Pakki ja virtalukko jäi jumiin
Pakki ja virtalukko jäi jumiin
Auto siis -88 OG ja käsijarru ottaa taakse. Sen säätelin ja sen vuoksi piti ottaa keskikonsoli härdelli pois. Nyt takaisin asennettaessa jäi pakki ja virtalukko totaalisen jumiin. Mikä neuvoksi?
Jäsen 709
Re: Pakki ja virtalukko jäi jumiin
Ensiksi käsijarrua ei säädetä vaijereista.satuloissa on säädöt. Meneekö virta-avain nyt pohjaa asti? Konsolin muovit huonosti...
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Pakki ja virtalukko jäi jumiin
juu jos emännät on jumissa eipä säätö auta, muistelen että ikinä en ole noiden käsijarruja vaijerista säätänyt tosin jos ne vaihdetaan pitää säädellä mutta sitäkään ei ole ikinä tarvinnut tehdä, olisko ylihuolella tehty kun eivät mene rikki
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pakki ja virtalukko jäi jumiin
eihän me tiedetä mitä jannu on tehny. jos uudet satulat ja vaijerit , ni kyllähän perusäätö vaijereista ensin ja sen jälkeen satuloista palat liki levyä-
mut oisko pakkisalvan jousi katkennu+
mut oisko pakkisalvan jousi katkennu+
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pakki ja virtalukko jäi jumiin
Olisiko peruutusasentoon lukittua vaihdekeppiä tullut painatettua etuvasemmalle (=vapaan suuntaan) konsolia irrotettaessa/asennettaessa, pakkilukko jää hieman kuluneella mekanismilla siihen asentoon helposti jumiin. Vaihdekeppiä hieman kovemmalla voimalla liikuttelemalla ja avainta samaan aikaan kääntelemällä on ainakin minulla vapautunut.
Re: Pakki ja virtalukko jäi jumiin
Ensinnäkin iso kiitos kaikille vastauksista.
Käsijarrun säätö vuosimalleisssa 1988-1990 menee näin:
Poista säätöruuvin suojaruuvi jarrusatulasta, jos lähtee 30 vuoden suolakylvyn ja ruosteen sekä edellisten (m)asentajien jälkeen. Eli saattaa olla lähtemättä ennen kuin jarrusatula lämmitetään punahehkuiseksi ja voipi olla ettei sittenkään jos ei ole mitään mistä ottaa otetta.
Kierrä säätöruuvi täysin sisään ja kierrä sitä sitten takaisin 1/4-1/2 kierrosta
Tarkasta että jarrulevy pyörii vapaasti
Kierrä säätöruuvin suojaruuvi paikalleen (käytännössä uusi jarrusatula tilalle)
Irroita keskikonsoli
Aseta 1,0 mm:n rakomitta jarrusatulan käsijarru vivun ja vastimen väliin.
Kierrä säätömutteria (käsijarrukahvan takana kunnes rakomitta putoaa. Oikea välys 1,0 +/- 0,5 mm
Edellä mainittu menee käytännössä niin että käsivaralla katsotaan sopiva tiukkuus ettei pyörä pyöri käsijarru päällä, muttei jää makaamaan.
Asenna keskikonsoli takaisin niin että vaihdevipu on 3-vaihteen asennossa ja laita konsoli tsydeemi vaihdevivun yli, yhdistä sisävalaistuksen liitin, samoin avainvalaistuksen polttimo pitimeensä. Aseta vaihdevipu peruutusvaihteelle ja poista virta avain. (Tässä meni minulla todennäköisesti vikaan ja vaihdekeppi heilahti ja edessä on mekanismin purku koska lievää suurempi väkivalta ei vapauta vaihdekeppiä)
Käsijarrun säätö vuosimalleisssa 1988-1990 menee näin:
Poista säätöruuvin suojaruuvi jarrusatulasta, jos lähtee 30 vuoden suolakylvyn ja ruosteen sekä edellisten (m)asentajien jälkeen. Eli saattaa olla lähtemättä ennen kuin jarrusatula lämmitetään punahehkuiseksi ja voipi olla ettei sittenkään jos ei ole mitään mistä ottaa otetta.
Kierrä säätöruuvi täysin sisään ja kierrä sitä sitten takaisin 1/4-1/2 kierrosta
Tarkasta että jarrulevy pyörii vapaasti
Kierrä säätöruuvin suojaruuvi paikalleen (käytännössä uusi jarrusatula tilalle)
Irroita keskikonsoli
Aseta 1,0 mm:n rakomitta jarrusatulan käsijarru vivun ja vastimen väliin.
Kierrä säätömutteria (käsijarrukahvan takana kunnes rakomitta putoaa. Oikea välys 1,0 +/- 0,5 mm
Edellä mainittu menee käytännössä niin että käsivaralla katsotaan sopiva tiukkuus ettei pyörä pyöri käsijarru päällä, muttei jää makaamaan.
Asenna keskikonsoli takaisin niin että vaihdevipu on 3-vaihteen asennossa ja laita konsoli tsydeemi vaihdevivun yli, yhdistä sisävalaistuksen liitin, samoin avainvalaistuksen polttimo pitimeensä. Aseta vaihdevipu peruutusvaihteelle ja poista virta avain. (Tässä meni minulla todennäköisesti vikaan ja vaihdekeppi heilahti ja edessä on mekanismin purku koska lievää suurempi väkivalta ei vapauta vaihdekeppiä)
Jäsen 709
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pakki ja virtalukko jäi jumiin
mitä joutunu satkun virtalukon ympärystä ronkkimaan ni ei oo mitään väliä ollu mikä vaihde siel on. aina sitä joutuu siirtämään esim 2--->neloselle et mahtuu rojut yli.
ja edelleen olen sitä mieltä et satulan päästä vaijeri säätö kohdalleen ensin ja sit säätöruuvista tavara piukkaan ja hiukan auki.
silloin välykset oikeat ja käsijarru toimii oikein.
ja edelleen olen sitä mieltä et satulan päästä vaijeri säätö kohdalleen ensin ja sit säätöruuvista tavara piukkaan ja hiukan auki.
silloin välykset oikeat ja käsijarru toimii oikein.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pakki ja virtalukko jäi jumiin
Tuo aiemmin kirjoittamani ohje on Trollhättanin virallinen korjaamoinformaatio hieman mukaillen vuodelta 1991
Jäsen 709