Check engine ja päästöt oli vialla sekä siisti lux nähty
-
- "Hirsch"
- Viestit: 989
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Check engine ja päästöt oli vialla sekä siisti lux nähty
Moi,
Tuli vietyä eilen vanha herra (900i 16v -91) katsastukseen ja ukko parka reppasi päästöistä:
Tyhjäkäynnissä CO pitoisuus seilasi 0,5 ja yli 2,0 välillä (raja 0,5)
HC 90 1000 (raja 100)
No muuten meni ok, mutta pakokaasut pitää säätää uudestaan.
Ja kaiken lisäksi katsastuksen jälkeen CE-valo paloi koko ajan.....(ennen on palanut silloin tällöin, kuitenkin suht harvoin)
Onko ideoita mitä tekis?
Terv Sami R.
#986
Tuli vietyä eilen vanha herra (900i 16v -91) katsastukseen ja ukko parka reppasi päästöistä:
Tyhjäkäynnissä CO pitoisuus seilasi 0,5 ja yli 2,0 välillä (raja 0,5)
HC 90 1000 (raja 100)
No muuten meni ok, mutta pakokaasut pitää säätää uudestaan.
Ja kaiken lisäksi katsastuksen jälkeen CE-valo paloi koko ajan.....(ennen on palanut silloin tällöin, kuitenkin suht harvoin)
Onko ideoita mitä tekis?
Terv Sami R.
#986
Viimeksi muokannut Red Dragon, To Maalis 24, 2005 09:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ilmamassamittari on melko potentiaalinen vikakohde. Toinen on sitten lambda-anturi.
Tarkista vielä lambdan esilämnmityksen sulake, ihan vaan varmuuden vuoksi.
Pakokaasuja ei voi muuten itse säätää, vaan lambda ja IMM välittää säätötiedot ECU:lle.
Jos sulla on LH2.4.X ruisku niin voit purkaa myös vikakoodit ongelman selvittämiseksi:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11553
Tarkista vielä lambdan esilämnmityksen sulake, ihan vaan varmuuden vuoksi.
Pakokaasuja ei voi muuten itse säätää, vaan lambda ja IMM välittää säätötiedot ECU:lle.
Jos sulla on LH2.4.X ruisku niin voit purkaa myös vikakoodit ongelman selvittämiseksi:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11553
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 989
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Joo IMM on melko kallis uutena. Sulla on sitä yleisempää mallia. Varmasti saat käytetyn ehjän joltain klubilaiselta sopuhintaan.
Lambdan esilämmityksen sulake on muistaakseni sulake nro 1 eli konehuoneen keskuksessa ensimmäisenä.
Lambdan esilämmityksen sulake on muistaakseni sulake nro 1 eli konehuoneen keskuksessa ensimmäisenä.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 989
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Vika löytyi (ehkä)
Jep,
Tuli sitten käytyä Metrossa "edullisella" tarkastuksella, nimittäin tech kiinni, virhekoodit ja analyysi yht max. 10 min = 27Euroa!!!!
No lambda-anturihan siellä oli sökönä techin mukaan, mutta mistä tiedän mikä anturi sinne kuuluu (ja missä se on)?
En muuten viittinyt vaihdattaa sitä Metrolla, nimittäin hinta oli 280 egee
Motonetti näyttää myyvän reilulla 50 eurolla, mutta onko niitä erilaisia olemassa 900 i 16V -91:een?
Terv Sami R.
#986
Tuli sitten käytyä Metrossa "edullisella" tarkastuksella, nimittäin tech kiinni, virhekoodit ja analyysi yht max. 10 min = 27Euroa!!!!
No lambda-anturihan siellä oli sökönä techin mukaan, mutta mistä tiedän mikä anturi sinne kuuluu (ja missä se on)?
En muuten viittinyt vaihdattaa sitä Metrolla, nimittäin hinta oli 280 egee
Motonetti näyttää myyvän reilulla 50 eurolla, mutta onko niitä erilaisia olemassa 900 i 16V -91:een?
Terv Sami R.
#986
-
- "Hirsch"
- Viestit: 989
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku