Oletteko huomanneet?
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Oletteko huomanneet?
Hei.
Omistan niin hienon saabin että. ..
Malli on 900 vm 1988.
Väri on viininpunainen ja se mikä ihmetyttää on hyvä maalipinta.
Eli auto on uudestakaupungista joten ovatko nämä autot erityiden hyvin ruostesuojattuja vai onko syy vanhan omistaja hyvänä pito?
Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?
Omistan niin hienon saabin että. ..
Malli on 900 vm 1988.
Väri on viininpunainen ja se mikä ihmetyttää on hyvä maalipinta.
Eli auto on uudestakaupungista joten ovatko nämä autot erityiden hyvin ruostesuojattuja vai onko syy vanhan omistaja hyvänä pito?
Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?
Aikaisempi satkuni vm 90 i16 oli myös Uudenkaupungin autotehtaan tuotantoa. Ja kyllä se ainakin ruostui siinä missä muutkin samanikäset Saabit.
Punainen on hyvä väri satkuun, viininpunainen varsinkin.
Mikäs sen hienompaa jos auto ei ruostu! Luulen että edellinen omistaja on massauttanut autoasi. Se ehkäisee melko hyvin ruostumista varsinkin jos se on tehty ajoissa ja tarpeeksi usein.
Punainen on hyvä väri satkuun, viininpunainen varsinkin.
Mikäs sen hienompaa jos auto ei ruostu! Luulen että edellinen omistaja on massauttanut autoasi. Se ehkäisee melko hyvin ruostumista varsinkin jos se on tehty ajoissa ja tarpeeksi usein.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Hyvä että autosta on pidetty huolta!
Tuntuu jotenkin vain olevan maanantai kappaleita olevan jonkin verran noissa 80-luvun saabeissa. No silloin taisi työmaajuopottelukin olla yleisempää . Joissain toy*** leluissa maanantai kappaleet on niitä harvoja, jotka ei ruostu.
Entisessä 900i8 `89 pirssissä oli joitain aivan outoja ruostekohtia. Kuskin puolen takaoven kahva ruostui käytännössä irti etupäästä. Nauratti kun kylillä liikkuu täysin samanlainen ja samanvärinen yksilö missä aivan samasta kohtaa puhki.
Tuntuu jotenkin vain olevan maanantai kappaleita olevan jonkin verran noissa 80-luvun saabeissa. No silloin taisi työmaajuopottelukin olla yleisempää . Joissain toy*** leluissa maanantai kappaleet on niitä harvoja, jotka ei ruostu.
Entisessä 900i8 `89 pirssissä oli joitain aivan outoja ruostekohtia. Kuskin puolen takaoven kahva ruostui käytännössä irti etupäästä. Nauratti kun kylillä liikkuu täysin samanlainen ja samanvärinen yksilö missä aivan samasta kohtaa puhki.
Sauli.M #1562
Mulla on sama takaoven kahva samalla tavalla ruosteessa. Muutenkin tuntuu Ukin linjalla tehty saab ruostuvan ihan normaalisti. Taitaa mennä syksyllä varaosiksi, kun on sen verran pahasti rapistuneet pellit. No onhan sillä kyllä jo ajettukin yli 400 tuhatta.Pampula kirjoitti: Entisessä 900i8 `89 pirssissä oli joitain aivan outoja ruostekohtia. Kuskin puolen takaoven kahva ruostui käytännössä irti etupäästä. Nauratti kun kylillä liikkuu täysin samanlainen ja samanvärinen yksilö missä aivan samasta kohtaa puhki.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
kyllä on pidosta kiinni ehdotto masti itellä käyyttö rassina 89 satku ja täysin ruosteeton edellinen omistaja ruoste suojauttanut lähes kahden vuoden välein ja sen näköinen on kans. ite ruoste suojasin kyseisen auton puoltoista vuottasitten kun ostin sen. ja sama homma on ensi syksynä.
