Oletteko huomanneet?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
uudestakaupungistasaab
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
Paikkakunta: Turku 10

Oletteko huomanneet?

Viesti Kirjoittaja uudestakaupungistasaab »

Hei.

Omistan niin hienon saabin että. ..

Malli on 900 vm 1988.

Väri on viininpunainen ja se mikä ihmetyttää on hyvä maalipinta.

Eli auto on uudestakaupungista joten ovatko nämä autot erityiden hyvin ruostesuojattuja vai onko syy vanhan omistaja hyvänä pito?

Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Aikaisempi satkuni vm 90 i16 oli myös Uudenkaupungin autotehtaan tuotantoa. Ja kyllä se ainakin ruostui siinä missä muutkin samanikäset Saabit.
Punainen on hyvä väri satkuun, viininpunainen varsinkin.

Mikäs sen hienompaa jos auto ei ruostu! Luulen että edellinen omistaja on massauttanut autoasi. Se ehkäisee melko hyvin ruostumista varsinkin jos se on tehty ajoissa ja tarpeeksi usein.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Hyvä että autosta on pidetty huolta!

Tuntuu jotenkin vain olevan maanantai kappaleita olevan jonkin verran noissa 80-luvun saabeissa. No silloin taisi työmaajuopottelukin olla yleisempää :P . Joissain toy*** leluissa maanantai kappaleet on niitä harvoja, jotka ei ruostu.

Entisessä 900i8 `89 pirssissä oli joitain aivan outoja ruostekohtia. Kuskin puolen takaoven kahva ruostui käytännössä irti etupäästä. Nauratti kun kylillä liikkuu täysin samanlainen ja samanvärinen yksilö missä aivan samasta kohtaa puhki.
Sauli.M #1562
joutilas
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 06:37

Viesti Kirjoittaja joutilas »

Pampula kirjoitti: Entisessä 900i8 `89 pirssissä oli joitain aivan outoja ruostekohtia. Kuskin puolen takaoven kahva ruostui käytännössä irti etupäästä. Nauratti kun kylillä liikkuu täysin samanlainen ja samanvärinen yksilö missä aivan samasta kohtaa puhki.
Mulla on sama takaoven kahva samalla tavalla ruosteessa. Muutenkin tuntuu Ukin linjalla tehty saab ruostuvan ihan normaalisti. Taitaa mennä syksyllä varaosiksi, kun on sen verran pahasti rapistuneet pellit. No onhan sillä kyllä jo ajettukin yli 400 tuhatta.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Munkin satku on tehty uudessakaupungissa, ja kyllä se vaan oli mätä....
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mun satku tehty uudessakaupungissa , ja ei ole laho.
Kyllä on paljon pidostakin kiinni , pesu ja vahaus auttaa , ja alustan sekä pyöräkoteloiden pesua unohtamatta.
99tbo
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

kyllä väitän et se on siittä kiinni miten niitä huoltaa ja pitää
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kahdella Ukilaisella on tullut ajettua. Pelleiltään hyviä, mutta kyllä se on enemmän käyttäjän huolellisuudesta kiinni.
Pesu ja vahaus, voiko sitä liian usein edes tehdä 8)
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

kyllä on pidosta kiinni ehdotto masti itellä käyyttö rassina 89 satku ja täysin ruosteeton edellinen omistaja ruoste suojauttanut lähes kahden vuoden välein ja sen näköinen on kans. ite ruoste suojasin kyseisen auton puoltoista vuottasitten kun ostin sen. ja sama homma on ensi syksynä.

mutta taas saman vuotinen projekti satkuni ei ole suojattu kertaakaan kun on liikkeestä lähtenyt ja sen kyllä huomaa 3 kk ollaan hitsattu ja maalattu ja vielä on taka ovet kesken mutta hyvä talviauto siitä tulee. niin nykyinen käyttö satku pääsee toimittamaan kesäauton virkaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Jaska 99
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 13:49
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaska 99 »

Mun mielestä parasta tuuninkia on pitää auto siistinä niin sisältä kuin päältä. Ruosteen kun pitää loitolla ja korjaa tarvittaessa, pesee auton maantiepölystä ym. basasta tarpeeksi usein, niin kyllä vanhat yksilöt erottuu hienosti edukseen pakeli- ja kuituhärveleistä.
Saab 99 GL5 vm.1983
Aina väääähän parannetaan...
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Meinasin lentää selälleen kun näin äänekoskella toijotan liikkeen pihassa 900s -93 punainen väriltään ja kukki joka kohdasta mistä vaan voi.

Lokarin reunat, konepellin etu -ja sivureunat tuulilasin ympärys, takapaksi sun muut oveta ja luukut.

Pimeää oli vielä , joten ihan tarkkaa en nähnyt...

Mutta olin siinä uskossa että viimoset -91-93 olisivat parhaiten suojattuja, mutta ei taida olla...
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ei ole muusta kuin hoidosta kiinni.
Ei ruostu jos olis jätetty liikkeeseen vitriinii seisomaan.

Oman auton konepeltikin mm on alkup maalissa vielä. Yli 400tkm takana.
Konepellin takasivujen ruostuminenkin on yleistä mutta silti kiinni pitkälti omistajasta.Eli ei koteloainetta käytetty siellä missä pitäisi.-->
http://office.vippet.net/servlet/genera ... mage=93329

Jos ei suojata niin ruostuu varmasti, olkoon kuinka uusi sinkitty audi tms tahansa.
Materiaali mistä autot tehdään ,valitettavasti ruostuu. Sinkki yms maalit auttaa vain hetken. Sinkkikin liukenee ja kuluu jos sitä ei suojata.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

99

Viesti Kirjoittaja gls »

mulla on ollu 2 vm.80 tuplaysiä. toinen läpimätä jokapaikasta, toinen tervepeltinen, mutta kuskinpuolen takalokarissa ruostetta. tervepeltinen on entinen petro johon laitettu vm. 77 kone.
oon jostain kuullu että saabilla on välillä käytetty huonompaa ruosteensuojausta...???
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Itsekkin ajelen tällähetkellä 900i -89 maalipinta on parempi (mikäli ei lasketa muutamia käytön jälkiä) kuin monessa uudemmassa autossa eikä autoa ei ole tarvinnut vielä kertaakaan hitsata... katsastusmieskin sano että kyl on kovat pellit... 99.8% ruosteeton....
Vastaa Viestiin