Miten käsiksi bensavaloon?
Miten käsiksi bensavaloon?
Autossani on pieni, mutta sitäkin ärsyttävämpi häiriö: Nimittäin bensavalo palaa koko ajan, oli tankki sitten tyhjä tai täysi. Ajattelin ratkaista ongelman helpoimman kautta, eli poltin irti. Mutta mites siihen oikein ylettyisi ilman suuria purku-kasaus projekteja? Kokeilin kaiutinritilän ja mankan reiän kautta mutta kun ei käsi yletä eikä mahdu perille asti. Eli ideoita otetaan vastaan.
mites ton maadoituksen oikein kuuluis toimia? Onko mittarille ja valolle yksi sama maajohto? (mittari siis toimii) Katsoin sitä anturin johtosatsia, ja musta johto sieltä näkyi menevän sinne "letkun" sisään ja sitä kautta maihin siihen pitkittäispalkkiin muiden johtojen kanssa?9000CD23T kirjoitti:Eihän se anturikaan vaikea ole ottaa irti ja katsoa mikä siellä on oikein hätänä.
Luultavasti se johto maadoittaa jostakin nyt koko ajan.
Valo on omassa piirissään, mutta maadoitusjohto on sama (se musta siis)joutilas kirjoitti:mites ton maadoituksen oikein kuuluis toimia? Onko mittarille ja valolle yksi sama maajohto? (mittari siis toimii) Katsoin sitä anturin johtosatsia, ja musta johto sieltä näkyi menevän sinne "letkun" sisään ja sitä kautta maihin siihen pitkittäispalkkiin muiden johtojen kanssa?9000CD23T kirjoitti:Eihän se anturikaan vaikea ole ottaa irti ja katsoa mikä siellä on oikein hätänä.
Luultavasti se johto maadoittaa jostakin nyt koko ajan.
Musta johto on liitetty maadoituskohtaan 9, joka on siis tavaratilassa.
Polttoaineanturille tulee kolme johtoa:
-harmaa (menee mittarille)
-ruskea (menee merkkivalolle)
-musta. (on sitten maadoitus)
3-napainen liitinkappale on tavaratilassa varopyöräluukun alla (tai takapenkin alla vasemmalla US i8kat ja i16 kat-autoissa)
Määräanturi tankissa vaikuttaa jännitteeseen (säätövastus) siten, että mittarin näyttämä vastaa anturin kohon asentoon säliössä. Kun bensaa on jäljellä alle 7 litraa maadoittuu merkkivalo anturin kautta ja valo siis syttyy.
Anturi siis irti ja tutkin miksi maadoittuu kokoajan. Helppo ja huono fiksaus ruskea johto irti..
Niinkuin sanottu:
9000CD23T kirjoitti:Eihän se anturikaan vaikea ole ottaa irti ja katsoa mikä siellä on oikein hätänä.
Luultavasti se johto maadoittaa jostakin nyt koko ajan.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Mistäs johtuu polttoaineanturin epäluotettava toiminta: Ensin on 30 litraa, sitten se yhtäkkiä laskee hiljakseen 20litraan ja taas takas 30 litraan... Tälläistä seilaamista se pitää kokoajan :/. Myös merkkivalo joskus syttyy, kun bensaa on mittarin mukaan ~20litraa.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Tuli tässä mieleen, että vieläköhän siellä Keravan Shellillä on niitä uusia antureita nurkissa pyörimässä?
Kannataa ehkä soittaa ja kysyä. Ainakin ajat sitten paikanpäällä käytyäni noita oli parikin kappaletta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=14126
Kannataa ehkä soittaa ja kysyä. Ainakin ajat sitten paikanpäällä käytyäni noita oli parikin kappaletta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=14126
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.