900i -85 starttaa, mutta sammuu heti..??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Asentaja
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 12:34

900i -85 starttaa, mutta sammuu heti..??

Viesti Kirjoittaja Asentaja »

Eli siis onko kellään mitään ideaa kyseisen ongelman ratkaisemiseen, olen hieman pihalla...olen jo vaihtanut bensansuodattimen´, testannut tulppien sytytyksen, ottanut ilmamäärämittarin/määränsäätimen irti, testannut bensapumpun, mutta en ole mitään vikaa löytänyt. Voisiko esim. ohjauspaineventtiili olla syynä ja jos on niin voiko sitä millään ehostaa?? Ja kyseinen laitteistohan oli mekaanin K-Jetronic. Kiitos avusta etukäteen!
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 900i -85 starttaa, mutta sammuu heti..??

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Asentaja kirjoitti:Eli siis onko kellään mitään ideaa kyseisen ongelman ratkaisemiseen, olen hieman pihalla...olen jo vaihtanut bensansuodattimen´, testannut tulppien sytytyksen, ottanut ilmamäärämittarin/määränsäätimen irti, testannut bensapumpun, mutta en ole mitään vikaa löytänyt. Voisiko esim. ohjauspaineventtiili olla syynä ja jos on niin voiko sitä millään ehostaa?? Ja kyseinen laitteistohan oli mekaanin K-Jetronic. Kiitos avusta etukäteen!
Lähteekö bensapumppu päälle moottorin käynnistyessä? Jos ei, niin vika voi olla bensapumpun releessä. Tietääkseni vanhemmissa kuin -88 on sytytyksen pääteasteelta bensapumpun releelle tulevan signaalin vahvistusta varten oma "releensä". Tämänkin osan vikaantuminen voisi aiheuttaa kertomaasi oiretta.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Joko auto ei saa riittävästi bensaa käydäkseen kuin startatessa kylmäkäynnistysventtiilin kautta tai sitten niinkuin minulla oli: virtalukon pohja katkoi ja virta päällä asennossa ei tullut joskus syttyvirtoja.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kannattaa sitten muistaa, jos lähtee ostamaan/etsimään toista relettä tilalle; vuosimalli täytyy olla oikea. Rele on vaihtunut eri vuosimallien myötä useampaan otteeseen. Alkuperäinen rele kustansi meikäläiselle 280mk, kun jouduin sen ostamaan liki 3vuotta sitten... :?
Vastaa Viestiin