900C:n vasen ylätukivarsi...
900C:n vasen ylätukivarsi...
Kannattaa tarkistaa omasta autostasi,ainakin tässä vuosimallissa ruostuu
poikki,(-89). Vanhemmista vuosimalleista löytyy ehjinä??Olisko tehty
huonommasta seoksesta. Järjestään hajottamoilla olevat -89:n
ylätukivarret ruostuneet pahasti tai poikki.
poikki,(-89). Vanhemmista vuosimalleista löytyy ehjinä??Olisko tehty
huonommasta seoksesta. Järjestään hajottamoilla olevat -89:n
ylätukivarret ruostuneet pahasti tai poikki.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:28
- Paikkakunta: Imatra (Suomi) / Beihai (Kiina)
Jaa... ei oo itellä ollut viel ongelmia, ja kilsoja jo reippaasti yli 300t... mut hyvä kuulla! Suvussa samoja vuotta vanhempia ja uudempia, mut tää -89 on kaikkein helmi kulutuksen ja kunnon suhteen (ees kytkintä ei viel vaihettu!). ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
_____________________________________
Saappi on hyvä auto... ja sopivasti erilainen!
Saappi on hyvä auto... ja sopivasti erilainen!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 18:09
- Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä / lappeen Ranta, SVV
Tervehdys, hyvä saab-väki. Meikkiksen neitsytviesti tällä foorumilla - kaikkialle sitä joutuu
Miulla on työn alla kaverini juurikin mainitun, eli -89 vuosimallin Saab 900:n katsastusremontti ja vasemmalta puolelta pitäisi tuo ylätukivarsi vaihtaa (hitsatahan näitä ei saa, paitsi jos tekee kunnolla
).
Mitä kautta tukivarsi mahtuu tulemaan pois paikoiltaan? Oon irrottanu tuon nyt kaikista kiinnikkeistään. Kuuluisiko tuon sisäpään pitkän pultin tulla tukivarresta läpi? Jos sen sais liikkumaan, niin sittenhän tuo vissiinki mahtuisi tulee lokarista läpi ulos päin.
Koitin haulla ettiä juttua aiheesta, mutta en löytäny. Voihan se olla niinkin, että homma on niin yksinkertainen, että ainoastaan mersu-mies joutuu kysymään suoritukseen neuvoja
ps. Saapi myös tarjota ehkää tukivartta, jos kellä sattuu hyllyssä valmiiksi purettuna olemaan.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Miulla on työn alla kaverini juurikin mainitun, eli -89 vuosimallin Saab 900:n katsastusremontti ja vasemmalta puolelta pitäisi tuo ylätukivarsi vaihtaa (hitsatahan näitä ei saa, paitsi jos tekee kunnolla
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mitä kautta tukivarsi mahtuu tulemaan pois paikoiltaan? Oon irrottanu tuon nyt kaikista kiinnikkeistään. Kuuluisiko tuon sisäpään pitkän pultin tulla tukivarresta läpi? Jos sen sais liikkumaan, niin sittenhän tuo vissiinki mahtuisi tulee lokarista läpi ulos päin.
Koitin haulla ettiä juttua aiheesta, mutta en löytäny. Voihan se olla niinkin, että homma on niin yksinkertainen, että ainoastaan mersu-mies joutuu kysymään suoritukseen neuvoja
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
ps. Saapi myös tarjota ehkää tukivartta, jos kellä sattuu hyllyssä valmiiksi purettuna olemaan.
Aina herrasmies - ja ikuinen poikamies.
katotaan
Vai että sellasta.
No täytyy kattoa nyt kun muuten on kone pois paikaltaa.
Samalla aattlin pestäkonehuoneen kokonaan. Ja korjata kaikki mahdolliset ruostumat/maalivirheet.
Lopuksi vielä ruostesuojaan kunnolla.
No täytyy kattoa nyt kun muuten on kone pois paikaltaa.
Samalla aattlin pestäkonehuoneen kokonaan. Ja korjata kaikki mahdolliset ruostumat/maalivirheet.
Lopuksi vielä ruostesuojaan kunnolla.
SAAB
Re: katotaan
Saanko kysyä? Kuinka ruostesuojaat kunnolla?kimmoisa kirjoitti:Vai että sellasta.
No täytyy kattoa nyt kun muuten on kone pois paikaltaa.
