Missä asennuttaa Cabben katto Pohjanmaalla?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Mat-ti
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Elo 04, 2005 09:47
Paikkakunta: Espoo

Missä asennuttaa Cabben katto Pohjanmaalla?

Viesti Kirjoittaja Mat-ti »

Onko kenelläkään tiedossa tekijää, joka saisi asennettua OG Cabbeen katon? Pitäisi olla sellainen paikka, että työn jälki olisi kunnollinen.

Mitä olen lukenut ohjeita ja konsultoinut klubilaisia, niin ei tuo itseltäkään tekemätön paikka olisi, mutta koska asun ulkomailla ja olen kesällä Suomessa vain 2,5 viikkoa, haluaisin mieluummin nautiskella avoautoilusta kuin nysvätä kattoa tallissa. Minun osaamisella tuohon "kahden päivän projektiin" menisi taatusti tuo 2,5 viikkoa. :lol:

Eli kiitollisena ottaisin vastaan tietoa pätevistä firmoista tai yksityisistä, joilta tuo homma onnistuisi. Sijainti mieluimmin Pohjanmaalla, jossa autokin on.
900 turbo cabriolet -87
95, -73
Anglia -65, säilössä
Mat-ti
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Elo 04, 2005 09:47
Paikkakunta: Espoo

Re: Missä asennuttaa Cabben katto Pohjanmaalla?

Viesti Kirjoittaja Mat-ti »

Ei mitään ruuhkaa ollut tekijöistä, joten asensin katon itse... Muutamia omia havaintoja tuosta hommasta:

- Pevi:n suosittama Kiillon Tixo on hyvää liimaa.
- Mulla oli ihan manuaalinen nitoja ja toimi hyvin.
- Rosteriniittejä näkyi saavan IKH:sta, joten otin ne sieltä. Tulivat Kannukseen seuraavana päivänä, kun aamulla tilasin. Nuo saa myös nettikaupasta.
- Työläs homma on, mutta ei ihan älyttömän vaikea. Ihan priima tuosta ei tullut, mutta ehkä kolmas kattoasennus olis varmaan jo erinomainen. :) Haastetta lisäsi se, että en itse purkanut kattoa, vaan se oli purettu jo edellisen omistajan toimesta.
- Saabin korjausoppaassa tehdään takaikkunaosan jälkeen katon etupää ensin ja sitten takapää. Pevi:ltä saamissa saksalaisissa ohjeissa tehdään ymmärtääkseni ensin koko katon takapää ja sitten etupää. Tehtyäni tuon korjausoppaan mukaan, olisin valmis kallistumaan sille kannalle, että tuo saksalaisten tapa voisi olla silti parempi lopputuloksen kannalta.
900 turbo cabriolet -87
95, -73
Anglia -65, säilössä
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Missä asennuttaa Cabben katto Pohjanmaalla?

Viesti Kirjoittaja pevi »

Juu takapäästä kannattaa aloittaa.
Harmi vaan, kun saattaa tulla ylläreitä matkassa esim. sisäkattokin uusittava tai ne nailon kappaleet joihin takaosa niitataan murusina. Ko. nailonkappaleet ovat usein kiven alla, mutta onnituin löytämään paikan Ebaysta, josta sai kulma paloja. Tosin n. 150€ / kpl.
Ne saattaisi kätevä ihminen valmistaa esim liimaamalla koivuviiluja yhteen.

Turussa on ainakin Classic Car, jota voin suositella. Minulla meni se pari viikkoa ekan kanssa toinen voisi mennä hiukan nopeammin ja parempi tulisi.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Vastaa Viestiin