Saab 99 -75

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
lax
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 26, 2012 19:43
Paikkakunta: Pori

Saab 99 -75

Viesti Kirjoittaja lax »

Terve!

Sain kaveriporukalta toissa vuonna lahjaksi otsikon mukaisen kulkupelin. Käy ja kukkuu, mutta ei ole rekisterissä. Istuu tällä hetkellä vanhempien autotallissa.

Sen verran hyvässä kunnossa kuitenkin, että tekisi mieli hoitaa museorekisteriin, mutta vaatii jonkun verran töitä.

Sisusta räjähtänyt, joten pitää ovipahvit, katto ja penkit uusia. Onko ajatuksia miten/missä onnistuisi vähänkään edullisesti?

Vaihteet ei pysy aivan täysin päällä, muistaakseni 1/3 ei pysy silmässä, pomppaa pois paikalta helposti.

Peltivanteet löytyy, kiinnostaisi ostaa ok/hyväkuntoiset jalkapallot tai muut orkkikset alle.

Lisään kuvia ja tietoja myöhempänä kiinnostuneille.
Viimeksi muokannut lax, To Huhti 19, 2018 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HA: Saab 99 -75 2.0
EX: Saab 9-3 -00 2.0i
KA: Toyota Auris -12 1.6
#5550
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab 99 -74

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Halvin vaihtoehto on etsiä parempia sisustan osia. Ovipahveiksi käyvät uudemmasta otetut, jos siis vain pahvit on räjähtäneet. Jos ovipahvien keinonahat on ehjät, vaihtelet ne parempien pahvien päälle. Jos kuskin penkin verhoilut on huonot, paremmin säilyneestä apukuskin penkistä voi vaihtaa pelkät päälliset. Väsähtäneet toppauksetkin käyvät ristiin. Samalla voi uusia etuistuimien pohjiin uudet teräsjouset vanhojen kumihihnojen tilalle, niin istuimet ryhdistyvät ja kestävätkin paremmin. Kattoverhoilun voi uusia itsekin. Se on tuollainen viikonlopun homma. Koko sisäkatto irrotetaan ja pujotellaan autosta ulos. Vanhan verhoilun jämät pitää poistaa mahdollisimman huolellisesti sisäkattorungosta. Uutta verhoilukangasta saa melkein mistä tahansa autoverhoomosta. Tietävät kyllä, jos kysyt Saabin kattoverhoilukangasta. Uusi kangas liimataan vahvalla kontaktiliimalla. Ei ole paha homma. Täältä löytyy kyllä apuja ja vsrmaan hyvä kuvalinkkikin löytyy.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab 99 -74

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Jus:in sivuiltahan ne hyvät ohjeet kuvineenkin löytyivät:
http://www.jus.liitin.net/saab/99/album ... _3940.html
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 99 -74

Viesti Kirjoittaja anv »

Ja vaihdelaatikon osalta, uskoisin käytettyjä ehjiä löytyvän. Kannattaa etsiä vm. -77 tai uudempi, jolloin saat ketjuvetoisen ensiövedon ja myös kytkimen työsylinterin mallia "reikätunkki". Satkun laatikkohan käy myös, kun vaihtaa sen ensiövedon kannen, jossa on kiinni moottorin etukannatin. Noissa siis samaa valua se kansi ja kannatin toisin kuin -74:ssa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 578
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Saab 99 -74

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

lax kirjoitti:Terve!

Sain kaveriporukalta toissa vuonna lahjaksi otsikon mukaisen kulkupelin. Käy ja kukkuu, mutta ei ole rekisterissä. Istuu tällä hetkellä vanhempien autotallissa.

Sen verran hyvässä kunnossa kuitenkin, että tekisi mieli hoitaa museorekisteriin, mutta vaatii jonkun verran töitä.

Sisusta räjähtänyt, joten pitää ovipahvit, katto ja penkit uusia. Onko ajatuksia miten/missä onnistuisi vähänkään edullisesti?

Vaihteet ei pysy aivan täysin päällä, muistaakseni 1/3 ei pysy silmässä, pomppaa pois paikalta helposti.

