Käppärin jäätyminen ja moton "pelti"asennussarja

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Käppärin jäätyminen ja moton "pelti"asennussarja

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Alkoi tuossa hieman uloke kasvamaan otsaan kun ryhdyin takapalojen vaihtoon motonetin peltisellä asennussarjalla:

900 88--93 taakse/"peltinen". . . . . . . . . . . . . . . . 23-1122 3.70 ???

Onko siis kukaan todistetusti asentanut näitä satuloihin, itse pähkäilin tunnin pari ja päädyin siihen etteivät ne voi missään asennossa tuohon mennä tai sitten pussiin on livahtanut väärät palikat.
Viimeksi muokannut mcfeast, Su Maalis 06, 2005 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos siellä oli ennestään rautalanka-asennussarja, niin eikö pitäisi jatkaa rautalankalinjalla? Joskus taisi olla puhetta, että tuo peltiasennussarja ei taida sopia minkään Saabin jarruihin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Pitäisi toki mutta olivat loppu, vanhat rautalankaiset katkesivat kun olivat tuhottoman tiukassa. Ketuttaa armottomasti kun auto jäi sitten siihen helpon homman takia, kiitos motonet :/
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Omasta tonnarista kampesin ja lopulta porasin niitä rautalangan jämiä ulos satulan rei'istä useita tunteja, sen jälkeen kun olin toholla kuumentamalla saanut liukutapit kääntymään auki. Kai sillä voi ajaa ilman rautalankojakin, värinänvaimennusta varten ne langat siellä enimmäkseen ovat.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Joo, ei niiden puuttumisen takia tarvii autoo jättään seisomaan.

Mä veikkaan että suurimmassa osassa satkuja missä noi raudat on ehjät niin ne ei ota kumminkaan oikein kiinni, kuten myös allekirjoittaneen ässässä.

Vähän aikaa uusilla paloilla noi vinkasivat mutta kohta on ajettu vuosi ilman, no ei mikään ihme ettei noi raudat ollu oikein kun takajarrut oli säätämättä ja vaijerit oli vaihdettu halkasemalla matto kun autoon oli tehty katsastushuolto ennen myyntiä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

No hyvä juttu jos ilmankin voi ajella, voisikin kysyä samaan syssyyn olisiko suositella millä korjata käsijarruvaijerin päässä oleva kuminen suojahaitari. Käppäri jäätyy kovilla pakkasilla kiinni ilmeisesti kumin halkeaman takia ja vaijereita ei viittis vaihtaa. Saakohan jostain sopivia haitareita vai pitääkö yrittää vaseliini + silikonimössökorjausta....
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie täytin ne repaleiset suojakumit vaseliinilla, ja hyvin on neljä vuotta pelanneet tuon jälkeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

miulla taasen vetä käkkäri jäähän ku on kuoret molemmista halki mistä vaijerit menee autoon sisälle....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Rautalankoja en omassani ole irroittanut kertaakaan.
Taivutan ne vain sivuun että satula tulee pois.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Lähetin motonetille mailia, myönsivät ongelman ja poistivat asennussarjan listoiltaan.
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Se rautalanka viritys on minun mielestä ensiarvoisen tärkiä wiritys. Se pitää sen liikkuvan "kaaren" oikeassa linjassa ja palat eivät kulu vain yhdestä reunasta. Näin kävi minulle, kun onnistuin juuri samalla kaavalla katkomaan yhden.
Jarru huusi leipää siltä puolelta autoa ja ulompi pala oli kulunut aivan käyttämättömäksi.

Näin minulla...

-H-
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

hessu75 kirjoitti:Se rautalanka viritys on minun mielestä ensiarvoisen tärkiä wiritys. Se pitää sen liikkuvan "kaaren" oikeassa linjassa ja palat eivät kulu vain yhdestä reunasta. Näin kävi minulle, kun onnistuin juuri samalla kaavalla katkomaan yhden.
Jarru huusi leipää siltä puolelta autoa ja ulompi pala oli kulunut aivan käyttämättömäksi.

Näin minulla...

-H-
OT
osui silmään tuo kulunut käyttämättömäksi :wink:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

niin no mulla kului "käyttämättömäksi" vaikka raudat oli ihan tasan tarkkaan paikallaan... eihän se itseasiassa ole kuin värinänvaimennin se rautalankaviritys.... ei kannata yöuniaan menettää...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Vastaa Viestiin