sytytyspääteaste

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
aajule00
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 12:33

sytytyspääteaste

Viesti Kirjoittaja aajule00 »

Terveisiä Oulusta,

Nimeni on Juhani. Olen 28v. insinööri ja olen viimeiset 6 vuotta ollut aivan Saabin lumoissa. Saab kipinän sain ajettuani 90 mallin saabilla talvella reissun Sodankylään. Keli oli hirveä. :evil: auto oli täynnä hilpeää porukkaa :) Sen reissun pelasti erinomainen talviauto, SAAB.

Ja itse asiaan. Minulla on uusi sytytyspääteaste(s.p.) joka on tehtaan,myyjän ja minun, eli kaikkien mukaan oikea juuri minun autoon. Auto 900i 16v kat -92. S.p. Bosch 0 227 100 124. Mutta sen uuden s.p. kun laittaa vanhan tilalle niin auto ei käynnisty, kylmänä. Aivan tosi huono kipinä, ei edes lupaa. Ja heti kun vaihtaa vanhan s.p. niin auto käynnistyy. Sellainen ero s.pääteasteissa on että, vanhassa on kuusi napaa ja uudessa on seitsemän napaa? Onko osa sittenkin väärä vai onko se vain rikki?
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
Lindstrom
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 07:48
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Lindstrom »

Ostitko Motonetistä?
Ei toiminut Motonetin pääteaste munkaan Sabassa (900i 16V -92),
vaikka katalogin mukaan pitäisi olla oikea osa.
SAAB 900i 16v -92.
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Ei muuten toiminut Motonetin pääteaste minunkaan Saabissa. Eli auto oli 900i 16V vm-90.
Pakko oli sitten hakea merkkikorjaamolta uusi.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
aajule00
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 12:33

Viesti Kirjoittaja aajule00 »

en ostanut motonetistä. ostin Bosch orggis osan tarvikeliikkeestä ja varmistin osan oikeellisuuden Bosch takuukorjaamolla. Ne motonetin pääteasteet ei vissin ole bosch osia.
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Mullakin on yksi harakiripääteaste, jolla ei edes bensapumppu lähtenyt pyörimään. No vika ei onneksi ollutkaan pääteasteessa, vaan kipinä katosi puolanjohdosta vesiletkun kylkeen. Ja sitä vikaa haettiin! :x Ennemmin laittaisin käytetyn Boschin osan kuin jonkun Stolstomolskajan.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

http://www.verticaldev.com/images/PDF_F ... hIgnBG.PDF

Näyttäis olevan 0 227 100 149. tai 0 227 100 147.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Vaikka se uusi pääteaste vaikuttaisi toimivan normaalisti on syytä olla kuitenkin varuillaan, minnekkään isolle tielle ei kannata syöksyä heti testaamaan vaikka auto toimisi pienellä pihalenkillä ok.
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Jos uudessa on yksi napa enemmän, on pääteaste varmasti väärä.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

On väärä juu jos napoja enempi.

EZK vehkeissä sellasta 6-napasta mikä ohjaa transistoria mikä on puolan vieressä.

http://www.dlc.fi/~ratter/saab_900_tekn ... _passi.pdf

tosta voinee tsekata noita osia.


T. Pasi
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Löytyisköhän samanlaista linkkiä tönnariin :oops:
Vastaa Viestiin