lisäilmaluisti ja turbo? 900 8v k-jet
lisäilmaluisti ja turbo? 900 8v k-jet
Minkä anturin tiedon perusteella k-jetin lisäilmaluisti toimii ja missä kyseinen anturi sijaitsee? Mahtaako 8 venttiiliseen turboon sopia suoraan paikalleen 16 venttiilisen ahdin, kyseessä -88 mallinen auto?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: lisäilmaluisti ja turbo? 900 8v k-jet
Lisäilmaluitissa on lämpövastus,madmail kirjoitti:Minkä anturin tiedon perusteella k-jetin lisäilmaluisti toimii ja missä kyseinen anturi sijaitsee?
semmonen jousi joka kylmänä pitää venttiilin auki
ja lämpimänä kampeaa sen kiinni, bimetallijousi siis.
Luisti saa 12v jännitettä sen plugin kautta,
jännite syötetään sille lämpövastukselle.
Tietysti jousi myös reagoi koneesta johtuvaan lämpöön,
tosin ei niin paljon kuin tuohon sähköiseen lämmitykseen.
ts. minkäänlaista erillistä anturia siinä ei siis ole.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Kiitoksia jälleen neuvoista. Elikkä mikään sähkölaite ei siis avaa luistia moottorin ollessa kylmä, vaan pitäisi olla automaattisesti auki jonka jälkeen se sähkövastuksen avulla sulkeutuu.
Ja 16v satkun ja tonnarin ahtimien pitäisi mennä heittämällä 8v k-jet koneen ahtimen paikalle? Kaikkien letkujen yms siis pitäisi sopia valmiina?
Ja 16v satkun ja tonnarin ahtimien pitäisi mennä heittämällä 8v k-jet koneen ahtimen paikalle? Kaikkien letkujen yms siis pitäisi sopia valmiina?