KA-anturin uusiminen 2.1 og900

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

KA-anturin uusiminen 2.1 og900

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Näyttää vahvasti siltä että omaan -92 satkuun 2.1'koneella joutuu uusimaan kampiakselin asentotunnistimen. Löysin ebaystä ainoa ratkaisun ja se on eräänlainen korjaussarja anturille.
https://m.ebay.com/itm/SAAB-900-OG-9000 ... 2985869226

Onko näitä kukaan kokeillu uudistaa tällälailla? Uutta en löytäny mistää enää.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: KA-anturin uusiminen 2.1 og900

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Saabitsistä keväällä tilasin vastaavan (nyt loppuunmyyty). On mulla ainakin toiminut normaalisti.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: KA-anturin uusiminen 2.1 og900

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

C 124 320 kirjoitti:Saabitsistä keväällä tilasin vastaavan (nyt loppuunmyyty). On mulla ainakin toiminut normaalisti.
Okei, kiva kuulla. Millainen urakka oli sen asennus/muokkaus?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: KA-anturin uusiminen 2.1 og900

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Kytkimen päältä muovikoppa pois, keikkaraudalla kone kiinni vauhtipyörän hampaasta. Sitten siivapyörän mutteri autki, olikohan 27mm lenkki. Anturi löytyy siivapyörän alta. Parilla torxilla taisi olla paikoillaan. Anturin johdosta löytyy katkaisukohta/pistoke imusarjan alta. Johdot poikki ja uusi anturi juotetaan vanhoihin johtoihin mukana tulleilla liittimillä. Johtojen värit eivät mene suoraan vanhan ja uuden johtosarjan kanssa yksi yhteen. Mukana kuitenkin selkeät ohjeet siitä mikä väri mihinkin liitetään. Jotenkin näin se meni.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: KA-anturin uusiminen 2.1 og900

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Hyvät ohjeet, kiitos.

Nyt on korjausosa tilattu, oli kallis 8O :( Mutta pakkohan se ostaa että saa auton taas ajoon...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: KA-anturin uusiminen 2.1 og900

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Mitä kautta tuo homma on järkevin tehdä, ylä vai ala kautta? Ilmeisesti aika sokkona on homma tehtävä, jos kone on paikoillaan?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23998
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: KA-anturin uusiminen 2.1 og900

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Yläkautta vissiin ok.

Mä voin lainata jos rauman liki tarve alkuperäistä työkaluja operaation suoritukseen. Eli vauhtipyörän lukitsin ja avain siivapyörän irroitukseen
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: KA-anturin uusiminen 2.1 og900

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Yläkautta onnistuu ihan hyvin. Lenkkiavain siivapyörän mutteriin ja toisella isolla lenkillä jatkaa mutterissa olevaa lenkkiä niin, että saa vääntöön momenttia. Jos on kaveri pitämässä vauhtipyörän kautta konetta paikoillaan, niin aina helpottuu. Pidettiin tosiaan konetta paikoillaan keikkaraudalla vauhtipyörän hampaasta.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Vastaa Viestiin