Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Siis turbollinen H-moottori kärkisytytyksellä? Jakajan numero Bosch Onlinessä viittaa Volkswageniin.
Jakajan pohja taitaa pystyä vaparimallissakin liikkumaan myös viivästyksen puolelle sen millin-pari minkä tarvitsee.
Kärjettömällä Hall-sytytyksellä oleva 900 -81 Turbo käyttäisi alipainesäädintä Bosch 1237122833 Saab 9355520.
http://www.bosch-automotive-catalog.com/fi/
Jakajan pohja taitaa pystyä vaparimallissakin liikkumaan myös viivästyksen puolelle sen millin-pari minkä tarvitsee.
Kärjettömällä Hall-sytytyksellä oleva 900 -81 Turbo käyttäisi alipainesäädintä Bosch 1237122833 Saab 9355520.
http://www.bosch-automotive-catalog.com/fi/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Kyllä turbollinen vm 81 h-kone, johon on näköjään vaihdettu eri jakaja, jossa on kärkisytytys. Unohdinkin mainita, että jakajan kyljessä olikin pieni vw logo, eli sinne viittaavat kaikki jäljet nyt.
Onko vm 81 turbollisessa h-koneessakin ollut siis jo hall-anturiin perustuva kärjetön sytytys vai onko kyseisessä vuosimallissa ollut induktioanturiin perustuva kärjetön sytytys?
Mikä tuohon nyt olisi oikea jakaja? Ja mitä kaikkea hilpettä siihen tarvii mukaan jakajan lisäksi? Taidan metsästää uuden jakajan..
Niin ja sytytystä säädettäessä on ollut alipainesäätö pois pelistä.
Onko vm 81 turbollisessa h-koneessakin ollut siis jo hall-anturiin perustuva kärjetön sytytys vai onko kyseisessä vuosimallissa ollut induktioanturiin perustuva kärjetön sytytys?
Mikä tuohon nyt olisi oikea jakaja? Ja mitä kaikkea hilpettä siihen tarvii mukaan jakajan lisäksi? Taidan metsästää uuden jakajan..
Niin ja sytytystä säädettäessä on ollut alipainesäätö pois pelistä.
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
H-turboissa ja petroissa Hall anturi,kaasareissa käret,keskipakosäätimessä saattoi olla eroja,vanhan mallista halli anturia(soikea liitin) voi olla hankala löytää,uudempaa jossa neliskanttinen liitin löytyy
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Tarvitset H-turbon jakajan,sytytysyksikön,johto sarjan saa eroteltua helposti irti jostain 900 saabista,itellä ollut sama puola B ja H moottorissa
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Sellainen sitten! Onko väliä onko luovuttaja-auto 8 vai 16 venttiilinen? Entä vuosimallit? Eikös uusimmissa ajoitus perustu kuitenkin kampiakselin asentotunnistimeen?
Täytynee rustata ostoilmoitus vai olisiko jollakin heti hyllyssä? Yv tulemaan tai soittoa/viestiä 0453104899
Täytynee rustata ostoilmoitus vai olisiko jollakin heti hyllyssä? Yv tulemaan tai soittoa/viestiä 0453104899
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Täytyy olla 8-tappisesta,kiinnitys erinlainen 16v jakajassa,kyllähän se kärellinenkin toimii ihan hyvin kun on oikeanlainen alipainesäädin ja ennakot pysyvät kartalla kun ahdin alkaa puhaltamaan
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Sain viimein kiinni henkilön, jolla auto on ollut viimeksi ajossa. Kävin hänen kanssaan pitkän keskustelun auton historiasta. Päällimmäisenä mieleen jäi väite, että auto olisi alun perinkin ollut tehtaalta lähtiessään varustettu Turbolla. Tieto olisi peräisin Uudenkaupungin autotehtaalta. Voiko tieto pitää paikkansa vai onko jollakin tullut väärinkäsitys jossakin vaiheessa? Auton tyyppimerkintä on GLE-L-IA-PS/2720. Mitä tarkoittaa viimeinen merkintä PS?
