
Miten voi olla näin kylmää kyytiä?
Miten voi olla näin kylmää kyytiä?
Omistan -85, 900iA:n jonka lämmityslaite ei puhalla kunnolla lämminta ei sitten millään. Käsittääkseni Saabissa pitäisi tulla kuuma, jos kaikki on kunnossa? Termari on vaihdettu, ja vitsit alkavat olla vähissä. Auttakeepa ennenkuin muutun lumiukoksi? 

ilmeisesti ei ole ilmattu sitten termarin vaihdon yhteydessä?
eli siinä temarin kotelossa on ilmaus ruuvi se auki (11mm) ja lisää paisariin sitä mukaa vettä että siitä ilmausruuvista tulee pelkkää nestettä.
lämppärin hana pitää olla tällöin myös auki.
eli äkkiä ilmaamaan ettei hajoa

eli siinä temarin kotelossa on ilmaus ruuvi se auki (11mm) ja lisää paisariin sitä mukaa vettä että siitä ilmausruuvista tulee pelkkää nestettä.
lämppärin hana pitää olla tällöin myös auki.
eli äkkiä ilmaamaan ettei hajoa


-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
mä tein sillee että sopiva letku siihen ilmaus ruuvin päähän ja toinen pää paisuntasäiliöön eipähän mene nesteet hukkaan ellei ole tarkoitus vaihtaa kaikkia kerralla.mikkoimp kirjoitti:ilmeisesti ei ole ilmattu sitten termarin vaihdon yhteydessä?
eli siinä temarin kotelossa on ilmaus ruuvi se auki (11mm) ja lisää paisariin sitä mukaa vettä että siitä ilmausruuvista tulee pelkkää nestettä.
lämppärin hana pitää olla tällöin myös auki.
eli äkkiä ilmaamaan ettei hajoa![]()
ps. ilmautuuko näin?

pss. nyt kyllä toimii moitteetta ja lämpöä riittää
Vähän olisi samaa ongelmaa, lämpenee aika hitaasti vaikka termari on ihan uusi ja originaali. Sitten kun lämpenee (piiitkän ajon jälkeen) niin ei ole mielestäni tarpeeksi kuuma sisätilaan tulevan lämmön perusteella.
koskapa tällainen ilmaaminen on aika uusi juttu mulle, kysymyksiä ilmaamisesta:
1. Kun ilmaan, onko väliä onko paisuntasäiliön korkki auki (nestettä säiliössä melkein MAX-merkkiin saakka)?
2. pitäisikö sitä nestettä tulla sieltä ilmausruuvista paljon vai ihan vähän?
3. Onko oikein, että nestettä tulee vain tyhjäkäynnillä? Jos antaa kierroksia, nesteen tulo lakkaa ja vetää ilmausletkusta loputkin takaisin "kiertoon"?
En siis pääse sellaiseen tilanteeseen jossa ilmaruuvi on auki, nestettä pukkaa letkusta takaisin paisuntasäiliöön. Näinollen en voi olla varma että tuleeko ilmaruuvin aukaisun jälkeen ulos ilmaa vai meneekö sitä enemmän sinne sisälle
T:Mikko
koskapa tällainen ilmaaminen on aika uusi juttu mulle, kysymyksiä ilmaamisesta:
1. Kun ilmaan, onko väliä onko paisuntasäiliön korkki auki (nestettä säiliössä melkein MAX-merkkiin saakka)?
2. pitäisikö sitä nestettä tulla sieltä ilmausruuvista paljon vai ihan vähän?
3. Onko oikein, että nestettä tulee vain tyhjäkäynnillä? Jos antaa kierroksia, nesteen tulo lakkaa ja vetää ilmausletkusta loputkin takaisin "kiertoon"?
En siis pääse sellaiseen tilanteeseen jossa ilmaruuvi on auki, nestettä pukkaa letkusta takaisin paisuntasäiliöön. Näinollen en voi olla varma että tuleeko ilmaruuvin aukaisun jälkeen ulos ilmaa vai meneekö sitä enemmän sinne sisälle
T:Mikko
Satkun ohjekirjassa on neuvottu tuo ilmaaminen. Älä avaa termostaattikotelon ilmausruuvia koneen käydessä, lasket siitä ilmat pois täyttäessäsi järjestelmää, mutta sen jälkeen pidät ruuvin kiinni.MikkoR kirjoitti:3. Onko oikein, että nestettä tulee vain tyhjäkäynnillä? Jos antaa kierroksia, nesteen tulo lakkaa ja vetää ilmausletkusta loputkin takaisin "kiertoon"?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 134#108134
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00