Ei käy kaikilla

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Ei käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

aluksi siis.

Sellanen on siis ongelma SAABissa.

SAAB on tuplakaasareilla varusteltu vuoden 1988 malli.

Kun koneen käynnistää ilman lohkolämmitystä taikka alhaisissa lämpötiloissa niin se lähtee käymään rykien. Ja kun sitä kaasuttelee niin se käy niin kun uaz.

Hetken aikaa käytyää alkaa käydä kaikila, kaasutteleminen auttaa jonkun verran. Joskus kovalla pakkasella saattaa kyllä vielä ajossa mennä kolmella tai kahdella pytyllä.

Luulen että aluksi on mukana vaan 2 pyttyä. Myöhemmin ääni moottuu sellaiseksi päriseväksi.

Mutta kone ei hukkaa jäähdytysnestettä ja öljyt pysyvät omilla paikoillaan.

Niin onkohan siitä silloin kannenetiivisteessä tai kannessa jotain?

Ite kyllä epäilen niitä kaasuttimia.
SAAB
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ei käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja jus »

kimmoisa kirjoitti:Ite kyllä epäilen niitä kaasuttimia.
Olisiko toisessa kaasarissa luisti jotenkin jumissa, ei nouse ilmavirran mukana kunnolla ennen kuin lämpenee?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kaverilla oli tuplakaasariysiysissä juuri tuo: kaasarin luistit jumissa ja auto kävi lämpimänäkin vain kolmella, lopulta luistit oli niin jumissa ettei enää käynnistynyt.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lucaf kirjoitti:kaverilla oli tuplakaasariysiysissä juuri tuo: kaasarin luistit jumissa ja auto kävi lämpimänäkin vain kolmella, lopulta luistit oli niin jumissa ettei enää käynnistynyt.
Tätä jäin pohtimaan tässä itsekin, että periaatteessa kai tuplakaasareilla voi oireilla noin, jos toinen kaasareista on "pois pelistä", mutta auttaako siihen koneen lämpeneminen?

Yksikaasarisen "säätöjen" kanssa juuri tapelleena kokemukset on sellaisia, että se joko kävi kaikilla tai ei käynyt yhdelläkään, mutta sitä välimuotoa ei ollut, että olisi käynyt vain kahdella tai kolmella. Ja tähän auttoi koneen lämpeneminen, kun vika korjaantui lopulta seosta rikastamalla, eikä ollut siis luistista kiinni.

Tarkista kuitenkin alipainekello ja -letku.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Vastaa Viestiin