Miten voi olla näin kylmää kyytiä?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
otello74
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:16
Paikkakunta: Vantaa

Miten voi olla näin kylmää kyytiä?

Viesti Kirjoittaja otello74 »

Omistan -85, 900iA:n jonka lämmityslaite ei puhalla kunnolla lämminta ei sitten millään. Käsittääkseni Saabissa pitäisi tulla kuuma, jos kaikki on kunnossa? Termari on vaihdettu, ja vitsit alkavat olla vähissä. Auttakeepa ennenkuin muutun lumiukoksi? :)
ana67
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: La Helmi 26, 2005 11:14
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja ana67 »

Onko konetilassa oleva säädin kesä- vai talviasennossa? Itsellä oli joskus 99:ssä kesä ja kyllä paleli:(
Saab-900Gl-1983-3d
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Eikait satkuissa ole ollut tuota kesä/talvi -säädintä?

En oikeen noista lämppäreistä tiedä, mutta yksi kikka vois olla järjestelmän huuhtelu/nesteiden vaihto
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ilmeisesti ei ole ilmattu sitten termarin vaihdon yhteydessä?
eli siinä temarin kotelossa on ilmaus ruuvi se auki (11mm) ja lisää paisariin sitä mukaa vettä että siitä ilmausruuvista tulee pelkkää nestettä.
lämppärin hana pitää olla tällöin myös auki.

eli äkkiä ilmaamaan ettei hajoa :!: :!:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

kokeile niitä vesiletkuja jotka ovat konehuoneen puolella, ja tulevat lämmitys kennolle , ovatko lämpimiä vai kylmiä , mitä todennäköisemmin siellä on ilmaa , eli ilmaus termostatti kotelon ruuvista ja nesteen lisäys.
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

Viesti Kirjoittaja jari »

mikkoimp kirjoitti:ilmeisesti ei ole ilmattu sitten termarin vaihdon yhteydessä?
eli siinä temarin kotelossa on ilmaus ruuvi se auki (11mm) ja lisää paisariin sitä mukaa vettä että siitä ilmausruuvista tulee pelkkää nestettä.
lämppärin hana pitää olla tällöin myös auki.

eli äkkiä ilmaamaan ettei hajoa :!: :!:
mä tein sillee että sopiva letku siihen ilmaus ruuvin päähän ja toinen pää paisuntasäiliöön eipähän mene nesteet hukkaan ellei ole tarkoitus vaihtaa kaikkia kerralla.
ps. ilmautuuko näin? :oops:

pss. nyt kyllä toimii moitteetta ja lämpöä riittää
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Aivan oikein. Eikähän siitä hirveästi nestettä pukkaa, vaikka laskisi johinkin pulloon ilmausruuvista. Hätätilassa vaikka maahan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

puhaltaako ilmaa, pyöriikö puhallin, jos pyörii mutta ei puhalla niin ilmantulo on tukossa, tuloloota täys lunta?
Onko tuloputki kuuma mutta paluu kylmä, silloin venttili kiinni, todennäköisesti silloin on venttiilin käyttötanko nyrjähtänyt paikoiltaan, sinne saa tuntumaa vasemman kajarin reiästä.
MikkoR
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Elo 19, 2004 19:52
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja MikkoR »

Vähän olisi samaa ongelmaa, lämpenee aika hitaasti vaikka termari on ihan uusi ja originaali. Sitten kun lämpenee (piiitkän ajon jälkeen) niin ei ole mielestäni tarpeeksi kuuma sisätilaan tulevan lämmön perusteella.

koskapa tällainen ilmaaminen on aika uusi juttu mulle, kysymyksiä ilmaamisesta:

1. Kun ilmaan, onko väliä onko paisuntasäiliön korkki auki (nestettä säiliössä melkein MAX-merkkiin saakka)?
2. pitäisikö sitä nestettä tulla sieltä ilmausruuvista paljon vai ihan vähän?
3. Onko oikein, että nestettä tulee vain tyhjäkäynnillä? Jos antaa kierroksia, nesteen tulo lakkaa ja vetää ilmausletkusta loputkin takaisin "kiertoon"?

En siis pääse sellaiseen tilanteeseen jossa ilmaruuvi on auki, nestettä pukkaa letkusta takaisin paisuntasäiliöön. Näinollen en voi olla varma että tuleeko ilmaruuvin aukaisun jälkeen ulos ilmaa vai meneekö sitä enemmän sinne sisälle

T:Mikko
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

MikkoR kirjoitti:3. Onko oikein, että nestettä tulee vain tyhjäkäynnillä? Jos antaa kierroksia, nesteen tulo lakkaa ja vetää ilmausletkusta loputkin takaisin "kiertoon"?
Satkun ohjekirjassa on neuvottu tuo ilmaaminen. Älä avaa termostaattikotelon ilmausruuvia koneen käydessä, lasket siitä ilmat pois täyttäessäsi järjestelmää, mutta sen jälkeen pidät ruuvin kiinni.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 134#108134
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin