Jos "Anti Lock" palaa, niin abs-järjestelmä on vikatilassa ja se ominaisuus on jarruista pois, mutta lähtökohtaisesti muuten jarrujen pitäisi toimia - ilmeisesti tässä ketjussa on juuri kyse tästä. Mutta, jos viereinenkin punainen, koko jarrujärjestelmää koskeva varoitusvalokin syttyy palamaan, auton koko jarrujärjestelmä on enemmän ja vähemmän sökö.
Edelleen suosittelen vikakoodien lukua, joka ohjaa viallisen komponentin luo, samalla saa nollattua vikakoodit. Työkaluina itse olen käyttänyt kynää ja paperia koodien kirjaamiseen ja sulakkeellista johdon pätkää oikeiden napojen yhteen liittämiseen, jotta koodit "purkuvat ulos" Anti Lock -valon vilkkumisfrekvenssin avulla.
Toki voi yrittää liitosten elvytystä eli abs-antureiden liitokset (löytyy seuraamalla johtoja), paineakun liitos (harmaa mötikkä/kuutio kuskin puolella konepellin alla), pääsylinterin ja sen ohessa oleva kompressorin sähköliitokset, takapenkin alla olevan boksin liitos sekä toki sulakkeiden ja releiden tarkistus/nitkuttelu/elvytys. Valitettavasti veikkaan, että näillä ei ongelma ratkea vaan vika löytyy jostain muualta. Jos jarrut ovat raskastoimiset, saattaa olla, että pumppu ei pyöri. JT -linkin lisäksi kannattaa esim. lukea
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... it=abs+2.1
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... .1#p909831