OG 900 cabben hydraulimoottori?
Re: OG 900 cabben hydraulimoottori?
Omassa Capessa oli sama ongelma.Ajelin kattoa ylös ja alas joitain kertoja säiliön öljykorkin ollessa pois!
Ilma pääsi pois kierosta ja parivuotta pelannut moitteetta!
Ilma pääsi pois kierosta ja parivuotta pelannut moitteetta!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: OG 900 cabben hydraulimoottori?
No tuota pitää kokeilla. Vähän sama homma kuin ohjaustehostimen ilmaus.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: OG 900 cabben hydraulimoottori?
Hieman tuli muutosta parempaan, muttei entiselleen kuitenkaan.
Olisiko niin, että vuodet ja melko vähäinen käyttö ovat tehneet tehtävänsä.
Löytyykö uusia pumppuja mistään? Ebay ei ainakaan heti tarjonnut kuin käytettyjä.
Olisiko niin, että vuodet ja melko vähäinen käyttö ovat tehneet tehtävänsä.
Löytyykö uusia pumppuja mistään? Ebay ei ainakaan heti tarjonnut kuin käytettyjä.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: OG 900 cabben hydraulimoottori?
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Hieman tuli muutosta parempaan, muttei entiselleen kuitenkaan.
Olisiko niin, että vuodet ja melko vähäinen käyttö ovat tehneet tehtävänsä.
Löytyykö uusia pumppuja mistään? Ebay ei ainakaan heti tarjonnut kuin käytettyjä.
Jollekin palstalaiselle toimitin aikanaan jostakin USA:sta uuden tarvikepumpun. Hintaa rahteineen/veroineen tuli 300-400 sataa euroa.
Minulla on pummpu vm 87 autossa ja kilometrejä autossa ainakin 250tkm. Pumppuiu toimii moitteetta.
Epäilen tapauksessasi, että järjestelmä tulee vain ilmata ( ohjeet korjaamokäsikirjassa ).
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: OG 900 cabben hydraulimoottori?
Auto on mallia -91 ja ajettu 103.000km. Kattoa on tänä kesänä käytetty enemmän kuin vuosiin.
Pitää etsiä tuo korjaamokirjan osa, tai jos jollain olisi tiedossa ja sähköisessä muodossa, olisin siitä kovin iloinen.
Pitää etsiä tuo korjaamokirjan osa, tai jos jollain olisi tiedossa ja sähköisessä muodossa, olisin siitä kovin iloinen.
# 419 Vesa Pohjalainen
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7555
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: OG 900 cabben hydraulimoottori?
Yleensä ilma tulee järjestelmään imuputkistosta.putkissa näytti olleen ilmakuplia ja samoin säiliössä hieman vaahtoa, eli mihin oireet viittaavat ja mistä ilma sinne pääsee
Tuntematta tuota pumpun mallia voi tulla myös akselitiivisteen kautta.
Onko katon nivelet,johteet yms..minkälaisessa kunnossa..?
http://i.ebayimg.com/00/s/NTc4WDc3MA==/ ... M/$_57.JPG
Ja jos tuon yksikön löytyminen tuntuu kovin vaikealta, niin trimmipumpusta sen voisi rakennella
Tosin joutunee kyllä hiukan askartelemaan tuon säiliön takia.
Jos ei sitten löydy suoraan vaakasäiliöllä.
https://www.marineparts.fi/varaosat/v-s ... h200-t017/
On näköjään myös tehty vaakasäiliö malleja.
http://www.nettivaraosa.com/veneen-varu ... at/1609880
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7555
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: OG 900 cabben hydraulimoottori?
Häviääkö järjestelmästä öljyä..?
Ja se voimattomuuden syy voi löytyä myös sylinteristä/sylintereistä.
Kannattaisi mitata paine ( min 25bar ) ohitusventtiilin ( bypass ) jälkeen. Riston linkittämä ohje sivu 812-43
Myös ohitusventtiili voi olla rikki tai jäänyt vähän auki sivu 812-36 ( tästä venttiilistä tuo hydrauliikka saadaan ns..uivaan asentoon )
Ja tällöin kattoa voidaan liikuttaa mekaanisesti ilman että hydrauliikka lyö vastaan.
Huomaa että sylinterin toinen painelinja on irroitettu, ja toinen linja menee edelleen sylinterille.
Tällöin käyttöpaine nähdään vasta kun sylinterin varsi on täysin ulkona.
Testin jälkeen on huomattava että sylinterin varsi on ajettu takaisin.
Ja sama homma toisinpäin.
Ja koska tuo on suljettu järjestelmä, niin ilmaa ei voi tulla kuin pumpun rungosta ( murtuma..tms )
myös liittimet on syytä tarkastaa erityisellä huolellisuudella.
Ja se voimattomuuden syy voi löytyä myös sylinteristä/sylintereistä.
Kannattaisi mitata paine ( min 25bar ) ohitusventtiilin ( bypass ) jälkeen. Riston linkittämä ohje sivu 812-43
Myös ohitusventtiili voi olla rikki tai jäänyt vähän auki sivu 812-36 ( tästä venttiilistä tuo hydrauliikka saadaan ns..uivaan asentoon )
Ja tällöin kattoa voidaan liikuttaa mekaanisesti ilman että hydrauliikka lyö vastaan.
Huomaa että sylinterin toinen painelinja on irroitettu, ja toinen linja menee edelleen sylinterille.
Tällöin käyttöpaine nähdään vasta kun sylinterin varsi on täysin ulkona.
Testin jälkeen on huomattava että sylinterin varsi on ajettu takaisin.
Ja sama homma toisinpäin.
Ja koska tuo on suljettu järjestelmä, niin ilmaa ei voi tulla kuin pumpun rungosta ( murtuma..tms )
myös liittimet on syytä tarkastaa erityisellä huolellisuudella.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: OG 900 cabben hydraulimoottori?
Nestettä ei ollut juurikaan hukassa, ehkä pari milliä alle ylärajan.
Tutkitaan asiaa.
Tutkitaan asiaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: OG 900 cabben hydraulimoottori?
Vesa, vastaan vanhaan viestiin, mutta mitä päädyit tekemään pumpun kanssa, tuliko ilmaamalla iskuun?
Jouko
Jouko
Jäsen #745 - 900 TurboS vm. 1993: museorekisterissä sekä 900 TurboS cabriolet vm. 1994: viimeisiä valmistettuja, museointi 2024. http://www.kuisma.net/saabcabrio/