t16 ahtopaineista kysymyksiä (APC modi)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
SMRacing
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Ti Syys 06, 2011 09:08

Re: t16 ahtopaineista kysymyksiä (APC modi)

Viesti Kirjoittaja SMRacing »

98 tottakai. Ja kun APC:n kanssa ehdin ajella niin nakutusongelmia ei koskaan ilmennyt 0,9bar piikillä. Nyt on 1,0bar-1,1bar, kun fuel cutin rajoilla menee. Yöviileellä kelillä nappas pari kertaa fuelcuttiin. Piti kääntää vähän takas. En kuitenkaan ylipainekytkintä ohita, kun tuntuisi olevan vielä kunnossa, jotta säädetyllä arvollaan katkaisee. +Rasitteet voimansiirrolle ja tuskin pitäisi yhtään enempää kierroksilla. Pitää vaan kakkosella 0,7bar, kolmosella 0,7-0,8bar ja isommilla 0,8bar @6000rpm.

Miten hitonlailla ne satkut kulkee, jotka 1bar pitää rajottajalle saakka? Tämäkun näyttäisi olevan aavistuksen ripeempi 100-160 mitä entinen ~250hp og 9-5(mailin loppunopeus 220). Meinaan vaan, että haipakkaa tuntuu menevän tuokin minun pappamalli suhteessa oletusarvoon, vaikka paineita ei tosiaan ole tuon enempää. Ei mopolla tietenkään mahottomia. 412tkm ajettu tekniikka, turbo ja katalysaattori. Ja on ainut omistamani auto missä nopeusmittari/gps on 1:1 nykyisellä rengastuksella. Sen takia suht helppo kellotella suuntaa antavia aikoja, vaikkei mittailusovelluksia voikaan käyttää kun ei ole riittävän korkeataajuista gps:ää nyt luurissa.


https://www.youtube.com/watch?v=WMNBSsi96a8

https://www.youtube.com/watch?v=hrSH-NPHUik

Tehty toki suljetulla alueella :) Mutta tuossa tuo nyt miten se kulkee. 0-100:kin hieman alle 7s, vaikka sutii 60-70kmh asti ja kakkonen ei yllä 100kmh. Jotenkin vaan oletin, että noilla paineilla ei kovin raketti vielä tule. 0-160 15-16s jos ottaa 0,5s-1s virhemarginaalia varmistukseksi. Vakiolle 175hp katittomalle pystykeulalle löyty 0-100mph 22s aika. Tuo facelifti nyt saattaa aavistuksen sulavampi olla +140km/h vauhdeissa. Mutta silti aikamoinen ero vakioon. Kun 0-100mph listauksista kahtoo tuolta 15-16,5s kieppeiltä niin aika kovaa kalustoa jo on ns. sporttiautoja. Kylläpä näissä jos on keulacoolerit, väljemmät dp:t ja 2,5-3" putkistot + ahtoa 1-1,2bar, niin en ihmettele ettei nuo heikot laatikot taho enää kestää vakiohyrrälläkään.

Pitää nyt rauhottaa testailua ja ajamista, kun jotenkuten nyt säädössään. Ja joo kyllä normiajoon välttää nuo vedot täysin hyvin ja kai vähempikin riittäs liikenteen mukana pysymiseen. Voisi originaaliksi palauttaa kun syksyllä/alkutalvesta tarkotus laittaa kiertoon, kun itsellä ei säilytyspaikkaa kyseiselle autolle.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1

Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1914
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: t16 ahtopaineista kysymyksiä (APC modi)

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Iteltäkin löytyy t16 satku takapihalta. Ei oo moneen vuoteen ajossa ollut, vois nyt syksyllä vaihtaa öljyt ja käydä ajelemassa vähän.
Moottori pitää rempata ennenku rupeen muokkaamaan tehoja. Ei kiirettä sillä kun on pari rojektii ennen tätä.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Vastaa Viestiin