Avo 900 takaspoileri

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jarber
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Joulu 02, 2015 23:21

Avo 900 takaspoileri

Viesti Kirjoittaja Jarber »

Tuli sellanen kysymys nyt eteen että en taho oikeen löytää vastausta, Eli mun vm 90 avo saabissa on jotenki tullu reikä takaspoileriin ja nyt olen tilaamassa uutta tilalle. Firma mistä olen tilaamassa sitä on myymässä 5 osaista spoileria ja omassa one 3 osainen. Ettiskelin tietoja netistä ja sen veteran löyty että 5 osainen on 91-94 malleissa ja vanhemmissa on 3 osainen joten nyt mietityttää että voinko laittaa sen vanhempaan malliin, kiinnitykset ja muutenki sopivuus koska mulla loppuu spoileri mihin taka ikkuna alkaa ja usessa menee ihan etu oven asti. Jos jollaki on tietoa niin valaiskaa hiukan. Toinen Asia on sitten että koska kumminki haluan pitää sen niin paljon ku mahollista originaalissa kunnossa :? Niin en sitten tiiä että mitähän tässä tekis... 8O
SaabiSakke
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
Paikkakunta: Ii

Re: Avo 900 takaspoileri

Viesti Kirjoittaja SaabiSakke »

En kyllä osaa ottaa kantaa tuon uudemman spoilerin kiinnityksiin, mutta löytyyhän nuita varmasti käytettynä ehjiä maailmalta jos ei uutta löydy.

Tsekkaa ebay tai googleta.

Tässä esim yksi vaihtoehto: http://www.ebay.com/itm/Saab-c900-Class ... GI&vxp=mtr
Saabiton mies since 7/2022
repa
"Aero"
Viestit: 395
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

Re: Avo 900 takaspoileri

Viesti Kirjoittaja repa »

Ilmeisesti takaluukun päällä oleva osa on sama tai lähes samanlainen kaikissa avomalleissa, korin sivulle tulevissa osissa on eroja vuosimallista riippuen, viimeisissä malleissa listat menevät oven etureunaan saakka. Vanhempaankin toki voi asentaa uudemman spoilerisarjan, hommaamalla muovikiinnikkeet ja poraamalla reiät asentamista varten. Tuo avon listojen/spoilerien irroittaminen ja kiinnittäminen on todella tehty vaikeaksi, vai miten sen nyt sanoisi kauniisti.
Oman cabben maalauksen yhteydessä joutui irroittamaan nuo spoilerit, muoviholkit hajosi ja sorvasin muovitangosta uusia, oli hankala tehdä niistä sellaisia että ne toimisivat ajatellulla tavalla. Tyypillinen insinöörinkeksintö.
#2260
96V4 projekti
Vastaa Viestiin