastus oli paikallaan.
Vuoden verran ajelin e85 ja 1bar ahdoilla.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

NGpower kirjoitti:Ei mulla ainakaan mitään ongelmia tullu, kun vaihoin noi -431 suuttimet lucakseen ja etuvastus oli paikallaan.
Vuoden verran ajelin e85 ja 1bar ahdoilla.
täälä oli sama konstruktio mutta vastus välistä napattu pois..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Pedri
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 21:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun

Viesti Kirjoittaja Pedri »

mikkoimp kirjoitti:
NGpower kirjoitti:Ei mulla ainakaan mitään ongelmia tullu, kun vaihoin noi -431 suuttimet lucakseen ja etuvastus oli paikallaan.
Vuoden verran ajelin e85 ja 1bar ahdoilla.
täälä oli sama konstruktio mutta vastus välistä napattu pois..
Samoilla menty myös assällä n.25tkm. Kohtuulisen hyvin toiminut.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)

Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Pedri kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:
NGpower kirjoitti:Ei mulla ainakaan mitään ongelmia tullu, kun vaihoin noi -431 suuttimet lucakseen ja etuvastus oli paikallaan.
Vuoden verran ajelin e85 ja 1bar ahdoilla.
täälä oli sama konstruktio mutta vastus välistä napattu pois..
Samoilla menty myös assällä n.25tkm. Kohtuulisen hyvin toiminut.

Niin kummalla setupilla?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Pedri
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 21:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun

Viesti Kirjoittaja Pedri »

Niin kummalla setupilla?

Sori, Eli etuvastus ohitettuna.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)

Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Vastaa Viestiin