Mietteitä 99:sistä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"

Mietteitä 99:sistä

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kävin tuossa tänään hakemassa itsellini taas saabin,tälläkertaa poimin mukaani 99:sin.Punainen,2 ovinen ja 83 vuosimallia.Auton ostin itselleni lähinnä jarrujen ja ehjän kattoverhoilun vuoksi.Tarkoitus olisi käyttää saatavia osia toisen -74 99:sin turbotukseen.Ajelin autolla noin 150km lähinnä pikku teitä mökilleni.Alla oli kesärenkaat.Olishan mulla ollut talvirenkaatkin mukana mutta laiskuus iski.Ja tulihan testattua tuon käyttäytymistä kunnolla :lol: En sitten tiedä onko tässä yksilössä pyöränkulmat metsässä mutta perää se iloisesti tarjoaa ensin tasakaasulla kaarteeseen mentäessä.Eli puskemis taipumusta ilman reilua vedätystä ei ole.Ja oikaisu on kaasulla helppoa.
Mutta mutta.Tälläkertaa ajaminen ei tuottanut mitään nautintoa.Jotenkin se on kuitenkin helkkarin paljon erilainen auto kuin nuo mun -74:set.Kaikki fiilis puuttuu totaalisesti.Sen jotenkin tiedostaa että tässä nyt mennään uudemman mallisella "sieluttomalla" 99:sillä.On sähköistä takalasin lämmitintä on kierroslukumittaria,5 vaihdetta jne.Jotenkin se on liian nuori harrasteautoksi ja liian kankea käyttöpeliksi.
Tää nyt oli vaan tällänen tuntojen purkaus.
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Re: Mietteitä 99:sistä

Viesti Kirjoittaja jariha »

tomaatti kirjoitti:Mutta mutta.Tälläkertaa ajaminen ei tuottanut mitään nautintoa.Jotenkin se on kuitenkin helkkarin paljon erilainen auto kuin nuo mun -74:set.Kaikki fiilis puuttuu totaalisesti.Sen jotenkin tiedostaa että tässä nyt mennään uudemman mallisella "sieluttomalla" 99:sillä.On sähköistä takalasin lämmitintä on kierroslukumittaria,5 vaihdetta jne.Jotenkin se on liian nuori harrasteautoksi ja liian kankea käyttöpeliksi.
Tää nyt oli vaan tällänen tuntojen purkaus.
Ai, miksihän minulla paras autoistani eli 84 vuoden 99 seisoo nyt tallissa ja ajossa on nämä kaksi vanhempaa? Ihan siitä samasta syystä. Ajaminen on aina todellinen nautinto. Tietty karuus pureutuu luihin ja ytimiin ja se vain vetää hymyn huulille. Vihreän mittariin on kuitenkin tullut noin 3 tkm hieman reilussa kuukaudessa ja 15 tkm reilussa vuodessa :D

Onnea taas yhden hankinnalle, vaikka sen kohtalo lieneekin kurja...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tomaatti, tämänkö auton hait?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=232349

kieltämättä mielenkiintoinen hinta-leima suhde (ajoaikaa heinäkuuhun asti), olen katsonut vähän "sillä silmällä" sitä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
EKK
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja EKK »

Tule tuo meidän 99GL hakemaan tuosta pihasta.. 200-300 euroa siitä ollaan pyydetty ja on muuten nätimpi kun tuo nettiauton ;) (ilmotus löytyy myydään-osiosta ;))
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

lucaf kirjoitti:tomaatti, tämänkö auton hait?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=232349

kieltämättä mielenkiintoinen hinta-leima suhde (ajoaikaa heinäkuuhun asti), olen katsonut vähän "sillä silmällä" sitä.
Ei,tein huutonetissä olleesta autosta tarjouksen joka ei ollut mennyt.tarjosin ekaksi 40euroa mutta hellyin maksamaan kuitenkin 60euroa johtuen hyvistä osista.Mm:jäähdytin on aivan uusi.Koko vehkeellä on ajettu 240tuhatta ja rapiat.
Vastaa Viestiin