Peltivanteet löytyy, kiinnostaisi ostaa ok/hyväkuntoiset jalkapallot tai muut orkkikset alle.

Lisään kuvia ja tietoja myöhempänä kiinnostuneille.
Laitatko kuvan autosta? Jotenkin kuulostaa pahasti mun ex-tuplikselta tuo sinun auto... :D
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Avatar
lax
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 26, 2012 19:43
Paikkakunta: Pori

Re: Saab 99 -74

Viesti Kirjoittaja lax »

Taas tuli pieni stoppi koko hommaan, ettei edea foorumille kerkeä. Maaliskuun alussa syntyi (ihan oikea) lapsi maailmaan ja muut homma jäi vähän taka-alalle.

EDIT: Liitteenä pari kuvaa kun ajettu talliin syksyllä..

https://www.dropbox.com/s/ci3bqp02bm7pc ... .51.08.jpg
https://www.dropbox.com/s/s4n2ac3jpzvxp ... .52.29.jpg

Hieman erottuu kuvasta tuo penkki ja miten on kuoriutunut ainakin apukuskin nahka. Tässä katselin vakuutuksen hintoja ja n. 100€/vuosi olisi liikennevakuutus. Taidan unohtaa hetkeksi museorekisteröinnin niin jos saisi kesäksi ajoon. Helpompi sitten näprätä sisustaa ja muuta kun pääsee autolla liikeelle. Kuvista näkyy, pääosin ulkoisesti (mielestäni) hyväkuntoinen masiina.

EDIT2: Syötin rekkarin tiedot vakuutusfirman sivuille ja sain tiedot: Saab 4d sedan 99 lsn-4-2.0cm/2470, vm. 1976. Tuon mallin kanssa tarvin myös apua, kun Wikipediankin perusteella on niin maan pirusti vaihtoehtoja. Tämä yksilö valmistettu muuten Trollhättanissa.
Viimeksi muokannut lax, Pe Huhti 13, 2018 09:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
HA: Saab 99 -75 2.0
EX: Saab 9-3 -00 2.0i
KA: Toyota Auris -12 1.6
#5550
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23976
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Saab 99 -74

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

osia ja apua tarjolla Rauman puolella lapissa.

:saab: :saab:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
lax
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 26, 2012 19:43
Paikkakunta: Pori

Re: Saab 99 -75

Viesti Kirjoittaja lax »

Dodiiin! Ehdin käymään ysiysin majapaikalla ja kaivelin talviunilta pölyjen alta esiin. Ensitöiksi ilmaa renkaisiin, hyvin tuntui pitävän. Sitten konepelti auki ja akunkenkä takaisin kiinni. Mittari unohtui kotiin, joten sormet ristiin ja toivotaan että virtaa on edelleen. Auto siis viimeksi ollut käynnissä kun talliin ajettu 2016 syksyllä.

Ryyppy ylös, tuulettimet ja kaikki muut mahdolliset vipstaakit pois päältä ja avainta pesään. Kymmenkunta yritystä á 20 sek ja hieman odottelua väleissä ja auto hörähti lopulta käyntiin! Pysyy käynnissä, vaikka yskii pahimpi röhiä alkuunsa:

https://www.dropbox.com/s/jl7tfh7hhimor ... 6.mov?dl=0

Tämä siis heti kun sai käyntiin ja uskalsi nousta autosta ulos. Hetken aikaa sai käydä rauhassa, jonka jälkeen peruuttelin ulos ja ajoin pihatielle. Tuntuu kovin jähmeältä ja tahmealta, hyvä että sai tallista ulos.

Pihassa manuska käteen ja käymään vipuja läpi, ihmettelin kun ei esim. ryypyn valo tai muut merkkivalot palaneet, kyllä niissä viimeksi muistaakseni eloa oli. Kun moottori lämmennyt hetken ja käynti tasaantunut, virrat pois ja uudelleen konepellin alle. Öljytaso näytti hyvältä ja aika kirkasta tavaraakin sisuksissa. Syylärissä vähälti nestettä joten sisältä pieni hörppy vettä lisää sisuksiin. Sulakkeet silminnähden ok, painelin kaikkia kevyesti, kontaktit taisi löytyä tässä uudelleen.

