Saab 900 turbo virranjakajan kello

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tukse
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2015 20:07

Saab 900 turbo virranjakajan kello

Viesti Kirjoittaja tukse »

Onko tuossa turbon kellossa yli -ja alipaineelle omat sisääntulot, vai toimiiko kumpikin paine yhden sisääntulon kautta?
saamu
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Kesä 21, 2009 00:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 900 turbo virranjakajan kello

Viesti Kirjoittaja saamu »

Yksi sisääntulo siinä on vain. Ennakko säätyy siitä painetilanteen mukaisesti aikaisemmalle tai myöhäisemmälle.
tukse
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2015 20:07

Re: Saab 900 turbo virranjakajan kello

Viesti Kirjoittaja tukse »

Ok, saako noita enää mistään uutena? Motonetissä ei ollut ainakaan enää noita.
saamu
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Kesä 21, 2009 00:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 900 turbo virranjakajan kello

Viesti Kirjoittaja saamu »

Noh ainakin http://www.autonvaraosat24.fi/, mutta hinnat ovat luokka ~100€. Kävisin kyselemässä ensin joltakin toiselta varaosaliikkeeltä saisivatko tilattua sen jostain. Tai sitten käytettyä voi kysellä myydään/ostetaan palstalta.
tukse
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2015 20:07

Re: Saab 900 turbo virranjakajan kello

Viesti Kirjoittaja tukse »

Montako astetta tuo kello myöhäistää ylipaineella ja aikaistaa alipaineella?
saamu
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Kesä 21, 2009 00:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 900 turbo virranjakajan kello

Viesti Kirjoittaja saamu »

Voit tarkastella graafeja "Tekniset tiedot" oppaasta http://jouppi.fi/saab/Misc/saab_900_tek ... _passi.pdf.

Toisin sanoen eri jakajalle hiukan erilaiset graafit ja ei ole siis yksi arvo myöhäiselle tai aikaiselle vaan muuttuu ali- tai ylipaineen suuruudesta riippuen. Olen kuitenkin ymmärtänyt ettei olisi niin tarkkaa vaikka kello ei olisikaan juuri sinun jakajalle tehty. Riittää kun on turbon jakajasta ja 8-venttiilisen koneen jakajasta 8-venttiiliseen ja 16-venttiilisestä 16-venttiiliseen. Voit tarkastella nuita eroja tuosta linkkaamastani opuksesta. Tietääkseni arvoja on vain hierottu vuosi vuodelta "paremmaksi", vaikka kone sinällään pysynyt samana.
Vastaa Viestiin