Takapyörän laakeri
Takapyörän laakeri
Tossa noppaa kunnostamisen yhteydessä , kävi mielessä takapyörien laakerit, koska käsin pyörittäessä kuuluu sellainen hurina, tosin kuuluu kummaltakin puolen , no otin rasvakupin irti ja sehän oli lähes kuiva , tähän hätään en löytänyt vaseliinia , täytyy huomenna ostaa .
Mutta kun katsoin motonetin hinnastosta takapyörän laakeria , niin jopas jotakin maksaa 94.50 , huh siis pelkkä laakeriko vai tuleeko koko napakin mukaan ? onkos tietoa , on kyllä niin suolainen hinta , et käytetyt navat täytyy vaihtaa jos laakeri hajoo.
Mutta kun katsoin motonetin hinnastosta takapyörän laakeria , niin jopas jotakin maksaa 94.50 , huh siis pelkkä laakeriko vai tuleeko koko napakin mukaan ? onkos tietoa , on kyllä niin suolainen hinta , et käytetyt navat täytyy vaihtaa jos laakeri hajoo.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
aikanaan 86 mallin og900 takalaakeri rupesi löystymään no sama homma hämmästelin motonetin hintaa........aikani mietin ja soitin auton edelliselle omistajalle ja se sano et sun auto on kolari pirssi ajettu taakse postiautolla että siinä on 78 mallin takaakseli. no ei muuta kuin keskikuppi irti mutteria piukemmalle ja kuppi paikalleen ja eiku kovaa ajoa!!!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Joo. Uudemmat vedetään johonkin elämää suurempaan momenttiin. Vanhemmat vedetään niin, että niissä on pienen pieni välys ettei ne hajoa nopeampaa.mikkoimp kirjoitti:niin oliko noissa vanhemmissa vielä kiristettävä se napalaakeri?
uudemmissa ei enää ole..
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
jaa että motonetin takapyörän navan hinta hirvittää? no voin kertoa että laakkoselta ostettuna maksaa 200 euroa
että sen jälkeen toi motonetin hinta on ihan ok
multahan meni sinisestä kummatkin navat yks kesällä 2003 ja toinen viime kesänä. onneksi toisen sain kaverin varaosa-autosta ja hyvin on 15tkm toiminut, no problems. ja oli halpa.
että sen jälkeen toi motonetin hinta on ihan ok
multahan meni sinisestä kummatkin navat yks kesällä 2003 ja toinen viime kesänä. onneksi toisen sain kaverin varaosa-autosta ja hyvin on 15tkm toiminut, no problems. ja oli halpa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
No, sen mutterin voi tarvittaessa vetää vaikka "ähkymomenttiin" Sen verran kovat lukemat pitäis vääntää(yli 200Nm).
Irroitus pitäisi mennä niinkuin itse kuvailit. Ota kuitenkin ensin jarrulevy irti, sitten napakappale.
Matti
Irroitus pitäisi mennä niinkuin itse kuvailit. Ota kuitenkin ensin jarrulevy irti, sitten napakappale.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vaihdoin eilen 99:n etupyörän laakerin, kun hurina oli melko kova kun käänsi ohjauspyörää yli kuudenkympin vauhdissa oikealle. Lisäksi ravistamalla etupyörää sen ollessa ylhäällä tuntui vasemmalla puolella pieni väljyys. Oikealle remontti tulee eteen ens kesänä.. sielläkin väljyyttä ja rahinaa nimittäin hiukan ilmenee.. Vaihdon jälkeen auto rullaa kuin unelma ja vaihto maksoi kokonaisuudessaan
26 € (laakeri).
26 € (laakeri).
Saab 99 GL5 vm.1983
Aina väääähän parannetaan...
Aina väääähän parannetaan...