Auto uudelleen käyntiin, nythän se tietenkin lähti heti ja ilman ryyppyäkin. Valotkin näytti taas mittareissa palavan! Puhaltimet ja kaikki muut päälle, pyyhkimet ja pissapoikakin toimii mallikkaasti. Tosin vaikutti siltä että 0-asennossa pyyhki silti toisinaan lasia.. Valot ja vilkut näyttää toimivan ja palavan kaikki! Käynti mallikasta:

https://www.dropbox.com/s/509ti6ht27ij6 ... 4.mov?dl=0

Koodin perusteella siis tämä olikin -75 vuosimallia, eikä -74 kuten aluksi olin jostain päähäni saanut. Värikoodi B8H eli Caroline Blue! Edellinen 9-3 oli miehekäs Ambassador Blue mutta käypä tämäkin. Papereissa jämäkkä nippu luovareita, aika reissun on tämä yksilö tehnyt. Pojat kävi Kälviältä hakemassa 2016, sitä ennen Himanka, Koskenpää, Halkia, Espoo, Vantaa.. Mukana tuli myös pieni ruutuvihko, jossa ensimmäisillä sivuilla lukee "Pois rekisteristä 1985, rekisteröity 17.4.1986" Sen jälkeen hyvin tarkka kirjanpito, koska lisätty, millä kilsoilla ja kuinka paljon öljyä jne. -88 kori korjattu ja auto maalattu. Välistä myös tieto myynnistä uudelle omistajalle 2011.

Hyvin kestää katsetta, noin niinkun hieman etäältä:

https://www.dropbox.com/s/3dwzwipu9ett5 ... 7.jpg?dl=0

Tarkemmin tarkasteltuna löytyy jonkun verran sanottavaa, konepelti näemmä paikkailtu, aineet ei varmaan kestäneet kuumaa ja kupruilleet, maali hieman haljennut. Maski haljennut muutamasta kohdasta, liimailtu sieltä täältä, näemmä pysyy paikallaan. Kyljen kantissa hieman osumaa, pitäisi sekin hioa ja suojata, ennen kuin pääsee ruoste alle. Konehuoneessa bongattu pari "kierrä" liitosta, pitänee suojata ensi tilassa. Vasemmassa etulokarissa iso valkoinen paikka, josta jo ruoste uudelleen hiipinyt maalin alle. Kuskin ikkunasta puuttuu tiiviste lähes kokonaan. Hapertunut ja loput löytyy varmaan jostain oven sisältä.

Listat paikoitellen aika haperat, osa kaarista kasailtu useammasta pätkästä. Etu- ja takaikkunan listat ei ainakaan enää kromattuja, kovin ruskeilta näyttää, nämä varmaan alunperin olleet kromatut?

Sitten niihin kysymyksiin; Mitä öljyä tuonne olis parasta laittaa? Tarkoitus ajaa vain kesällä, syksystä kevääseen sitten jossain säilössä. Motonetissä 3 eri suodatinta, kaikki varmaan ajaa asiansa tässä. Ilmeisesti ihan tuollainen nykyaikainen kokonaan vaihdettava malli? En tuonne alle kurkannut edes nyt, joten en tiedä missä mennään. Haynesin manuaali muuten löytyy, vähän edes ajatusta mitä voi itse edes yrittää huoltaa.

Kuvista päätellen myös ilmeisesti vanhemman mallin ilmansuodatin, taitaa joka tapauksessa sopia sama suodatin molempiin malleihin.

https://www.dropbox.com/s/p3ph6vx1nosmi ... 8.jpg?dl=0

Onko bensatankin korkin tiiviste vaihdettavissa, jos on, mistä sellaisen löytää, vai pitääkö vaan käydä vertailemassa Etolan tiivisteitä?

