Takapyöränlaakeri
Takapyöränlaakeri
Osaako kukaan selittää vaihe vaiheelta takapyöränlaakerin vaihdon?
Kyseessähän on uudemman mallinen laakerointi, eli vm.88.
Onnistuuko tuo vaihtotoimenpide perustyökaluilla omassa tallissa?
Kyseessähän on uudemman mallinen laakerointi, eli vm.88.
Onnistuuko tuo vaihtotoimenpide perustyökaluilla omassa tallissa?
on todella helppo homma ja onnistuu varmasti! siis jos ostat sen koko hässäkän etkä pelkkiä laakereita jotka varmaan on lämmöllä sinne laitettu..
rengas pois
jarrusatula irti (ei kannata letkua irrottaa)
jarrulevy pois
napamutteri auki
vanha laakerihärpäke pitäisi lähteä ihan vetämällä.
ohut kerros vaseliinia napaan
ja eikun kokoamaan
näin suurinpiirtein muistelisin...
rengas pois
jarrusatula irti (ei kannata letkua irrottaa)
jarrulevy pois
napamutteri auki
vanha laakerihärpäke pitäisi lähteä ihan vetämällä.
ohut kerros vaseliinia napaan
ja eikun kokoamaan
näin suurinpiirtein muistelisin...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
motonetista kun sen ostaa niin siinä tulee se johon pyörän pultit tulee kiinni.
eli pelkät laakerit jos vain ostaisi laakeriliikkeestä niin varmasti saisi paljon halvemmalla mutta voisi tuottaa ongelmia vanhojen irrotus ja uusien tilalle saanti..
eli pelkät laakerit jos vain ostaisi laakeriliikkeestä niin varmasti saisi paljon halvemmalla mutta voisi tuottaa ongelmia vanhojen irrotus ja uusien tilalle saanti..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Kiristysmomentti jossain 200Nm tietämillä, ellei ollut ylikin. Eli suomeksi sanottuna "ähkymomenttiin". Ja se napakappale vaihtuu kokonaisuudessaan kaikkein helpoimmalla. Niinkuin edellä kuvailtin, jarru veks, levy irti, napakappale veks, uusi tilalle ja kasaus.
Matti
p.s. muista jälkikiristys
Matti
p.s. muista jälkikiristys
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Se uudempi laakeri on sellainen prässäämällä koottu paketti, jonka korjaaminen ei onnistu. Eikä sitä ole kai korjattavaksi tarkoitettukaan. Sen vaihto tosiaan on niin helppo juutu, kuin siinä alkupäässä on jo kerrottu. Kiristysmomentti ei vaikuta laakerien kireyteen (tietääkseni) lainkaan, siis kaeskimutteri niin kireälle, että ei irtoa. Joku vuosi sitten vaihdoin pihalla tunkin päällä (kessäaika kylläkin). Enpä muista oliko siellä jotain lukitusta??