Sähköikkunoiden tuunausta
Sähköikkunoiden tuunausta
Onkos kukaan viritellyt sähköikkunoita satkuunsa?
Onko kenelläkään tietoa tonnarin säädinpaneelien sopivuudesta OG-satkuun?
Varaosaluettelon mukaan numeroissa on pientä eroavaisuutta, mutta saattaisi silti sopia.
Tyhmän nimen/suomennoksen ovat ainakin keksineet sille etupenkkien väliin asennettavalle ikkunoiden säädinpaneelille "muuntaja".
Onko kenelläkään tietoa tonnarin säädinpaneelien sopivuudesta OG-satkuun?
Varaosaluettelon mukaan numeroissa on pientä eroavaisuutta, mutta saattaisi silti sopia.
Tyhmän nimen/suomennoksen ovat ainakin keksineet sille etupenkkien väliin asennettavalle ikkunoiden säädinpaneelille "muuntaja".
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Juu, noissa uudempien tonnarien nappulapaketeissa on sisäänrakennetut viivereleet ja napeissa kaksi asentoa auki päin. Ekaan asentoon painettaessa liikkuu niin kauan kuin painat, pohjaan painaessa virransyöttö moottorille jatkuu niin pitkään että lasi ehtii mennä kokonaan alas (ja vähän pidempäänkin).Teemu kirjoitti:Eli tonnarin "muuntajalla" saa ikkunan kokonaan auki hipaisemalla kytkintä?
Vanhemmissa tonnareissa tuo toiminto oli vain kuskin oven lasissa, ja toteutettu erillisellä viivereleellä kuskin penkin alla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Juu muuntaja=penkkien välissä oleva kytkinpaketti.AC kirjoitti:Mikäli sillä muuntajalla tarkoitetaan sitä keskikonsolin kytkinpaneelia ja se on samanlainen kuin NG900:ssa, niin kiva hinta sillä. Vasemman takaoven ikkuna toimii aina silloin tällöin ja usein jää toki alas kun alkaa temppuilemaan. Saabin tiskillä osalla hintaa vaivaiset 300e.
Tilasin nyt ton tonnarin osan 4519120, eiköhän se sinne jotenkin saada "ranetettua"

Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Muistathan pitää meitä ajan tasalla miten projekti etenee, kun itselläkin on joskus ollut suunnitteella vastaavanlainen operaatio 

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Juu yritetään pistää oikein kuvia projektista.Suabisti kirjoitti:Muistathan pitää meitä ajan tasalla miten projekti etenee, kun itselläkin on joskus ollut suunnitteella vastaavanlainen operaatio
Tossa on samaan syssyyn menossa sähköpeilienkin tuunailu

katsotaan miten toimii vai nouseeko vaan savua kytkennöistä...
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Ja ainakin viimeisissä OG-satkuissa tuo toiminta on kaikissa sähkölasin napeissa vakiona. Ainakin meikäläisen M92:sessa (tosin on vaan kaksi sähkölasiakin, kun on kolmeovinen).jus kirjoitti:Juu, noissa uudempien tonnarien nappulapaketeissa on sisäänrakennetut viivereleet ja napeissa kaksi asentoa auki päin. Ekaan asentoon painettaessa liikkuu niin kauan kuin painat, pohjaan painaessa virransyöttö moottorille jatkuu niin pitkään että lasi ehtii mennä kokonaan alas (ja vähän pidempäänkin).Teemu kirjoitti:Eli tonnarin "muuntajalla" saa ikkunan kokonaan auki hipaisemalla kytkintä?
Vanhemmissa tonnareissa tuo toiminto oli vain kuskin oven lasissa, ja toteutettu erillisellä viivereleellä kuskin penkin alla.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Eri varaosa numero johtuu siitä, että tonnareissa, ainakin uudemmissa pakettiin kuluu lisäksi LOCK-nappi, jolla saa lukittua/avattua kakki ovet keskuslukolla. Kannattaa sekin toiminta ottaa sitten käyttöön tuunatessa.
Uskon, että kytkin paketin saisi avattua jolloin voit ottaa siitä pois sen katttoluukun kytkimen ja korvata sen vanhemman mallin peitelaipalla, joita saa erikseen varaosina. EN OLE VARMA
Ellet tee siitä sitten sellaista kytkentää että ko. napilla saisi sitten kaikki ikkunat kiinni/auki yhtä aikaa ja hiemotahnalla poistat tekstin ROOF
Muuntaja sana on kääntäjän moka alkuperäinen ruotsalainen kytkinta tarkoittava sana on ollut brytare ( katkaisin ), kun taas vaihtaa/muuntaa on byta ja muuntaja=bytare.
Uskon, että kytkin paketin saisi avattua jolloin voit ottaa siitä pois sen katttoluukun kytkimen ja korvata sen vanhemman mallin peitelaipalla, joita saa erikseen varaosina. EN OLE VARMA
Ellet tee siitä sitten sellaista kytkentää että ko. napilla saisi sitten kaikki ikkunat kiinni/auki yhtä aikaa ja hiemotahnalla poistat tekstin ROOF

Muuntaja sana on kääntäjän moka alkuperäinen ruotsalainen kytkinta tarkoittava sana on ollut brytare ( katkaisin ), kun taas vaihtaa/muuntaa on byta ja muuntaja=bytare.

Kiitos pevi, tämä luo uskoa projektin onnistumisellepevi kirjoitti:Eri varaosa numero johtuu siitä, että tonnareissa, ainakin uudemmissa pakettiin kuluu lisäksi LOCK-nappi, jolla saa lukittua/avattua kakki ovet keskuslukolla. Kannattaa sekin toiminta ottaa sitten käyttöön tuunatessa.
Uskon, että kytkin paketin saisi avattua jolloin voit ottaa siitä pois sen katttoluukun kytkimen ja korvata sen vanhemman mallin peitelaipalla, joita saa erikseen varaosina. EN OLE VARMA
Ellet tee siitä sitten sellaista kytkentää että ko. napilla saisi sitten kaikki ikkunat kiinni/auki yhtä aikaa ja hiemotahnalla poistat tekstin ROOF![]()
Muuntaja sana on kääntäjän moka alkuperäinen ruotsalainen kytkinta tarkoittava sana on ollut brytare ( katkaisin ), kun taas vaihtaa/muuntaa on byta ja muuntaja=bytare.

Toi ROOF konffaus --> kaikki ikkunat auki kuulosti toteuttamiskelpoiselta idealta. Olishan se "köyhän miehen pikailmastointi"

Bytare/brytare sekaannus kuulostaa järkeenkäyvältä. Noh sattuuhan sitä virheitä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.