ysiysin seoksen säätö

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
nittiniiu
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 15:24
Paikkakunta: Kokkola

ysiysin seoksen säätö

Viesti Kirjoittaja nittiniiu »

Katsastus jälleen edessä joten tarvitsisin hieman tietoa joutokäynnin seoksen säädöstä. Auto käy selvästi rikkaalla, mutta missä on 84 vuosimallin kaasuttimessa seoksensäätöruuvi tms.

Mika
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kaasarin päällä korkki jonka avaamalla aukeaa reikä jonne sopii pitkä kuusiokolo avain saa esim bilteemasta ja sieltä säätämällä.


muut lisätköön / korjatkoon..........voi olla myös kaasarin alla säätönuppi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Joissakin on myös "altasäädettävää" mallia. Kaasarin pohjassa on "mutteri" jota säätämällä säätyy suuttimen korkeus.

Haulla löytyi nämä ohjeet:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12080
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Strömberg säädetään tuolta päältä , joka todennäköisesti on ko. autossa
Pierburg alhaalta.
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

:arrow:
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

multivalve kirjoitti:
Reetu kirjoitti:Strömberg säädetään tuolta päältä , joka todennäköisesti on ko. autossa
Pierburg alhaalta.
-78 vanhemmat Strömpät säädetään alta.nimim.kokemusta on!
Jotain tämmöistä muistelin, mutta ei ollut esittää tarkkaa tietoa vuosimallista. Toi altäsäätö on siitä parempi, että se antaa vähän pelivaraa kuluneelle suuttimelle.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Minä olen aina hakenut päästölapun paikallisesta Saab-huollosta. Euron halvemmalla on (toistaiseksi) saanut sekä todistuksen että säädön, kuin mitä pelkkä mittaus konttorilla maksaa.
matti sallinen
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

pääkaupunkiseudulla ei ainaskaan entiset saab-asentajat ole suostuneet/saaneet kaasareita leimakuntoon, piti riihimäen kupeelle launosiin ajaa viikon sisällä 2 eri autoa, ennenkuin alko homma toimimaan.

-Masa
saab 99 -83 GL"S"
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Se on nykymekaanikolle niin vaikea toi kaasarin säätö. Ei saa testilaitteeseen kiinni ja yhtä ruuvia pitäis kääntää :wink:

Joka katsastuksessa pomppas päästöistä, kunnes vaihdoin kaikki osat kaasariin. Neula, suutin, neulaventtiili ja tiivisteet.

Bensapinnan kohokin kannattaa tarkistaa. Ja tarvittaessa säätää/vaihtaa.

Osat maksaa itsensä nopeasti takaisin kun bensaa palaa vähemmän :D
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
matti sallinen
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

ja v..tut sanon mä. mulle riitti noitten paskojen kanssa pelleily,römppäset lentää tänä keväänä tunkiolle...
ostin sellaset kaasarit, joihin saa osiakin vielä suomesta, ja jopa tarvittaessa myytyä, jos tekee takasin alkuperäiseksi.

webrut jyrää!!!
saab 99 -83 GL"S"
Vastaa Viestiin