Onko suositeltavaa laittaa bensan joukkoon jotakin lisäainetta, esim. Motonetistä http://www.motonet.fi/fi/tuote/608014/R ... ine-443-ml

Voisi olla ihan hyväksi päästöjäkin ajattelin, jos menisi helpommin leimalle ..ja heti äskeiseen pohdinta, pitääkö tämä todella paikkansa?
Bensiinikäyttöisten autojen pakokaasumittaukset koskevat vuonna 1978 ja sen jälkeen käyttöönotettuja autoja.
Sisusta oli osin parempi mitä muistin, ovipahvit vähän mutkalla, mutta tekonahka näytti olevan ehjä. Katosta olikin jo poistettu verhoilut, näkyvillä pelkkä keltainen 'pehmuste'. Takapilarien päällä olevat palat näyttivät todella pahalta ja ne pitää nypätä pois kyllä ensi tilassa. Penkkien takaosa oli erittäin siisti, etupuoli molemmissa tosiaan täysin repaleinen. Takapenkin päällinen taisi olla vain ylhäältä hieman halkeillut. Näistä en taaskaan tietenkään ottanut kuvaa.

Muutaman kiepin heiti pihassa ja jarrut tuntuvat todella napakoilta, mahtaako olla juuri vaihdettu palat alle.

Alla on kuvissakin näkyvät peltivanteet nastarenkailla (ehkä sittenkin ajellaan talvella?) ja hyvät pölykapselit. Takakontista löytyi vielä 1 peltivanne samalla talvirenkaalla. Sekä 4 peltiä (parempikuntoisia) ilman renkaita ja 2 irtonaista kesäkumia, joskin aika kulahtaneita jo. Lisäksi pari iskarin jousta ja laatikollinen muuta varaosaa ja kilkettä. Ehkä jopa toinen kaasari, tai jotain sen osia.

Tästä seuraavaksi soittelen tutulle äijälle ja kysyn suostuuko käymään auton läpi, katsastusta ajatellen. Paikka n. 500m päässä nykyisestä säilytyspaikassa, joten taidan ajaa sinne kun asia sovittu. 2v sitten tälle oli hankittu siirtokilvet, kun auto siirtyi omistukseeni, joten uskallan ottaa riskin. Omat taidot, tilat ja työkalut ei millään riitä itse kaikkeen tekemiseen, joten käytän siksi ammattilaisella ja kysyn mielipidettä onko tässä järkeä. Sanoo suoraan ja kertoo että hae ihmeessä varaosa x sieltä mistä halvalla saat, niin hän laittaa paikoilleen. Näin ainakin edellisten huoltojen kohdalla, kun omaa 9-3:sta hänellä huollatin.

Jos ja kun auton saa järkevällä vaivalla/rahalla leimaan, hoidan nuo irtonaiset vanteet kuntoon ja käyn ostamassa kumit alle. Noi ruosteisemmat menee sitten tarvittaessa talvella alle, jos siihen päädyn ikinä. Muita kosmeettisia hommia alan sitten miettimään pikku hiljaa..

Tuosta mallista vielä sen verran, että onko tämä nyt sitten 99L? Mallitarkennusta ei tuossa kyljen 99 merkissä ainakaan ole.. Vanhassa rekisteriotteessa myös tuo koodi 99LSN-4-2.0CM/2470.

Mukavaa jos pääsit loppuun asti, pahoittelut jäätävästä tekstimäärästä. Vieläkin hymy huulilla kun pääsi pitkästä aikaa oman Saabin rattiin! Vinkkejä projektia ajatellen otetaan vastaan.

Ja Porin alueella liikutaan.
HA: Saab 99 -75 2.0
EX: Saab 9-3 -00 2.0i
KA: Toyota Auris -12 1.6
#5550
Avatar
lax
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 26, 2012 19:43
Paikkakunta: Pori

Re: Saab 99 -75

Viesti Kirjoittaja lax »

Tuplis ajettu huoltoon, odotellaan millaista mielipidettä tulee sieltä. Takapönttö ainakin vuosi, näytti vähän haperolta mitä alle kurkkasin.. Katsastuskonttori myös ihan nurkan takana, joten ei pitkä matka sinnekään, jos aihetta sinne asti viedä autoa näytille.

