Tuplakaasarin bensankulutus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Tuplakaasarin bensankulutus

Viesti Kirjoittaja alustar »

Paljoakos porukalla vie 99 2.0L H-mallin moottorilla oleva auto lärsää tupla römpillä?. Jälkiasennusta tai originelli. Olisi tarkotus laitella tulevaan autoon paikolleen ja sillä kyselen. Niin ja se vielä, että onko vaikea saada säätöön?.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mielestäni on vaikea saada säädettyä , no ammattilaiselta onnistuu .
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Joo, kulutus kaasareissa pysyy kohtuullisena jos Strömbät on oikeissa säädöissä. Myös kulkee mahtavasti kun on säädöt kohdillaan. Kannattaa säädättää kyllä ammattimiehellä. Niin ja osaahan noi Volvon merkkihuoltajatkin saada nuo säätöihin, kun noissa on käytetty samoja kaasareita kun Saabeissakin.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Kyllä ne saa säätöihin, jos eivät ole pahasti kuluneet. Mutta korjaussarja kannattaa asentaa joka tapauksessa, jos meinaat tuollaiset laittaa. Yleensä vaikea säädettävyys johtuu kulumisesta tai siitä että kaasarit on väärin kasattu. Nykyään on kyllä K-Jetronikkiakin helposti saatavilla, että kannattaa katsella vähän siihenkin suuntaan.
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Jostain ohimennen kuulin, että jollain imupulssijutulla pitäs kattoa, että imevät saman verran?. Menikö ihan lepikkoon?. Jospa ne sais säätöön, vielä kaipaisi H-koneeseen nokka-akselia ja vieläpä semmosta ettei tarttis pukkia hioa. Pakosarjakin kiinnostaa 8)
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

900T16 kirjoitti:Kyllä ne saa säätöihin, jos eivät ole pahasti kuluneet. Mutta korjaussarja kannattaa asentaa joka tapauksessa, jos meinaat tuollaiset laittaa. Yleensä vaikea säädettävyys johtuu kulumisesta tai siitä että kaasarit on väärin kasattu. Nykyään on kyllä K-Jetronikkiakin helposti saatavilla, että kannattaa katsella vähän siihenkin suuntaan.
Oon tässä yrittäny kattella vaan ei oikein löytyny, tai sitten hinta ollu mitä mahtavin. Mistäs kannattas rueta mettästämään k-jettiä ja paljonko kannattaa maksimissaan maksaa?. 8O
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Eikös tuolla myyntipuolella ole ollut purkuautoista iivarin osia myynnissä? Jos ei muuten niin ilmoitusta kehiin. :wink:
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Multa ainakin löytyisi K-Jetin imusarja, läppäkötelo, suuttimet + muut hilppeet. Sähköistä bensapumppua ei tosin löydy.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

alustar kirjoitti:vielä kaipaisi H-koneeseen nokka-akselia ja vieläpä semmosta ettei tarttis pukkia hioa. Pakosarjakin kiinnostaa 8)

cat cams ainaki tekee saabeihin nokkia!
http://www.cat-cams.com/

niiden hinnasto: http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... 200501.htm
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Jelppivä, eli miten tuota nokka-akseli hinnastoa kattellaan, eli mikä sieltä passaa saabbiin :oops: ?.

Edit: nyt hokasin, ei toimi näköjään firefoxilla nuo cat-camsin sivut.
matti sallinen
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

vastaampa tuohon varsinaiseen topicin aiheeseen.
normi kesäajossa (kaupunki) 9-9,5 l, maantieajo (90-120km/h)8,6-9,5l
viime keväänä työkaverin asconaa 500 kg:n jarrullisella trailerilla (kok.paino jotain 1700 kg) 80-90km/h vauhdilla 10,45l/100 km
saab 99 -83 GL"S"
nevist
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: La Syys 18, 2004 19:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja nevist »

Kyllähän se kaiken syö mitä sille antaa :) . Oma GLs kuluttaa lyhyessä (n. 5 km yhteen suuntaan) työmatka-ajossa talviaikaan keskimäärin 15 - 18 l/100 km :? . Lohkolämppäriä ei autossa ole. MUTTA, ei tuollaisessa ajossa mikään muukaan hajulla kulkisi, pienemmällä kylläkin.
Saab... hyvä auto... kaikille!

Volkswagen Polo Classic TDi -00 Käyttöauto
Nissan Micra 1,2LX -92 Työmatkakulkine
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

nevist kirjoitti:...työmatka-ajossa talviaikaan keskimäärin 15 - 18 l/100 km :? .
Miehekäs kulutus. Omaani sain kerran 18,3litraa/100km tarkalleen, kun liki -40 pakkasessa tuli autoa käytettyä enemmän ja vähemmän tyhjäkäynnillä ja vielä huoltoaseman pihalla :lol: Kahvihetkiä...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Tyhjäkäynti lisää tosiaan kovin kivasti kulutusta.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Säädöissä oleva lämmin 2.0 kone vie bensiiniä tyhjäkäynnillä about 2-3litraa tunnissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin