Startti 8v>16v??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
vahajub
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 13:25
Paikkakunta: KUOPIO

Startti 8v>16v??

Viesti Kirjoittaja vahajub »

Moro!

Käykö 8v-koneen startti 16veehen?

Kiitos :D
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Startti 8v>16v??

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Kyllä käy, jos samassa paikassa startti. startti vaihtui -85 vuosimalliin eli -85 ja uudemmat imusarjan alla ja -84 ja vanhemmat pakosarjan alla.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
vahajub
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 13:25
Paikkakunta: KUOPIO

Re: Startti 8v>16v??

Viesti Kirjoittaja vahajub »

Kiitos..pittääpä laitella ku tuo vanha startti jo takkuaa aina välillä.
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
puutiikeri
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 15:28
Paikkakunta: Kempele

Re: Startti 8v>16v??

Viesti Kirjoittaja puutiikeri »

Tämä aihe kun on vähän väliä esillä, niin kysytäänpä vielä että ovatko nuo vuonna 85 tapahtuneet muutokset lohkossa, startissa vai molemmissa?
PR 900 LUX T16 5D '84
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Startti 8v>16v??

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Muutos on startissa, lohkonpäätylevyssä ja johtosarjassa nyt ainakin.

lohko itsessään on sama.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Startti 8v>16v??

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Lohko ei ole sama. Esim. turbon öljyputken reikä on eri kohdalla ja lohkolämmittimen kiinnitys on uudessa irtopalikassa kun taasen vanhassa lohkis on pakkaspropun reiässä. Muistaakseni vanhemmassa lohkossa on "pahka" siinä uudemman lohkon startin kohdalla. Lisäksi voi olla muitakin pieniä eroja kiinnityspisteissä, vaikka varsinaiset moottorin korvakot jne. on samat. Jakopään koppa käy ristiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Startti 8v>16v??

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Näin myös muistelisin että pelkän päätylevyn vaihdolla ei vanhaan lohkoon uutta starttia saanut vaihdettua, myöskin startin takapään kiinnityspiste puuttuu luonnollisesti..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Startti 8v>16v??

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Näin on. täytyi oiken käydä vertailemassa lohkoja, niin erilaisethan nekin tosiaan.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Startti 8v>16v??

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei kannata mutuilla. Joku saattaa uskoa mitä me täällä kirjoitellaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin