Tuplakaasarin bensankulutus
Tuplakaasarin bensankulutus
Paljoakos porukalla vie 99 2.0L H-mallin moottorilla oleva auto lärsää tupla römpillä?. Jälkiasennusta tai originelli. Olisi tarkotus laitella tulevaan autoon paikolleen ja sillä kyselen. Niin ja se vielä, että onko vaikea saada säätöön?.
Joo, kulutus kaasareissa pysyy kohtuullisena jos Strömbät on oikeissa säädöissä. Myös kulkee mahtavasti kun on säädöt kohdillaan. Kannattaa säädättää kyllä ammattimiehellä. Niin ja osaahan noi Volvon merkkihuoltajatkin saada nuo säätöihin, kun noissa on käytetty samoja kaasareita kun Saabeissakin.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Kyllä ne saa säätöihin, jos eivät ole pahasti kuluneet. Mutta korjaussarja kannattaa asentaa joka tapauksessa, jos meinaat tuollaiset laittaa. Yleensä vaikea säädettävyys johtuu kulumisesta tai siitä että kaasarit on väärin kasattu. Nykyään on kyllä K-Jetronikkiakin helposti saatavilla, että kannattaa katsella vähän siihenkin suuntaan.
Oon tässä yrittäny kattella vaan ei oikein löytyny, tai sitten hinta ollu mitä mahtavin. Mistäs kannattas rueta mettästämään k-jettiä ja paljonko kannattaa maksimissaan maksaa?.900T16 kirjoitti:Kyllä ne saa säätöihin, jos eivät ole pahasti kuluneet. Mutta korjaussarja kannattaa asentaa joka tapauksessa, jos meinaat tuollaiset laittaa. Yleensä vaikea säädettävyys johtuu kulumisesta tai siitä että kaasarit on väärin kasattu. Nykyään on kyllä K-Jetronikkiakin helposti saatavilla, että kannattaa katsella vähän siihenkin suuntaan.

Multa ainakin löytyisi K-Jetin imusarja, läppäkötelo, suuttimet + muut hilppeet. Sähköistä bensapumppua ei tosin löydy.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
alustar kirjoitti:vielä kaipaisi H-koneeseen nokka-akselia ja vieläpä semmosta ettei tarttis pukkia hioa. Pakosarjakin kiinnostaa
cat cams ainaki tekee saabeihin nokkia!
http://www.cat-cams.com/
niiden hinnasto: http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... 200501.htm
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
- Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi
Kyllähän se kaiken syö mitä sille antaa
. Oma GLs kuluttaa lyhyessä (n. 5 km yhteen suuntaan) työmatka-ajossa talviaikaan keskimäärin 15 - 18 l/100 km
. Lohkolämppäriä ei autossa ole. MUTTA, ei tuollaisessa ajossa mikään muukaan hajulla kulkisi, pienemmällä kylläkin.


Saab... hyvä auto... kaikille!
Volkswagen Polo Classic TDi -00 Käyttöauto
Nissan Micra 1,2LX -92 Työmatkakulkine
Volkswagen Polo Classic TDi -00 Käyttöauto
Nissan Micra 1,2LX -92 Työmatkakulkine
Miehekäs kulutus. Omaani sain kerran 18,3litraa/100km tarkalleen, kun liki -40 pakkasessa tuli autoa käytettyä enemmän ja vähemmän tyhjäkäynnillä ja vielä huoltoaseman pihallanevist kirjoitti:...työmatka-ajossa talviaikaan keskimäärin 15 - 18 l/100 km.

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001