99 EMS
99 EMS
Viime kesänä kirjoitin EMS metsä löydöstä joka oli tarkoitus noutaa kotiin. No aikaa kului, ja talvikin ehti tulla. Nyt sitten sain inspiraation, traileri pakun perään ja hakemaan. Siellä se nökötti samassa kunnossa kuin viime kesänäkin. Saab trailerille ja kotiin. Elikkä nyt on EMS kotona tallessa.
Saab 9-3, Rover 75, Triumph TR4 (MR), Triumph Herald 13/60 (MR), Triumph Courier 2kpl, Jaguar XJ6, Jensen Interceptor 7.2 , Cezeta 501 (MR) Jaguar X type
Re: 99 EMS
onneks olkoon kuvia odotellessa.... vuosimalli?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: 99 EMS
Vuosimalli on -74. Kuvia on, mutta niiden lisääminen tänne on niin isopäistä puuhaa kaikkine kuvapalvelimineen, että en jaksa nähdä vaivaa...
Viikonloppuna pesu painepesurilla sai ihmeitä aikaan, sammaleen saatua kyytiä alkoi Saab näyttämään jo paremmalle.
Viikonloppuna pesu painepesurilla sai ihmeitä aikaan, sammaleen saatua kyytiä alkoi Saab näyttämään jo paremmalle.
Saab 9-3, Rover 75, Triumph TR4 (MR), Triumph Herald 13/60 (MR), Triumph Courier 2kpl, Jaguar XJ6, Jensen Interceptor 7.2 , Cezeta 501 (MR) Jaguar X type
Re: 99 EMS
hienoa! ja sitten arvataan tietysti väriä. Veronan vihreä?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: 99 EMS
Metallinhohto ruskea, ruskealla sisustuksella, alu EMSit tallella.
Moottori pyörii, kipinää pitäisi alkaa etsimään... Ruiskun toimintaan myös pitää perehtyä.
Sitten voisi alkaa kartoittamaan peltitöitä... Paperit autossa ok.
Moottori pyörii, kipinää pitäisi alkaa etsimään... Ruiskun toimintaan myös pitää perehtyä.
Sitten voisi alkaa kartoittamaan peltitöitä... Paperit autossa ok.
Saab 9-3, Rover 75, Triumph TR4 (MR), Triumph Herald 13/60 (MR), Triumph Courier 2kpl, Jaguar XJ6, Jensen Interceptor 7.2 , Cezeta 501 (MR) Jaguar X type
Re: 99 EMS
olikos emssissä ihan normi kärjellinen sytkä vai sillä boksilla?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: 99 EMS
Ja onko tuo .-74 sähköisellä D-jetronic -suihkutuksella vaiko mekaanisella K-jetronicilla. Muistelisin että K tuli -75. Jos tuo on D-jet, voi olla todella hankalaa saada toimimaan. Jokainen varmaan muistaa Raid-sarjan ja elokuvan, jossa jokaisella tärkeämmällä tyypillä oli vanha S-mersu V8-moottorilla. Siinä oli D-jet. Jokainen muistaa varmaan senkin, kuinka kuumaa kamaa niiden paineanturit olivat.
Jos suihkutus ei toimi niin ehkä muut kuin täysin puritanistit voivat katsoa läpi sormien, jos siihen vaihtaa uudemmasta K-jetin. Ne toimii yleensä vittuilematta.
Jos suihkutus ei toimi niin ehkä muut kuin täysin puritanistit voivat katsoa läpi sormien, jos siihen vaihtaa uudemmasta K-jetin. Ne toimii yleensä vittuilematta.
Re: 99 EMS
Siskon exällä oli aikoinaan 83-86 välillä tuommoinen harmaa ems. Olin kateudesta vihreä silloin kun testaamaan muutaman kerran pääsi.
Upea auto on ja hienoa että pelastit tuon , onneksi olkoon
Upea auto on ja hienoa että pelastit tuon , onneksi olkoon
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: 99 EMS
Ihan ensimmäiset EMS:it tulivat juuri tuollaisina kuparin värisinä. Upea ilmestys aikoinaan ja tosi harvinainen nykyään.
http://onlytruecars.com/data_images/gal ... ems-08.jpg
http://onlytruecars.com/data_images/gal ... ems-08.jpg
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: 99 EMS
Autossa on just se sähköinen ruisku. Pitää kokeilla ensin saako toimimaan, jos ei suosiolla ala pelittään niin sitten pitää rakentaa jotain tilalle.
Kärjetön jakaja tuossa on.
Kärjetön jakaja tuossa on.
Saab 9-3, Rover 75, Triumph TR4 (MR), Triumph Herald 13/60 (MR), Triumph Courier 2kpl, Jaguar XJ6, Jensen Interceptor 7.2 , Cezeta 501 (MR) Jaguar X type
Re: 99 EMS
Näissähän on kaiketi Boschin D-jet? Sen toiminta perustuu pääosin alipaineeseen, joten ihan aluksi kannattaa kaikki alipaineletkut vaihtaa. Samoin letkuliitosten tiiveys täytyy olla hyvä. Kannattaa myös vaihtaa suuttimien tiivisteet ja puhdistaa sähköliittimet. Jos yksikin sopiva letku vuotaa, on tyhjäkäynti pielessä tai auto nykii tai bensaa kuluu tuhottomasti -tai kaikki edellä mainittu voi myös tapahtua...
Ja bensaletkut on hyvä myös uusia, ettei sähköpumppu ruuttaa jossain sopivassa välissä bensat haljenneesta letkusta kuuman koneen päälle.
Ja bensaletkut on hyvä myös uusia, ettei sähköpumppu ruuttaa jossain sopivassa välissä bensat haljenneesta letkusta kuuman koneen päälle.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
-
- "Kaasari"
- Viestit: 29
- Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 18:03
- Paikkakunta: Oulu
Re: 99 EMS
EMS:istä kin on nyt muutamat kuvat napsittu. http://s1293.photobucket.com/user/1m4s3 ... sort=3&o=4
SAAB 900i -85 combicoupe
SAAB 900i -86
#8545
SAAB 900i -86
#8545
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 99 EMS
^1977 tulivat.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: 99 EMS
Mutta kun väitetään saabin olevan -74 ratti on ainakin oikeaa vuosikertaa mutta ei vilkut ja takavalotRattivaihde kirjoitti:^1977 tulivat.
vaikka en siitä katkera ole vaikka olis minkälaiset valot.
Ari 1622