Aeron ruosteenpoistoa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Aeron ruosteenpoistoa

Viesti Kirjoittaja Eski »

Nyt on Aerosta siivottu ruosteet pois. Latasin muutaman kuvan osoitteeseen http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/900Aero_fiksaus.htm

Homma tehtiin sillä periaattella, että poistetaan kaikki ruoste mikä vain on mahdollista poistaa. Paikat tehtiin sähkösinkitystä pellistä ja maalattiin molemmin puolin (jos vain mahdollista). Kotelosuojaa ruiskutettiin ikkunalinjaan saakka ja pyöränkoteloihin vielä alustamassat päälle. Vasen lokasuoja ja takaluukku maalattiin uusiksi. Nyt pitäisi olla korin aika hyvässä kunnossa...

Eski & Aero
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Nuo Aerot on kyllä niin harvinaisia että kannattaa huolta pitää.
Hyvää työtä, onneksi olit ajoissa asialla ettei käynyt niin kuin Luxille.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Harvinaista, ettei kontin nurkka ollut mätä.

Mites kitti ? puhtaalle pellille vai pohjamaali ja sitten kitti ???

Kontin nurkkiin voi tehdä lisäreijät, jotta pääsee mahdolliset kosteudet pois...
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mites takana olevat iskarin kiinnikkeet ( palkissa ) yleensä siitä
pettää..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Vähäisiltä ruostemääriltä näyttivät ja siitä mistä oli ruostunut, niin oli pienellä alalla. Olisko joskus ruostesuojattu?. Setän 99 on aikoinaan (ikkunassa olevasta tarrasta päättelin) Finikorilla tjsp. ruostesuojattu ja on paljon vähemmän paikkailtu ku minun pirssiä.

Olivat kuiten aika lailla vakiopaikoissa nuo ruosteet.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ai niin siellä etutukivarsien välissä edessä on myös yksi aika varma
ruostumiskohde.
Sinne koteloon tahtoo jäädä hiekka seisomaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Joo eihän tuo Aero vielä mitenkään pahasti ruostunut, kun kyseessä on kuitenkin 20 vuotta vanha auto. Ovien alareunatkin ihan ehjät. Toinen vetarinholvi tosiaan korjattiin myös. On tuota joskus aikaisemminkin massailtu, kotelonsuojaa näytti olevan ja pohja massattu. Oli vaan massat kuluneet pyöränkoteloista pois...

Eski
Vastaa Viestiin