-89 900i mittarinpolttimoiden vaihto
-89 900i mittarinpolttimoiden vaihto
Onko tosiaan mittarinpolttimoiden vaihto niin iso homma kuin mitä yhtäkkiä näyttää?Eli kojetaulusta koko etupaneeli irti,johdot katkaisijoista ym.ym.Kaikki on pimeänä paitsi lämmönsäätimissä palaa valot.Sehän on aivan pirunmoinen homma jos joutuu kaikki purkamaan vai pääseekö sinne jotain toista kautta?Katkaisijoiden johdoissa ei näy olevan pelivaraa niin paljon että töpselit sais vielä takaisin paikalleen.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23976
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
mittarivalot saat vaihdettua kun irrotat kaiutin ritilän koelaudan päältä sitä kautta ne! ja mitä säätimen tai muitten nappien valoja saat vaihdettua ku irrotat radion poies niin sitä kautta näppäräsorminen vaihtaa polttimot.näin itse tein joku lisätköön jos tarvetta
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jos haluaa vaihtaa säätimien valoja kojelauta paikallaan, niin siinä vaiheessa kandee myös irrottaa ne alareunassa olevat napit, sieltä voi sitten sormin myös avittaa niitä polttimon pidikkeitä reikiinsä.
Jos ei ole koskaan nähnyt kojelautaa avonaisena, niin varustaudu kylmin hermoin.. Esim alimmainen säädinten lamppu menee sisään vinottain, joten jos et pysty sielusi silmin kuvittelemaan sen asentoa, saattaa hermot palaa helpostikin, kun lamppu pidikkeineen on hollilla, mutta ei vaan mene paikalleen.
Olen tehnyt molemmin tavoin. Se kojelaudan naaman irroittaminenkin on sen verta suuritöinen homma, että kannattaa toki kokeilla ensin purkamatta sen enempää.
Huomaa vielä sekin, että jos kaikki mittarivalot + kytkinten valot on pimeänä, saattaa syyllinen olla mittariston valonsäätöpotikassa!
Jos ei ole koskaan nähnyt kojelautaa avonaisena, niin varustaudu kylmin hermoin.. Esim alimmainen säädinten lamppu menee sisään vinottain, joten jos et pysty sielusi silmin kuvittelemaan sen asentoa, saattaa hermot palaa helpostikin, kun lamppu pidikkeineen on hollilla, mutta ei vaan mene paikalleen.
Olen tehnyt molemmin tavoin. Se kojelaudan naaman irroittaminenkin on sen verta suuritöinen homma, että kannattaa toki kokeilla ensin purkamatta sen enempää.
Huomaa vielä sekin, että jos kaikki mittarivalot + kytkinten valot on pimeänä, saattaa syyllinen olla mittariston valonsäätöpotikassa!
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re:
Tulipa tästä mieleen että montako noita polttimoita on siellä lämmönsäätimien tykönä? Satkussa on ihme kosketushäikkää, yleensä käynnistettäessä nuo valot on pimeänä mutta syttyvät hetken päästä itsestään tai kun säätää puhatimen nopeutta tai puhalluksen suuntaa. Lisäksi siellä on yksi poltin pimeänä, ja se häiritsee.Jope kirjoitti:...Esim alimmainen säädinten lamppu menee sisään vinottain, joten jos et pysty sielusi silmin kuvittelemaan sen asentoa, saattaa hermot palaa helpostikin, kun lamppu pidikkeineen on hollilla, mutta ei vaan mene paikalleen...
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: -89 900i mittarinpolttimoiden vaihto
sillä sektorilla taitaa olla 4 kpl tuhkakuppi mukaan lukien
stereoiden raosta ne saa kikoteltua jos on luettu muutakin kuin lännenlehtiä
tuhkakupin taas irroittamalla alapolvisuojan
stereoiden raosta ne saa kikoteltua jos on luettu muutakin kuin lännenlehtiä
tuhkakupin taas irroittamalla alapolvisuojan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: -89 900i mittarinpolttimoiden vaihto
Tuhkakupin valon saa vaihdettua helposti, kun irroittaa tuhkakupin pohjan. Neljä ruuvia + pultti keskellä. Radion + katkaisimien rei'istä olen ne muut vaihtanut. Kaksi säätimillä, yksi tupakansytyttimessä, ja yksi tuhkakupissa. Minulla on isot kädet, silti onnistuu.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7550
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: -89 900i mittarinpolttimoiden vaihto
Tässä vähän inspiraatiota....
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=3&t=38713
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=3&t=38713
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: -89 900i mittarinpolttimoiden vaihto
Jumantskeksi, tuohan olisi aika helppo sinänsä tehdä... voisin näpertää itsekkin tuollaista valaistusta kunhan saisin auton pihaan. onko kukaan tehnyt omaan og900:nsa tuollaista valaistusta noille lämmön jne säätimille?9000CD23T kirjoitti:Tässä vähän inspiraatiota....
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=3&t=38713
Saab 900i -90 (RIP)
Opel Vectra -91 (yyh)
Nissan Sunny n14 -94 (RIP)
Opel Astra g -95 (eiooikävä)
Renault Laguna II -01 (vara-auto)
Saab 900t -96 ( <3 )
Opel Vectra -91 (yyh)
Nissan Sunny n14 -94 (RIP)
Opel Astra g -95 (eiooikävä)
Renault Laguna II -01 (vara-auto)
Saab 900t -96 ( <3 )