Satkun takajousien ilmapussit.
Satkun takajousien ilmapussit.
Joo, tänään vaihdon tuohon 900i -85 takarengasta, niin huomasin että takajousissa oli ne ilmapussit. Olin aika yllättynyt, sillä harvemminhan niitä on noissa ruisku Saabeissa. Eikös tämä ole Saabien jokin lisävaruste?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Lisävarustepa hyvinkin.
Sulla ei varmaankaan ole kompuraa + sen nappuloita kojelaudassa, joten kyseessä on "käsin täytettävä" malli.. Takakontista pitäisi varapyöräkotelosta löytyä letkun päästä venttiili, josta voit laittaa huoltsikalla pusseihin ilmaa.
Mulla on tuossa 84:ssä kompura kontissa, voi kojelaudan nappuloista täyttää ja tyhjätä pusseja + painemittarikin löytyy nappien vierestä. :-)
Sulla ei varmaankaan ole kompuraa + sen nappuloita kojelaudassa, joten kyseessä on "käsin täytettävä" malli.. Takakontista pitäisi varapyöräkotelosta löytyä letkun päästä venttiili, josta voit laittaa huoltsikalla pusseihin ilmaa.
Mulla on tuossa 84:ssä kompura kontissa, voi kojelaudan nappuloista täyttää ja tyhjätä pusseja + painemittarikin löytyy nappien vierestä. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Joo, pitääpä tutkailla tuota takakonttia vielä tarkemmin. Nyt varmaan yksi syy löytyi sillä Rek. otteessa luki merkintä *Gli* .
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Oma satku on myös alkujaan -84 GLi, mutta mitään ilmapusseihin viittaavaa en ole löytänyt. Onkos jossain ollut vakionakin. Käsittääkseni vastoin parempaa tietoa ollut vain lisävaruste?Suabisti kirjoitti:Joo, pitääpä tutkailla tuota takakonttia vielä tarkemmin. Nyt varmaan yksi syy löytyi sillä Rek. otteessa luki merkintä *Gli* .
JOPE Mitä olet ollut mieltä pusseista? Onko konkreettista apua? Kuljetan aina silloin tällöin raskaampia lasteja niin kyllä moiset kiehtoisi. Takana on jo combin "hieman vahvistetut".
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Heh, valitettavasti en voi tuohon kommentoida vielä tässä vaiheessa, auto on ollut mulla alle viikon. :-)tema kirjoitti:JOPE Mitä olet ollut mieltä pusseista? Onko konkreettista apua? Kuljetan aina silloin tällöin raskaampia lasteja niin kyllä moiset kiehtoisi. Takana on jo combin "hieman vahvistetut".
Pitää kokeilla ensi kerralla tallissa, että tekeekö ne yhtään mitään auton jämäköittämiseksi.. Pussit täyteen ja sitten kulmasta kiinni ja ravistamaan.
Voi olla, että erot huomaa vasta, kun kontin lastaa täyteen kiuaskiviä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Painetta pusseihin 2 baria ja eron kyllä huomaat kuormattuna...joulureissu pohjoiseen = suksiboksi katolla, auto täynnä tavaraa ja koirakin vielä tavaratilassa painona niin eipä perä juurikaan painunu 

9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Joka sellaiset haluaa niin tuolla olis pari vaihtoehtoa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12420
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12420
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.