aluksi siis.
Sellanen on siis ongelma SAABissa.
SAAB on tuplakaasareilla varusteltu vuoden 1988 malli.
Kun koneen käynnistää ilman lohkolämmitystä taikka alhaisissa lämpötiloissa niin se lähtee käymään rykien. Ja kun sitä kaasuttelee niin se käy niin kun uaz.
Hetken aikaa käytyää alkaa käydä kaikila, kaasutteleminen auttaa jonkun verran. Joskus kovalla pakkasella saattaa kyllä vielä ajossa mennä kolmella tai kahdella pytyllä.
Luulen että aluksi on mukana vaan 2 pyttyä. Myöhemmin ääni moottuu sellaiseksi päriseväksi.
Mutta kone ei hukkaa jäähdytysnestettä ja öljyt pysyvät omilla paikoillaan.
Niin onkohan siitä silloin kannenetiivisteessä tai kannessa jotain?
Ite kyllä epäilen niitä kaasuttimia.
Ei käy kaikilla
Ei käy kaikilla
SAAB
Re: Ei käy kaikilla
Olisiko toisessa kaasarissa luisti jotenkin jumissa, ei nouse ilmavirran mukana kunnolla ennen kuin lämpenee?kimmoisa kirjoitti:Ite kyllä epäilen niitä kaasuttimia.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Tätä jäin pohtimaan tässä itsekin, että periaatteessa kai tuplakaasareilla voi oireilla noin, jos toinen kaasareista on "pois pelistä", mutta auttaako siihen koneen lämpeneminen?lucaf kirjoitti:kaverilla oli tuplakaasariysiysissä juuri tuo: kaasarin luistit jumissa ja auto kävi lämpimänäkin vain kolmella, lopulta luistit oli niin jumissa ettei enää käynnistynyt.
Yksikaasarisen "säätöjen" kanssa juuri tapelleena kokemukset on sellaisia, että se joko kävi kaikilla tai ei käynyt yhdelläkään, mutta sitä välimuotoa ei ollut, että olisi käynyt vain kahdella tai kolmella. Ja tähän auttoi koneen lämpeneminen, kun vika korjaantui lopulta seosta rikastamalla, eikä ollut siis luistista kiinni.
Tarkista kuitenkin alipainekello ja -letku.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari