Perinnesatku olisi näillä näkymin kotiutumassa Liettuvan koriverstaalta entisöitynä loppukeväästä.
Perushuoltona tein sille ennen reissua nesteitten vaihdot (kaikki paitsi vaihteiston ja ohjaustehostimen öljyt), jarruremontti, uusi virranajakajan kansi kaapeleineen, sytytystulpat, vesipumppu ja kaikki kolme kiilahihnaa.
Mitä muuta huoltoa/osaa varalle suositeltaisi sitten pidemmälle Euroopan kiertueelle?
Perinnesatkulla pitkälle lomareissulle
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2016 12:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Perinnesatkulla pitkälle lomareissulle
Mieleen tulee ainakin virranjakajan pyörijä, ja laturin jännitteensäädin. Jos pa-pumppu on vanha, niin itse ainakin ottaisin mukaan vaihtopaketin (pumppu ja ämpäri), tosin sitten täytyisi olla mukana sopiva avain, millä saa ämpärin lukitusrenkaan ehjänä irti tai sitten vain vaihtaa pumpun ennen matkaa.
Nimimerkillä: pa-pumppu leikkasi kiinni huoltoasemalla. Ei lähtenyt enää käyntiin vaikka paukuttelin tankin pohjaa. Onneksi matkaa kotiin oli vain kolme kilometriä, joten auto hinaamalla (nöyryyttävää) kotiin.
Nimimerkillä: pa-pumppu leikkasi kiinni huoltoasemalla. Ei lähtenyt enää käyntiin vaikka paukuttelin tankin pohjaa. Onneksi matkaa kotiin oli vain kolme kilometriä, joten auto hinaamalla (nöyryyttävää) kotiin.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: Perinnesatkulla pitkälle lomareissulle
Myös täältä ääni bensapumpulle, se kun lakkaa toimimasta niin matkanteko lakkaa. Myös laturin kunto kannattaa tarkistaa. Mitä noita on joutunut tien päällä ropaamaan, niin yleisin murhe on ollut jonkinlainen vuoto jossain, bensaa tai jäähdytysnestettä. Öljyvuodothan on arkipäivää. Kannattaa myös katsoa läpi jarruputket ja letkut, ettei paniikkijarrutuksessa mene poljin lattiaan kun putki katkeaa. Muutenkin alustaa kannattaa katsoa sillä silmällä.
Ja kun hyvin varustautuu matkalle niin ei yleensä tarvi tehdä remonttia. Useaan kertaan Euroopassa pyörällä reissanneena, ongelmien tullessa on aina saanut paikallisilta apua hienosti, ja vaikka yhteistä kieltä ei aina ole ollut niin ollaan kuitenkin selvitty.
Ja kun hyvin varustautuu matkalle niin ei yleensä tarvi tehdä remonttia. Useaan kertaan Euroopassa pyörällä reissanneena, ongelmien tullessa on aina saanut paikallisilta apua hienosti, ja vaikka yhteistä kieltä ei aina ole ollut niin ollaan kuitenkin selvitty.
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Re: Perinnesatkulla pitkälle lomareissulle
... ja sitten edellisiin liittyen vielä matkale mukaan aluminiteippiä, ilmastointiteippiä, metallisia ja muovisia nippusiteitä.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB