Satku käy kolmella

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Satku käy kolmella

Viesti Kirjoittaja anv »

mestari kirjoitti:ei tule vältämätä nesua pytystä jos se ei edes vajene vaikkon halki
Kyllä nesuaa. Kts mun kirjoitus tuossa yllä. Se että vesi kastelee tulpan kipinättömäksi, ei tarvii kummoista vuotoa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Satku käy kolmella

Viesti Kirjoittaja mestari »

aikoinaan en havainnut moista vasta teijo pesukoneessa alle tunnin pesu paljasti halkeaman ja paljaalla silmällä en nähnyt vaikka kuinka tiirailin mutta lämpöpesu koneessa laajenti sekä halkeamaa että katsantokantaa :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Satku käy kolmella

Viesti Kirjoittaja anv »

^ En ymmärtänyt, mutta hällä väliä :)
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1914
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Satku käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

anv kirjoitti:^ En ymmärtänyt, mutta hällä väliä :)
Nuapurin Teijjon pesukonneessa sano pesseen alle tunnin ohjelmalla kuumalla veellä niin näki halakkiiman kannessa, mitä ei ennen pessuu nähny ;) :D
Näin minä sen tulukihin :D
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Satku käy kolmella

Viesti Kirjoittaja mestari »

näkisin että ymmärryspuoli on kunnossa juurikin näin kirjoitin :mrgreen:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
900Turbo1980
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:57
Paikkakunta: Loppi

Re: Satku käy kolmella

Viesti Kirjoittaja 900Turbo1980 »

Tilannepäivitystä:
Ei pärski tulpanrei´istä vettä, puristukset kunnossa kaikissa pytyissä.
Olen vaihtanut alkuperäisen määränsäätimen paikalleen, ja pelaa vanhaan tuttuun tapaan. Voisikohan paineensäädin olla sökö?
Avatar
rossnach
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Su Touko 21, 2017 13:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Satku käy kolmella

Viesti Kirjoittaja rossnach »

900Turbo1980 kirjoitti:
jus kirjoitti:Määräjakajalta suuttimille pitää mennä alkuperäiset paksuseinämäiset kovamuoviset suutinputket. Ei mitään letkuviritelmiä.
Joo, tuli huomattua, nyt on ihan oikeasti tarkoitukseen sopivaa tavaraa siellä, eikä sitä mitä Specman liikkeessä sanottiin että kyllä tuo sopii, tyhmänä menin uskomaan.
Taisit olla sinä jolle tästä tuli viimekesänä sanottua kun ajelit halkinaisilla letkuilla "kyllä tää ihan justiin käynnistyy". En ihmettelisi vaikka olisit koneen ajanut paskaksi kun pytyt käy laihalla. Kannattaa ottaa kanssaharrastajien neuvoista vaari.
-Og 900 -90 3d m104 projekti
-Og 900 -93 3d 16v holset hx35
-Og 900 -86 2d turbo
Avatar
900Turbo1980
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:57
Paikkakunta: Loppi

Re: Satku käy kolmella

Viesti Kirjoittaja 900Turbo1980 »

rossnach kirjoitti:
900Turbo1980 kirjoitti:
jus kirjoitti:Määräjakajalta suuttimille pitää mennä alkuperäiset paksuseinämäiset kovamuoviset suutinputket. Ei mitään letkuviritelmiä.
Joo, tuli huomattua, nyt on ihan oikeasti tarkoitukseen sopivaa tavaraa siellä, eikä sitä mitä Specman liikkeessä sanottiin että kyllä tuo sopii, tyhmänä menin uskomaan.
Taisit olla sinä jolle tästä tuli viimekesänä sanottua kun ajelit halkinaisilla letkuilla "kyllä tää ihan justiin käynnistyy". En ihmettelisi vaikka olisit koneen ajanut paskaksi kun pytyt käy laihalla. Kannattaa ottaa kanssaharrastajien neuvoista vaari.
Juu todennäkösesti sama kaveri. Enpä ollut ennen sitä edes huomannut kyseistä halkeamaa, eikä kukaan muukaan auton kanssa työskennellyt, en sitten tiedä kauanko siinä oli ollut. Sen löytymisen jälkeen auto jäi tietysti seisontaan, en ajanut sillä kuin kotiin. Talven aikana uusin letkun, ajattelin että hydraoliikkaliikkeeksi itseään mainostavasta paikasta saisi oikeaa tavaraa kertomalla että mihin käyttöön menee. Vaan eipä saanut. Noh, onneksi löytyi tutun tallinperältä ihan sitä oikeaa kunnon kovamuoviletkua. Auto nyt Hämeen autosähkössä Heinon Timon hellässä huomassa, tietää K-jetistä yhtä jos toista. Koska siinä sen vian on lähes pakko olla, koska kaikki muu on oikeastaan jo suljettu pois. Että en minä sillä rikkinäisellä letkulla sen enempää ajanut jos sitä meinaat... :D Ja tuskin minä sillä konetta hajalle sain. Tai tiedä häntä, lähipäivinä se selviää... Mutta puristukset ainakin kunnossa, että tuskin venttiili ainakaan kärynnyt liian laihalla käymisestä, sekin kun kävi mielessä.
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: Satku käy kolmella

