900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen
900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen
Terve. Pääsin taas pitkästä aikaa Saabin ylpeäksi omistajaksi. 900c vuosimallia -89 kiiltelee komeasti pihassa. Mutta elo ei ole kuitenkaan yhtä juhlaa. Jo koeajolla auto tuntui pikkuisen vaisulta, ja kotipihaan päästessä alkoi kone alkoi jälkikäydä ja bensa haista. Hain strobon kaupasta ja yritin säätää sytytystä. Autoon tuli kyllä virtaa mutta piru kun kone alkoi heilua tyhjäkäynnillä. Käänsin virranjakajaa lähemmäs entistä paikkaa, ja tyhjäkäynti ja nuhaisuus jatkuu.
Pikkuisen alkoi epäilyttämään että oiskos vika sittenkin jossain muualla. Täältä varmaan löytyis saabveteraaneja jotka vois antaa vinkkejä?
Pikkuisen alkoi epäilyttämään että oiskos vika sittenkin jossain muualla. Täältä varmaan löytyis saabveteraaneja jotka vois antaa vinkkejä?
Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen
Olisiko kaasarin vaimentimesta öljy kaikonnut tahi kalvo rikki?
Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen
Onko alipaineletkut ehjät ja huohotinletku venttiilikopassa paikallaan?
Ryyppy pitää olla pois päältä sammuttaessa, muuten pukkaa jälkikäyntiä, ja jälkikäynti potkii letkuja irti. Letku irti saattaa jäädä käynnistymättä kokonaan.
Ryyppy pitää olla pois päältä sammuttaessa, muuten pukkaa jälkikäyntiä, ja jälkikäynti potkii letkuja irti. Letku irti saattaa jäädä käynnistymättä kokonaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen
Kuluneella kaasarin neulalla ja suuttimella joutuu ruuvaamaan turhan laihalle katsastukseen, jolloin on ajossa hengetön. Seosta voisi siis vähän koittaa säätää paksummalle ja katsastukseen takaisin..
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen
Katos, täällähän on nopeaa toimintaa.
Huohotinletku on paikoillaan, mutta onpa tosiaan löysän oloinen. Virranjakajan alipaineletku on kiinni, siinä on t-haara joka on tukittu pop-niitillä. Minkähän takia.
Pitääpä katastella kaasaria kunhan kerkiää.
Kiitos!
Huohotinletku on paikoillaan, mutta onpa tosiaan löysän oloinen. Virranjakajan alipaineletku on kiinni, siinä on t-haara joka on tukittu pop-niitillä. Minkähän takia.
Pitääpä katastella kaasaria kunhan kerkiää.
Kiitos!
Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen
Näissä on vielä perusvikana kaasarin ja imusarjan välinen yhdyspalikka - niitä ei taida ehjänä saada enää oikein mistään. Jos se vuotaa murtumistaan sisään niin käynti voi olla vaikka mitä.
Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen
Painuksiin jäävä kaasupoljin tekee myös jälkikäyntiä, nosta sitä kengänkärjellä ennen sammutusta. Syy voi olla muuallakin mutta tuo pahentaa sitä.
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: To Touko 01, 2014 22:38
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen
Mulla teki tyhjäkäyntiongelmaa pakokaasun takaisinkierrätys. Eli heitin mäkeen sen rautaputken imusarjan päältä ja tukin kaikki reiät. Aiemmin häkäpitoisuutta ei saanut säädettyä sallittuihin rajoihin, tyhjäkäynti epätasainen ja saattoi sammua, ei lähtenyt lämpimänä käyntiin, bensa haisi ja kulutus oli kova.
Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen
T-haarasta ja popniitistä en osaa sanoa, kannattaa toki poistaa. Mutta ei olisi ensimmäinen kerta, että alipainesäätäjän kalvo on hajalla. Jos kalvo on rikki niin ei tietenkään säädy ennakko ja lisäksi tyhjäkäynnillä saa sitä kautta laimennusilmaa. Kuvaamiasi oireita ei minulle ole koskaan tuon vian takia tullut mutta lisänä rikka rokassa varmaan se vähäinenkin ilma.
kuikka kirjoitti:Katos, täällähän on nopeaa toimintaa.
Huohotinletku on paikoillaan, mutta onpa tosiaan löysän oloinen. Virranjakajan alipaineletku on kiinni, siinä on t-haara joka on tukittu pop-niitillä. Minkähän takia.
Pitääpä katastella kaasaria kunhan kerkiää.
Kiitos!
Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen
Kaasarin ja pakosarjan yhdyspalikka on kyllä rapistunut, siinä on pieniä railoja. Yritin paikata elastisella massalla sitä, saapi nähä onnistuiko. Kaasarin kalvon sain ostettua varalta, mutta mikä osa kaasarista on tarkalleen vaimennin, mihin ne öljyt tulee.
Kaasaria säätämällä sain käynnin paremmaksi, mutta hyvä se ei ole vieläkään. Tyhjäkäynnissä kierrokset humppaa yhä, ja välillä bensa haisee. Voiko alipainesäätäjän toimintaa testata mitenkään?
Mutta kaasupoljin ei jää painuksiin, joten sitä vikaa ei ainakaan ole. Eilen vielä Saab pudotti jäähdytysnesteet, ei tunnu tuuletin toimivan. Pitänee ruveta etsimään sen termostaattia jostain.
Eli ei ole vapaa-ajan ongelmia.
Kaasaria säätämällä sain käynnin paremmaksi, mutta hyvä se ei ole vieläkään. Tyhjäkäynnissä kierrokset humppaa yhä, ja välillä bensa haisee. Voiko alipainesäätäjän toimintaa testata mitenkään?
Mutta kaasupoljin ei jää painuksiin, joten sitä vikaa ei ainakaan ole. Eilen vielä Saab pudotti jäähdytysnesteet, ei tunnu tuuletin toimivan. Pitänee ruveta etsimään sen termostaattia jostain.
Eli ei ole vapaa-ajan ongelmia.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen
missä päin suomea projekti on?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen
Rantsilassa, Oulusta 50km etelään.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen
ok hiukan liian kaukana.
kaasarin kansi on neljällä ruuvilla kiinni , sen alla on jousi , kalvo ja mäntä.
kalvo toimii vaimentimena ja vaihdon jälkeen kaasarin päällä olevasta korkista kaadetaan öljyä sinne
ennen myytiin ihan kaasari öljyä ,mut samaa tavaraa on kuin punainen automaattiöljy.
kaasarin kansi on neljällä ruuvilla kiinni , sen alla on jousi , kalvo ja mäntä.
kalvo toimii vaimentimena ja vaihdon jälkeen kaasarin päällä olevasta korkista kaadetaan öljyä sinne
ennen myytiin ihan kaasari öljyä ,mut samaa tavaraa on kuin punainen automaattiöljy.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen
Kiitosta. Kuulostaa niin yksinkertaiselta että minäkin saatan osata!
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen
jep. samalla sieltä ku hilut on pois kannattaa rätillä pyyhkäistä hiekat jne jne pois.
juuttuvakurkkuinen kaasari ei ole turhaan nimeään ansainnu.
juuttuvakurkkuinen kaasari ei ole turhaan nimeään ansainnu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659