tekniikan maailma 20/68
tekniikan maailma 20/68
tekniikan maailma 20/68
koeajaa saab 99 (1.7 triumph tietty)
herkullisimmat kohdat:
"Jarrujen toiminta osoittautui kerrassaan loistavaksi...//...Emme muista koeajoissamme tavanneemme parempia jarruja!!"
"Emme rehellisyyden nimessä voi muuta kuin onnitella Saabia 99:n johdosta. Auto ei ole hämmästyttävän erinomainen, mutta kokonaisuutena se on erittäin hyvä auto. 99 on erittäin kallis 19.500mk:n hintalappuineen, mutta hyvälaatuista, turvallista ja lämmintä perheautoa hakevalle rahakkaalle ihmiselle se on hyvä ostos."
"Lämmitys ja tuuletuslaite hakee vertaistaan automaailmassa"
koeajaa saab 99 (1.7 triumph tietty)
herkullisimmat kohdat:
"Jarrujen toiminta osoittautui kerrassaan loistavaksi...//...Emme muista koeajoissamme tavanneemme parempia jarruja!!"
"Emme rehellisyyden nimessä voi muuta kuin onnitella Saabia 99:n johdosta. Auto ei ole hämmästyttävän erinomainen, mutta kokonaisuutena se on erittäin hyvä auto. 99 on erittäin kallis 19.500mk:n hintalappuineen, mutta hyvälaatuista, turvallista ja lämmintä perheautoa hakevalle rahakkaalle ihmiselle se on hyvä ostos."
"Lämmitys ja tuuletuslaite hakee vertaistaan automaailmassa"
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
niin, ajat muuttuvat. tämän päivän autoissa lämmityslaitteet on ihan toisesta sfääristä, tällä kehityksen menolla sisätilan lämmittimet tulevat kohta tarpeettomiksi. mutta hauska myös nähdä miten raha on kokenut 35 vuodessa inflaatiota. tänä päivänä ei taida edes 19.500 eurollakaan saada uutta saabia.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tämä on niin totta.lucaf kirjoitti:niin, ajat muuttuvat. tämän päivän autoissa lämmityslaitteet on ihan toisesta sfääristä, tällä kehityksen menolla sisätilan lämmittimet tulevat kohta tarpeettomiksi. mutta hauska myös nähdä miten raha on kokenut 35 vuodessa inflaatiota. tänä päivänä ei taida edes 19.500 eurollakaan saada uutta saabia.
Nykymenollla autoihin tarvitaan tulevaisuudessa vain jäähdytystä/ilmastointia

Saabbi on ollut aikoinaan edityksellinen ja iso auto. Nykyään kaikki autot vaan muistuttaa toisiaan..myös hinnoiltaan.
Erikoisempaa hakeva joutuu tyytymään vielä kalliimpiin menopeleihin.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Niinno. Jos muutetaan tuo vuoden 1968 19.500 markkaa nykyrahaksi (vaikkapa tällä http://economics.meritanordbanken.com/f ... /laske.asp)lucaf kirjoitti:niin, ajat muuttuvat. tämän päivän autoissa lämmityslaitteet on ihan toisesta sfääristä, tällä kehityksen menolla sisätilan lämmittimet tulevat kohta tarpeettomiksi. mutta hauska myös nähdä miten raha on kokenut 35 vuodessa inflaatiota. tänä päivänä ei taida edes 19.500 eurollakaan saada uutta saabia.
niin saadaan 24443,34 euroa..

Enhän minä nykytekniikkaan verrannutkaan!Teemu kirjoitti:Oli niin tai näin, niin pitää aina verrata saman ajankohdan laitteisiin, eikä nykytekniikkaan.
Eikös se niin mennyt, että kun Euro otettiin käyttöön 2002 alusta, niin sen arvo oli silloin sama kuin yhden markan vuonna 1972. Tuolloin vuotuiset inflaatioprosentit taisivat olla kaksinumeroisia, joten 1968 markka oli vielä selvästi arvokkaampi raha. Koetan jaksaa kaivella vähän vertailuhintatietoa noilta ajoilta, niin saa viitekehystä.lucaf kirjoitti:mutta hauska myös nähdä miten raha on kokenut 35 vuodessa inflaatiota. tänä päivänä ei taida edes 19.500 eurollakaan saada uutta saabia
voi vitsit, hurja inflaatio käynyt 70-luvulla, 7 vuodessa (73-80) rahan arvo puolittui?!
v. kerroin
1973 5,563
1974 4,745
1975 4,031
1976 3,519
1977 3,123
1978 2,904
1979 2,71
1980 2,427
2004 1
lähde:
http://www.nordea.fi/fin/hen/sasi/rahan ... em=kerroin
v. kerroin
1973 5,563
1974 4,745
1975 4,031
1976 3,519
1977 3,123
1978 2,904
1979 2,71
1980 2,427
2004 1
lähde:
http://www.nordea.fi/fin/hen/sasi/rahan ... em=kerroin
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Hmm, no minä tarkoitin, että välittämättä siitä oliko tuon ajan vekottimet hyviä vai huonoja, oli saabissa sen ajan "parasta tekniikkaa"Hessu kirjoitti:Enhän minä nykytekniikkaan verrannutkaan!.Teemu kirjoitti:Oli niin tai näin, niin pitää aina verrata saman ajankohdan laitteisiin, eikä nykytekniikkaan
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Olen kuullut tarinoita, että autosta sai muutaman vuoden päästä enemmän, kuin mitä uutena oli siitä maksanutlucaf kirjoitti:voi vitsit, hurja inflaatio käynyt 70-luvulla, 7 vuodessa (73-80) rahan arvo puolittui?!

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: tekniikan maailma 20/68
tässä muuten samanlainen lehti myytävänä (ei minun)lucaf kirjoitti:tekniikan maailma 20/68
koeajaa saab 99 (1.7 triumph tietty)
herkullisimmat kohdat:
"Jarrujen toiminta osoittautui kerrassaan loistavaksi...//...Emme muista koeajoissamme tavanneemme parempia jarruja!!"
"Emme rehellisyyden nimessä voi muuta kuin onnitella Saabia 99:n johdosta. Auto ei ole hämmästyttävän erinomainen, mutta kokonaisuutena se on erittäin hyvä auto. 99 on erittäin kallis 19.500mk:n hintalappuineen, mutta hyvälaatuista, turvallista ja lämmintä perheautoa hakevalle rahakkaalle ihmiselle se on hyvä ostos."
"Lämmitys ja tuuletuslaite hakee vertaistaan automaailmassa"
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=15303789
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tulta löytyy 27 sivuinen SAAB 99:n kestotesti:
http://www.netma.fi/jouko/saab/album.html
http://www.netma.fi/jouko/saab/album.html
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
#2028 Elias Penttinen
Erinomainen sivustoMindW kirjoitti:Tulta löytyy 27 sivuinen SAAB 99:n kestotesti:
http://www.netma.fi/jouko/saab/album.html

Saab 99 GL5 vm.1983
Aina väääähän parannetaan...
Aina väääähän parannetaan...