Lisäksi esitettiin väite, että kattoluukku olisi alkuperäinen. Mistä erottaa tehtaan ja jälkiasennetun luukun. Jälkiasennetuksi tuo minulle on kerrottu aikaisemmin.
Lisäksi esitettiin väite, että kattoluukku olisi alkuperäinen. Mistä erottaa tehtaan ja jälkiasennetun luukun. Jälkiasennetuksi tuo minulle on kerrottu aikaisemmin.
Viimeksi muokannut saamu, Ke Marras 18, 2015 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Tuolla taitaa olla juttua myös tästä yksilöstä: http://www.saabclub.fi/www/images/stori ... landia.pdf
Voisikohan tuo PS tarkoittaa niinkin erikoista varustetta kuin ohjaustehostin?
Voisikohan tuo PS tarkoittaa niinkin erikoista varustetta kuin ohjaustehostin?
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Voipi olla, itsekin sitä mahdollisuutta mietiskelin.
Pitää yrittää huomenna tavoitella yhtä omistajaa vielä taaksepäin, hänen pitäisi olla se henkilö joka koneen autoon on vaihtunut, joten pitäisi kyllä muistaa mikä siinä alunperin on ollut.
Pitää yrittää huomenna tavoitella yhtä omistajaa vielä taaksepäin, hänen pitäisi olla se henkilö joka koneen autoon on vaihtunut, joten pitäisi kyllä muistaa mikä siinä alunperin on ollut.
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Olin aikanaan todistamassa, kuvaamassa ja pelastamassa/työntämässä 99:sejä tuolta romahtaneesta kaarihallista, mistä tuo ottamani kuva Saabistissakin on. Haastava homma oli, eikä ainoastaan tilanpuutteen, vaan myös jään kanssa. Liukasta oli . Muistaakseni juurikin tähän topicin Finlandiaan kohdistuivat ainoat vahingot, yhden kattovalaisimen runko oli painanut pienen lommon kattoon, mutta muuten 99:it selvisivät siis vahingoittumattomina. Lieneekö sittemmin jo lommot korjattu, vai onko katossa vielä merkit tästä tapaturmasta jäljellä?
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
tuo melkein vaatisi lipputangot etureunaan-
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Heh. Itse asiassa katossa on pienen pieni lommo saapa nähdä häviääkö se talven aikana. Jos kattoverhoilu tulee uusittua, niin kopautuksella voisi oieta.
Ei vielä tärpännyt edellisenedellisenedellinen omistaja. Joskus asettaa haasteita nuiden entisten omistajien esiin kaivaminen . Noh, selvitystyöt vielä käynnissä.
Ei vielä tärpännyt edellisenedellisenedellinen omistaja. Joskus asettaa haasteita nuiden entisten omistajien esiin kaivaminen . Noh, selvitystyöt vielä käynnissä.
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Onko tietoa iskareista. Takana näytti olevan iskarit mallia punaiset Gabriel Red Ryder. Edessä olevissa ei ollut jäljellä enää mallimerkintää, mutta punaiset ne nekin oli . Onko nuo takana olevat Gabrielit kaasu- vai nesteiskarit? Googletteluni ei antanut vastausta tähän, joten löytyisikö siihen vastaus täältä?
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Itse itselleni vastaten, nesteiskarit ne on.
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Tarviketorilta löytyi kaasuiskarit, mutta myyjä pyysi vielä varmistamaan, että autossani on myyntikuvaston mukaiset iskarit. Edessä pitäisi iskarin ala- ja yläpäässä olla silmukat ja takana tappi yläpäässä ja silmukka alapäässä. Jostain kumman syystä minulla oli edessä kuvaston mukaisesti silmukat molemmissa päissä, mutta takana taasen oli tapit molemmissa päissä.
Osaakos joku jelppiä? Kummanlaiset tuossa pitäisi olla? Onkohan tuohon tehty jotakin muutoksia vai oliko Tarviketorilla väärää tietoa?
Osaakos joku jelppiä? Kummanlaiset tuossa pitäisi olla? Onkohan tuohon tehty jotakin muutoksia vai oliko Tarviketorilla väärää tietoa?