Samalla aattlin pestäkonehuoneen kokonaan. Ja korjata kaikki mahdolliset ruostumat/maalivirheet.
Lopuksi vielä ruostesuojaan kunnolla.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Se ei ole pultti vaan kiinteäksi hitsattu akselinpätkä, jossa kierteet päissä. eli sen suhteen voi luovuttaa...jackie kirjoitti:Tervehdys, hyvä saab-väki. pitäisi tuo ylätukivarsi vaihtaa (hitsatahan näitä ei saa, paitsi jos tekee kunnolla).
Mitä kautta tukivarsi mahtuu tulemaan pois paikoiltaan? Oon irrottanu tuon nyt kaikista kiinnikkeistään. Kuuluisiko tuon sisäpään pitkän pultin tulla tukivarresta läpi? Jos sen sais liikkumaan, niin sittenhän tuo vissiinki mahtuisi tulee lokarista läpi ulos päin.
Jos joku kovis hitsaa noita, niin pari vinkkiä. Mäkin tossa kattelin sen hitsattavuutta, tollasta 20 mm kulmarautaa sovittelin sinne sisälle, pikkasen kun lyö kulmarautaa avoimemmaksi niin vastaavat reunat kivasti siihen U- profiilin reunaan JA JÄÄ AIKA KIVASTI PIILOON. Hitsejä panisin vain pitkittäin siihen reunaan , ei poikittaishitsejä, koska niistä voi väsyä poikki. Ajatus on sama kuin kuorma-auton rungossa, ei poikittaishitsejä. Ylätukivarret ovat vähän liian heppoista rakennetta, varsinkin kun vaihdettavuus on työlästä.
IDIS:
ei oo tietoa, mutta kandee kokeilla motin nostoa irti sivukannakkeilta, pakoputkesta jne ( katsoo tilanteessa), etukannnake ehkä kiinni ja kammeta kone toiseen laitaan, ehkä silloin onnistuu.
Kuskin puoleisen sisemmän vetarin jos vielä irroittaa, niin luulis sallivan kampeamista aika paljon??
Aika paljon siinä säästyisi työtä ja ainakaan tuo kokeilu ei paljoa ylimääräistä teetä. kandee kysyä vaikka merkkipuljusta. olisi kiva saada tieto onnistuuko se.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: katotaan
puhdas pohja, happomaalipohja ja 2 varvia nopeasti kuivavaa hammeritea.himmee kirjoitti:
Saanko kysyä? Kuinka ruostesuojaat kunnolla?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: katotaan
Nimenomaan tuota Hammeritea (taitaa olla Tikkurilan tekeleitä?), se Mastonin Hammer on kuin vedellä lantrattua tuohon verrattuna. Viime syksynä tuli sudittua kumpaakin, enään en Mastonin Hammeria käytä.stara kirjoitti: puhdas pohja, happomaalipohja ja 2 varvia nopeasti kuivavaa hammeritea.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: katotaan
NIINPÄ, tosin viime keväänä hokasin, jotta Tikkurila oli jostain syystä muuttanut ton Hammeriten koostumusta tms, kele just kun lopultakin löysin nopeasti kuivan maalin. Ei oo kokemuksia siitä uudesta versiosta, sen ohenne tais kuitenkin olla erilainen, joten pahaa pelkään..........V.J.S kirjoitti:Nimenomaan tuota Hammeritea (taitaa olla Tikkurilan tekeleitä?), se Mastonin Hammer on kuin vedellä lantrattua tuohon verrattuna. Viime syksynä tuli sudittua kumpaakin, enään en Mastonin Hammeria käytä.stara kirjoitti: puhdas pohja, happomaalipohja ja 2 varvia nopeasti kuivavaa hammeritea.
katsokaa ettette vahingossa ota sitä vasaralakkamaista versiota...., 2 eri versioo on hyllyssä rinnan
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Niin siis onko tosiaan näin että kuskinpuoleinen ei mahdu pois vaikka purkais kaikki ylimääräiset moottorin laitteet pois tieltä? Ja oikeanpuoleinenko mahtuu? Ei pääse itse tarkastamaan autosta, ja muutenkin ihan mielenkiinnosta vain kyselen, vastaisuuden varalle.nalleolut kirjoitti:sitä miekin meinasi,mut kävin kurkkimas omaan autoon... niin se ei mahdu tulemaan?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)