Miten käsiksi bensavaloon?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
joutilas
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 06:37

Miten käsiksi bensavaloon?

Viesti Kirjoittaja joutilas »

Autossani on pieni, mutta sitäkin ärsyttävämpi häiriö: Nimittäin bensavalo palaa koko ajan, oli tankki sitten tyhjä tai täysi. Ajattelin ratkaista ongelman helpoimman kautta, eli poltin irti. Mutta mites siihen oikein ylettyisi ilman suuria purku-kasaus projekteja? Kokeilin kaiutinritilän ja mankan reiän kautta mutta kun ei käsi yletä eikä mahdu perille asti. Eli ideoita otetaan vastaan.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kyllä se kikkailemalla onnistuu helpoiten, kaijutin rilän kautta.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Eihän se anturikaan vaikea ole ottaa irti ja katsoa mikä siellä on oikein hätänä.
Luultavasti se johto maadoittaa jostakin nyt koko ajan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
joutilas
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 06:37

Viesti Kirjoittaja joutilas »

9000CD23T kirjoitti:Eihän se anturikaan vaikea ole ottaa irti ja katsoa mikä siellä on oikein hätänä.
Luultavasti se johto maadoittaa jostakin nyt koko ajan.
mites ton maadoituksen oikein kuuluis toimia? Onko mittarille ja valolle yksi sama maajohto? (mittari siis toimii) Katsoin sitä anturin johtosatsia, ja musta johto sieltä näkyi menevän sinne "letkun" sisään ja sitä kautta maihin siihen pitkittäispalkkiin muiden johtojen kanssa?
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

joutilas kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Eihän se anturikaan vaikea ole ottaa irti ja katsoa mikä siellä on oikein hätänä.
Luultavasti se johto maadoittaa jostakin nyt koko ajan.
mites ton maadoituksen oikein kuuluis toimia? Onko mittarille ja valolle yksi sama maajohto? (mittari siis toimii) Katsoin sitä anturin johtosatsia, ja musta johto sieltä näkyi menevän sinne "letkun" sisään ja sitä kautta maihin siihen pitkittäispalkkiin muiden johtojen kanssa?
Valo on omassa piirissään, mutta maadoitusjohto on sama (se musta siis)
Musta johto on liitetty maadoituskohtaan 9, joka on siis tavaratilassa.

Polttoaineanturille tulee kolme johtoa:
-harmaa (menee mittarille)
-ruskea (menee merkkivalolle)
-musta. (on sitten maadoitus)

3-napainen liitinkappale on tavaratilassa varopyöräluukun alla (tai takapenkin alla vasemmalla US i8kat ja i16 kat-autoissa)

Määräanturi tankissa vaikuttaa jännitteeseen (säätövastus) siten, että mittarin näyttämä vastaa anturin kohon asentoon säliössä. Kun bensaa on jäljellä alle 7 litraa maadoittuu merkkivalo anturin kautta ja valo siis syttyy.


Anturi siis irti ja tutkin miksi maadoittuu kokoajan. Helppo ja huono fiksaus ruskea johto irti..

Niinkuin sanottu:
9000CD23T kirjoitti:Eihän se anturikaan vaikea ole ottaa irti ja katsoa mikä siellä on oikein hätänä.
Luultavasti se johto maadoittaa jostakin nyt koko ajan.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
joutilas
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 06:37

Viesti Kirjoittaja joutilas »

Kiitoksia näistä tiedoista, taas ollaan vähän viisaampia. Pitänee nyt vielä tutkailla sitä anturia, jos siitä vaikka sais jotain tolkkua.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mulla on juuri toisin päin, mittari ei toimi mutta valo syttyy kun bensa vähissä.
vika ilmeisesti mittarissa?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Olisiko se vastuslanka poikki ( tai huono kosketus )
jos kerta mittari ei toimi.

Voihan se huono liitos olla siellä nopeusmittarin takanakin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2838
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Mistäs johtuu polttoaineanturin epäluotettava toiminta: Ensin on 30 litraa, sitten se yhtäkkiä laskee hiljakseen 20litraan ja taas takas 30 litraan... Tälläistä seilaamista se pitää kokoajan :/. Myös merkkivalo joskus syttyy, kun bensaa on mittarin mukaan ~20litraa.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

eli kulumia on :D
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Tuli tässä mieleen, että vieläköhän siellä Keravan Shellillä on niitä uusia antureita nurkissa pyörimässä?

Kannataa ehkä soittaa ja kysyä. Ainakin ajat sitten paikanpäällä käytyäni noita oli parikin kappaletta.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=14126
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin