Whaletail

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
nuorempinykänen
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Whaletail

Viesti Kirjoittaja nuorempinykänen »

Noniin.

Puolasta saapu meikäläisellekki nyt Whaletail. Miten oottej muokannu tuota että se on saatu istumaan kontin päälle? Nyt ei ole edes sinnepäin :D
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
repa
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

Re: Whaletail

Viesti Kirjoittaja repa »

Minulla on myös sellainen lasikuitukopio valaanevästä. Puolasta tai jostain.
Aika iso remontti siihen siipeen tehtiin jotta se istuisi paikalleen. Onneksi oli olemassa ilman lasia oleva irto takaluukku johon sitä spoileria sai sovittaa.
Lyhyesti kerrottuna, etureunaa ohennettiin ja siihen laminoitiin lisää tavaraa jotta se menisi osittain lasin tiiviisteen alle, mallina oli orggis pikku spoileri. Päistä se leikattiin osittain poikki jotta päät saatiin kääntymään enemmän sivulle, sisälle laminoitiin lisää ainetta jotta spoilerista tulisi jäykempi. Kiinnityspisteisiin laminoitiin lisää materiaalia. Siinä oli joku maali päällä, se hiottiin pois ettei haittaisi lasikuituhommia.
En ole saanut aikaiseksi kiinnittää sitä paikalleen, vielä. Joten se on maalaamatta ja alkutekijöissään.
#2260
96V4 projekti
nuorempinykänen
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Whaletail

Viesti Kirjoittaja nuorempinykänen »

Tuo irtoluukku oli hyvä vinkki
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2146
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Whaletail

Viesti Kirjoittaja anv »

Mitähän tuo vaikuttaa ilmavirtauksiin takalasin puhtaanapysymisen kannalta? Noissahan pysyy takalasi aivan kuivana ja puhtaana matka-ajossa ilman spoilereita.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Whaletail

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Takalasi pysyy kyllä puhtaana spoilerin kanssa, mutta perä spoilerin alta sotkeentuu täysin.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
nuorempinykänen
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Whaletail

Viesti Kirjoittaja nuorempinykänen »

Mulla on jossain tallessa hyvin havannoillistava kuva miten normi spoileri combissa vaikuttaa. Siinä on spoileri ja sen alla oleva osuus aivan muurautunu umpeen puuterilumesta mutta päällä eikä takaikkunalla oo juuri ollenkaan
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
Vastaa Viestiin