Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801 Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti
Kirjoittaja Puistokemisti » Ke Helmi 23, 2005 08:47
Tollasen minasin vaihtaa...mut kumpis näistä kävis -86 vuoden lopulla (21.11)käyttöönotetusta (taitaa olla -87 mallia?) viistokeula saappiin...
tää
900GLE/i 79--86 (Ø58mm/ei 16V). . . . . . . . . . . . . . . 19-0103
vai tää?
900i 86--93 (Ø74mm/0.4Litraa/Bosch-nro...5401). . . . . . . 19-0105
...ja mistä erottaa hoo ja bee moottorin
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24637 Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Viesti
Kirjoittaja nalleolut » Ke Helmi 23, 2005 08:53
h-moottorissa on virranjakaja venttiilikopan jatkeena.
b-moottorissa lohkon kyljessä pystyssä!
siinä erot.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931 Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Passi » Ke Helmi 23, 2005 09:03
Ei sillä bensansuodattimella niin väliä kunhan asennat oikein päin ja sopii kiinnikkeisiin.
T. Pasi
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801 Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti
Kirjoittaja Puistokemisti » Ke Helmi 23, 2005 10:53
nalleolut kirjoitti: h-moottorissa on virranjakaja venttiilikopan jatkeena.
b-moottorissa lohkon kyljessä pystyssä!
siinä erot.
Kiitos,kun valaisit asiaa... mitä muuta eroa noilla padoilla on kun tuo virranjakajan paikka?
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24637 Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Viesti
Kirjoittaja nalleolut » Ke Helmi 23, 2005 10:56
eri männät- eri puristus , nokat, kaikkea pientä mut ei kauhean isoa....
missäs päin lappeenrantaa asustelet..........???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801 Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti
Kirjoittaja Puistokemisti » Ke Helmi 23, 2005 11:03
Asustelen länsialueella.....kumpis noista koneista on parempi, hoo vai bee?
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24637 Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Viesti
Kirjoittaja nalleolut » Ke Helmi 23, 2005 11:07
tämä on mun oma mielipide! moni voi olla erimieltkin mutta omat kokemukset antaa paremmat pisteet b-moottorille!!!
joo mie asun keskustasta itään.........................mutta jos tarviit apua tai muuta vinkkiä .....................
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744 Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja mikkoimp » Ke Helmi 23, 2005 21:35
tottakai H on parempi, siinä on sentään 16v kansi!
mutta ilmeisesti 8v koneista oli kyse niin siinä on B:stä minullakin parempia kokemuksia...
OT:
jee, mua viritettiin, siirryin matalapaine turboksi
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502 Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja Mertmi » To Helmi 24, 2005 09:16
Puistokemisti kirjoitti: Tollasen minasin vaihtaa...mut kumpis näistä kävis -86 vuoden lopulla (21.11)käyttöönotetusta (taitaa olla -87 mallia?) viistokeula saappiin...
tää
900GLE/i 79--86 (Ø58mm/ei 16V). . . . . . . . . . . . . . . 19-0103
vai tää?
900i 86--93 (Ø74mm/0.4Litraa/Bosch-nro...5401). . . . . . . 19-0105
...ja mistä erottaa hoo ja bee moottorin
Sie voit käydä tsekkaamassa ton suodattimen halkaisijan. Sehän löytyy mitä todennäköisimmin auton konehuoneesta siitä paisuntasäiliön läheltä. Semmonen pyöreä alumiininen mötikkä, jonka päissä on banjoliittimet. En nyt muista mistä vuosimallista lähtien se suodatin siirtyi auton peräpäähän taka-akselin yläpuolelle. Ainaskin tossa minun -88:ssa se on vielä konehuoneessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kupo
"Ruisku"
Viestit: 144 Liittynyt: To Helmi 23, 2006 16:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja kupo » La Maalis 18, 2006 15:57
Mistä löytyy 900c -90 viistokeulassa polttoainesuodatin? Yritin jo katella konehuoneesta mutta ei mielestäni näkynyt.
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24637 Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Viesti
Kirjoittaja nalleolut » La Maalis 18, 2006 16:06
miun ruisku 16 tappisessa takaakselin yläpuolella auton alla!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996 Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska
Viesti
Kirjoittaja ecopower » La Maalis 18, 2006 16:08
kupo kirjoitti: Mistä löytyy 900c -90 viistokeulassa polttoainesuodatin? Yritin jo katella konehuoneesta mutta ei mielestäni näkynyt.
Ei taida löytyä ollenkaa,kuuluu vain ruuta ja turbo miesten huolto kohteisiin
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7685 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio
Viesti
Kirjoittaja tetammi » La Maalis 18, 2006 18:17
Alkuperäsessä bensapumpussahan on jonkinlainen suodin sisällä.
Itse kyllä tuli lisättyä tavallinen suodatin tuohon bensaputkeen ensitöiksi ku mulla C aikoinaan oli.
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264 Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03
Viesti
Kirjoittaja dimebak » Ti Maalis 21, 2006 19:23
Saab B-moottori
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850 Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Suabisti » Ti Maalis 21, 2006 21:54
Onkos noissa pa-suodattimissa mitn. tietyä vaihtoväliä?
Pitää varmaan kans Ässään vaihtaa uusi suodatin, oli sen verran karun näköinen tuo että onkohan ikinä vielä vaihdettu
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*