mutta taas saman vuotinen projekti satkuni ei ole suojattu kertaakaan kun on liikkeestä lähtenyt ja sen kyllä huomaa 3 kk ollaan hitsattu ja maalattu ja vielä on taka ovet kesken mutta hyvä talviauto siitä tulee. niin nykyinen käyttö satku pääsee toimittamaan kesäauton virkaa.
mutta taas saman vuotinen projekti satkuni ei ole suojattu kertaakaan kun on liikkeestä lähtenyt ja sen kyllä huomaa 3 kk ollaan hitsattu ja maalattu ja vielä on taka ovet kesken mutta hyvä talviauto siitä tulee. niin nykyinen käyttö satku pääsee toimittamaan kesäauton virkaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Mun mielestä parasta tuuninkia on pitää auto siistinä niin sisältä kuin päältä. Ruosteen kun pitää loitolla ja korjaa tarvittaessa, pesee auton maantiepölystä ym. basasta tarpeeksi usein, niin kyllä vanhat yksilöt erottuu hienosti edukseen pakeli- ja kuituhärveleistä.
Saab 99 GL5 vm.1983
Aina väääähän parannetaan...
Aina väääähän parannetaan...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Meinasin lentää selälleen kun näin äänekoskella toijotan liikkeen pihassa 900s -93 punainen väriltään ja kukki joka kohdasta mistä vaan voi.
Lokarin reunat, konepellin etu -ja sivureunat tuulilasin ympärys, takapaksi sun muut oveta ja luukut.
Pimeää oli vielä , joten ihan tarkkaa en nähnyt...
Mutta olin siinä uskossa että viimoset -91-93 olisivat parhaiten suojattuja, mutta ei taida olla...
Lokarin reunat, konepellin etu -ja sivureunat tuulilasin ympärys, takapaksi sun muut oveta ja luukut.
Pimeää oli vielä , joten ihan tarkkaa en nähnyt...
Mutta olin siinä uskossa että viimoset -91-93 olisivat parhaiten suojattuja, mutta ei taida olla...
Ei ole muusta kuin hoidosta kiinni.
Ei ruostu jos olis jätetty liikkeeseen vitriinii seisomaan.
Oman auton konepeltikin mm on alkup maalissa vielä. Yli 400tkm takana.
Konepellin takasivujen ruostuminenkin on yleistä mutta silti kiinni pitkälti omistajasta.Eli ei koteloainetta käytetty siellä missä pitäisi.-->
http://office.vippet.net/servlet/genera ... mage=93329
Jos ei suojata niin ruostuu varmasti, olkoon kuinka uusi sinkitty audi tms tahansa.
Materiaali mistä autot tehdään ,valitettavasti ruostuu. Sinkki yms maalit auttaa vain hetken. Sinkkikin liukenee ja kuluu jos sitä ei suojata.
Ei ruostu jos olis jätetty liikkeeseen vitriinii seisomaan.
Oman auton konepeltikin mm on alkup maalissa vielä. Yli 400tkm takana.
Konepellin takasivujen ruostuminenkin on yleistä mutta silti kiinni pitkälti omistajasta.Eli ei koteloainetta käytetty siellä missä pitäisi.-->
http://office.vippet.net/servlet/genera ... mage=93329
Jos ei suojata niin ruostuu varmasti, olkoon kuinka uusi sinkitty audi tms tahansa.
Materiaali mistä autot tehdään ,valitettavasti ruostuu. Sinkki yms maalit auttaa vain hetken. Sinkkikin liukenee ja kuluu jos sitä ei suojata.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
99
mulla on ollu 2 vm.80 tuplaysiä. toinen läpimätä jokapaikasta, toinen tervepeltinen, mutta kuskinpuolen takalokarissa ruostetta. tervepeltinen on entinen petro johon laitettu vm. 77 kone.
oon jostain kuullu että saabilla on välillä käytetty huonompaa ruosteensuojausta...???
oon jostain kuullu että saabilla on välillä käytetty huonompaa ruosteensuojausta...???
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80