Torissa muuten bongattu sarja hyväkuntoisia jalkapalloja, 120€. Tänään ilmoitettu..
HA: Saab 99 -75 2.0
EX: Saab 9-3 -00 2.0i
KA: Toyota Auris -12 1.6
#5550
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 578
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Saab 99 -75

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Ja tämähän olikin mun entinen auto! :lol: Tai eipä tämä paria kuukautta kauempaa ehtinyt mulla olla, ei vaan sillä hetkellä ollut aikaa moiselle projektille. Harmittaa nyt kun silloin auton möin. Taisi olla keväällä 2016. Hain tämän ja -84 99:n laulaja Jani Wickholmilta Jämsän kupeesta. Itse en tälle tosiaan mitään ehtinyt tehdä, kunhan vain käyttelin sitä ja ajelin tässä pihatiellä. Helposti sen varmaan olisi leimaankin saanut, paljon sitä oli huollettu ja korjattu aikojen saatossa. Siihen ruutuvihkoon oli tosiaan merkitty vaikka ja mitä. :D Auton myin Kälviälle, tuli näköjään sieltä sulle.
Hieno peli kaikin puolin, tee ihmeessä tästä oma projekti-topic.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Avatar
lax
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 26, 2012 19:43
Paikkakunta: Pori

Re: Saab 99 -75

Viesti Kirjoittaja lax »

-PETTERI- kirjoitti:Ja tämähän olikin mun entinen auto! :lol: Tai eipä tämä paria kuukautta kauempaa ehtinyt mulla olla, ei vaan sillä hetkellä ollut aikaa moiselle projektille. Harmittaa nyt kun silloin auton möin. Taisi olla keväällä 2016. Hain tämän ja -84 99:n laulaja Jani Wickholmilta Jämsän kupeesta. Itse en tälle tosiaan mitään ehtinyt tehdä, kunhan vain käyttelin sitä ja ajelin tässä pihatiellä. Helposti sen varmaan olisi leimaankin saanut, paljon sitä oli huollettu ja korjattu aikojen saatossa. Siihen ruutuvihkoon oli tosiaan merkitty vaikka ja mitä. :D Auton myin Kälviälle, tuli näköjään sieltä sulle.
Hieno peli kaikin puolin, tee ihmeessä tästä oma projekti-topic.
Heh, kyllä mä ajattelin että pakko tää on jollain klubilaisella ollut! 8) Ja tosiaan joo, voisi olla tämäkin koko topic ennemmin tuolla projektien puolella.. Ja jos nyt tämä tosiaan helpolla (halvalla) leimaan saa, niin ajelen kesän ja alan pikkuhiljaa veistelemään mahdollisesti kohti jopa museorekisteriä.

Renkaista piti kysyä, ilmeisesti vanteiden koko vaikuttaa mitkä sinne sopii alle? Kahdet peltivanteet mukana, en tiedä onko noissa eroa. Viimeisessä rekisteriotteessa (-87) lukee 155SR15 tai 165SR16. Mutta voinko laittaa alle ilman vänkäämistä esim. 185/65-15 kumit? Tarkoitus olisi saada suht edullisesti kesärenkaat alle.
HA: Saab 99 -75 2.0
EX: Saab 9-3 -00 2.0i
KA: Toyota Auris -12 1.6
#5550
Avatar
lax
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 26, 2012 19:43
Paikkakunta: Pori

Re: Saab 99 -75

Viesti Kirjoittaja lax »

Lisäsinpa muutaman kuvan sisältä tuonne projektikansioon.. Sisusta on muuten aika jees, mutta penkit rähjäiset.

Apukuskin penkki:
https://www.dropbox.com/s/cwzjag0ln3hpx ... 7.jpg?dl=0

C-pilari:
https://www.dropbox.com/s/19s0mts2rldya ... 3.jpg?dl=0

Takapenkki ainoastaan päältä revennyt:
https://www.dropbox.com/s/1b6hoaj8rdd0t ... 2.jpg?dl=0

Ajattelin että voisi sitten pujotella katon ja nuo c-pilarin palat ottaa pois kesäksi, taitaa olla siistimmän näköinen yleisilme kun ovat noin karmean näköiset nyt.

