Kokemuksia vaparin kannen vaihdosta (2.0i -> 2.1i)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Kokemuksia vaparin kannen vaihdosta (2.0i -> 2.1i)

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Olisikohan kenelläkään kokemuksia 2 litraseen iivari 16 venaseen 2.1 kansi ja imusarja vaihdosta?

Kansi ja imusarja ovat jo paikallaan.
Samalla hankin 2.3i:n nokat (nokka expertti töissäni sanoi että ne voisivat olla hyvät, avaavat aikaisemmin ja vastaavasti sulkevat myöhemmin kuin vakio nokat) ja b-paineen säätimen.

Ensi tuntuma oli alakierroksilla erittäin laiska mutta b-paineiden noston ensin 3 barista 3.5:een auttoi hieman ja nosto vielä 3.5 barista 4bariin auttoi moottoritie nopeuksilla sen verran että pienen pieni nykiminen hävisi.
Alussa oli myös isoja vaikeuksia saada kone käymään, kahteen otteeseen ei lähtenyt kuin parin tunnin äheltämisen jälkeen.

Tuo käynnistyminen on nyt takana kun isä teki autolle jotain ni nyt lähtee kuin palmun alta.

Nyt tarvitsisinkin kokemuksia/kertomuksia muilta että miten on homma onnistunut ja jos ei ole onnistunut niin mikä on auttanut (eri ajotukset vakioon?), sillä en oikein vielä ole tyytyväinen autoon mutta seokset on vielä tosin tarkastamatta.

Ja vielä että riittääkö vakio keltaiset suuttimet (tuotosta en tiedä) vai olisiko hyvä hommata isommat suuttimet?
Saabiton saabisti
#1470
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Seokset kannattaa tarkistaa ensitilassa. Tai siis lambda-arvo.

Siniset suuttimet on ainakin vakio 2.1:ssä en osaa sanoa pitääkä nekin vaihtaa samalla?

http://www.speedparts.se/prod/res_inspr ... dare.shtml
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin