Kytkimen työsylinterin letkun liitäntä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
WaSaabi
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Kytkimen työsylinterin letkun liitäntä

Viesti Kirjoittaja WaSaabi »

Laitettuani uuden kytkimen paikoileen ja ilmattuani sen huomasin että työsylinterin ja kytkinputken liitos ei ole tiivis. Mistä tämä voi johtua? Onko liitoksessa joku tiiviste joka vuotaa (tai jonka mahdollisesti hukkasin), vai enkö vain ole kiristänyt kiristysmutteria tarpeeksi?

Seuraamieni ohjeitten mukaan letku kannattaa kiinnittä työsylinteriin vasta kun kytkinpaketti on saatu paikoilleen, mutta sen kiristäminen on kyllä hankalaa kun siellä on niin ahdasta ja ilmausruuvi yläpuollella niin ettei tahdo saada kiintoavainta siihen kiinni. Voiko ilmausruuvin ruuvata kokonaan irti ja tukkia siksi ajaksi että kiristää letkun kiristysruuvin?
OG900T8 -86
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11642
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkimen työsylinterin letkun liitäntä

Viesti Kirjoittaja jus »

Letku tulee työsylinterin kylkeen kartioliitoksella, ei ole tiivistettä. Ilmausnipan voi irrottaa kokonaan hetkeksi.
WaSaabi
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkimen työsylinterin letkun liitäntä

Viesti Kirjoittaja WaSaabi »

Kiitos vastauksesta, tämä auttoi!
OG900T8 -86
Vastaa Viestiin