Postissa odottaa "salkkumallin" kompura ja pitkä puhalluspistooli. Jos siis toivoa on, käyn sisustan kimppuun paineilman ja hyvän hengityssuojaimen kanssa. Pölyt ja paskat pois, kehtaa sitten pyörähtää mahdollisesti kylillä edes..
HA: Saab 99 -75 2.0
EX: Saab 9-3 -00 2.0i
KA: Toyota Auris -12 1.6
#5550
Avatar
lax
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 26, 2012 19:43
Paikkakunta: Pori

Re: Saab 99 -75

Viesti Kirjoittaja lax »

Puhelin soi, huoltomiehen tuttu nimi ruudulla.. Pelonsekaisin tuntein vastaan puhelimeen.

"Hei tää Saabi o ny leimattu ja pitäis käyd hakees pois.."

:arrow: :saab: :!:
HA: Saab 99 -75 2.0
EX: Saab 9-3 -00 2.0i
KA: Toyota Auris -12 1.6
#5550
Avatar
lax
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 26, 2012 19:43
Paikkakunta: Pori

Re: Saab 99 -75

Viesti Kirjoittaja lax »

Auto käyty hakemassa, konttorin kautta, tehtiin rekisteröintikatsastus, mopoauton hinnalla á 80€. Rekisteri-ilmoitus 7,50€ ja uudet kilvet 4,50€ kpl. Tuttu otti vaan 50€ omista hommistaan, eli aika halvalla päästy tähän asti.

Ajoin auton takas talliin, kiireiltä ei taas ehtinyt muuta. Ei nyt vieläkään kait ihan laillisesti, uudet kilvet pitäis laittaa vanhojen tilalle. Onneksi näyttäisi menevän suoraan samoihin reikiin.

Seuraaksi peltivanteet jonkinlaiseen kuntoon. Ruosteenpoisto, maalaus ja uudet kumit alle. Sitten kun on edes kerta käyty pyörähtämässä kylillä, paineilmalla auton kimppuun. Kaverilta märkäpesuri lainaan ja kaikki tekstiilit pesuun. Koristelistat irti lokareista ja kurkkaus mitä ylläreitä alle on pesinyt. Vasen taka oli ainakin hieman rapsakan oloinen, toivotaan ettei ihan läpimätä..
HA: Saab 99 -75 2.0
EX: Saab 9-3 -00 2.0i
KA: Toyota Auris -12 1.6
#5550
Avatar
lax
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 26, 2012 19:43
Paikkakunta: Pori

Re: Saab 99 -75

Viesti Kirjoittaja lax »

Sisäkatto taiteiltu ulos autosta ja auto imuroitu operaation jäljiltä.. Samalla myös C-pilarien verhoilut pois. Pienen ajelun jälkeen joitakin ongelmia. Tyhjäkäyntiä ei oikeastaan ole. Kylmänä sammuu ryyppy päällä jonkin aikaa käytyään. Ilman ryyppyä tietty heti. Pienellä kaasulla pysyy käynnissä. Kuumana tyhjäkäynti katosi nyt kokokaan, kun lämmöt puolen välin tienoilla. Jos kone on hieman lämmennyt, pysyy yleensä ainakin jonkin aikaa käynnissä.

Öljyvalo syttyy, kun kone lämmin ja hellittää jalan polkimelta. Öljyä näyttää olevan MAX rajan yli jonkin verran, joten mahtaako sekaan valua jäähdytinnestettä? Kovin on kirkasta öljy koneessa..

Jostakin vuotaa öljyä:

https://www.dropbox.com/s/0llei5bc59igf ... 2.jpg?dl=0

Pakosarjalta lähtevä ilmanoton putki on reikäinen, haittaako menoa?

https://www.dropbox.com/s/u3rvct6uhk6wv ... 6.jpg?dl=0
HA: Saab 99 -75 2.0
EX: Saab 9-3 -00 2.0i
KA: Toyota Auris -12 1.6
#5550
Vastaa Viestiin