Viesti Kirjoittaja merlin »

Onhan alipaineletkut kunnossa?
Nykyään voi myös uusi tulppa olla viallinen. Auton käydessä tulpanjohto kerrallaan irti niin löydät syyllisen pytyn , eli jos käynti/ääni ei muutu...
Kaasariversiossani (t8 vm.88 sekä 86) oli molemmissa se saaste? Putkihässäkkä halki koneen päällä. Sen kun laittoi , palasi käynti normiksi
96 vm. 1975
Avatar
900Turbo1980
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:57
Paikkakunta: Loppi

Re: Satku käy kolmella

Viesti Kirjoittaja 900Turbo1980 »

merlin kirjoitti:Onhan alipaineletkut kunnossa?
Nykyään voi myös uusi tulppa olla viallinen. Auton käydessä tulpanjohto kerrallaan irti niin löydät syyllisen pytyn , eli jos käynti/ääni ei muutu...
Kaasariversiossani (t8 vm.88 sekä 86) oli molemmissa se saaste? Putkihässäkkä halki koneen päällä. Sen kun laittoi , palasi käynti normiksi
Nelospytyssä tuntuisi eniten ongelmaa olevan, juuri tuon irti napsimisen perusteella. Vaihdoin tulppienkin paikat mutta nelonen tuntui olevan se joka herjaa. Samoin vaihtelin suuttimia päikseen, sama homma. Eli seuraavaksi varmaan uusimaan alipaineletkuja. Pari kaveria nyt joilla toisella on sytytyskasetti jemmassa, kokeillaan sitä kun löytää, ja toisella olisi samanlainen turbon tekniikka irrallaan. Täytyy vain neuvotella että myykö koko tekniikan ja mihin hintaan, vai ostanko pelkän polttoaineen paineensäätimen, sen turbon paineen mukaan ohjautuvan. Eräs kanssaSaabisti kun sanoi että itsellä teki se joskus aikanaan vastaavaa kiusaa.
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 953
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Satku käy kolmella

Viesti Kirjoittaja duuduu »

No onko niitä puristuksia edelleenkään mitattu?
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Avatar
900Turbo1980
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:57
Paikkakunta: Loppi

Re: Satku käy kolmella

Viesti Kirjoittaja 900Turbo1980 »

duuduu kirjoitti:No onko niitä puristuksia edelleenkään mitattu?
Kirjoittaja 900Turbo1980 » To Heinä 12, 2018 12:59
Tilannepäivitystä:
Ei pärski tulpanrei´istä vettä, puristukset kunnossa kaikissa pytyissä.
Olen vaihtanut alkuperäisen määränsäätimen paikalleen, ja pelaa vanhaan tuttuun tapaan. Voisikohan paineensäädin olla sökö?
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: Satku käy kolmella

Viesti Kirjoittaja merlin »

niin siis ne puristuspaineet kannattaa ihan mitata. sit jos viittaa 4:n käyntiongelmiin niin jakajan kansi , tulpanjohto jne...
96 vm. 1975
Avatar
900Turbo1980
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:57
Paikkakunta: Loppi

Re: Satku käy kolmella

Viesti Kirjoittaja 900Turbo1980 »

Laitetaan nyt selkeellä suomenkielellä että ymmärretään - puristukset mitattu, kaikissa pytyissä hyvät. Seuraavat vaihtokohteet sytytysboxi ja turbolta signaalin saava paineensäädin.
Vastaa Viestiin