900 GLE -91
900 GLE -91
Tällaisesta tuli tässä taannoin tehtyä kaupat ja kiinnostaisi tietää, mitä nämä -91 GLE:t oikein ovat ja ovatko edes harvinaisia? Aluksi luulin että se perässä oleva GLE lätkä oli jokin jälkiasennus, näytti ainakin siltä. Auto on siis metallinsininen 4d sedan 2,0 16V koneella ja varusteina ovat ainakin keskuslukko, sähköpeilit, sähkölasit, cruise ja bensawebasto. Mietin vain tässä että kannattaako säilöä, vai onko noita tehty paljonkin?? Joku varmasti tietää asiasta enemmän ja voisi valaista asiasta tietämätöntä.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: 900 GLE -91
Og 900 GLE on erikoismalli jota oli vain met. tummansinisenä 2.0 16v 4d sedan ja ollut markkinoilla vain -91. Varusteista en osaa tarkkaa sanoa, mutta kuitenkin parempi kuin norm. 16v 4d sedanissa.
Viisaammat saa korjata tarkempia lisätietoja mutta olisi mukava nähdä kyseisen mallin esite.
Minulle on vastaan tullut useampikin GLE mutta clubin tapahtumissa en ole muistaakseni nähnyt ainuttakaan.
Mitä sen arvoon tulee tulevaisuudessa ja nytkin, niin alkuperäiskuntoinen hyvä yksilö on arvossaan ja kaikki nuo -90 luvun -16v hyväkuntoisena on erittäin arvostettuja ja haluttuja ja sanoisin GLE, classic ja S sekä 3-oviset tulevat olemaan kärkipäätä.
Viisaammat saa korjata tarkempia lisätietoja mutta olisi mukava nähdä kyseisen mallin esite.
Minulle on vastaan tullut useampikin GLE mutta clubin tapahtumissa en ole muistaakseni nähnyt ainuttakaan.
Mitä sen arvoon tulee tulevaisuudessa ja nytkin, niin alkuperäiskuntoinen hyvä yksilö on arvossaan ja kaikki nuo -90 luvun -16v hyväkuntoisena on erittäin arvostettuja ja haluttuja ja sanoisin GLE, classic ja S sekä 3-oviset tulevat olemaan kärkipäätä.
Re: 900 GLE -91
Oli Saabin asiakaslehdessä (AJA-lehden jälkeen ollut versio) joku mainosjuttu tosta mallista. En vaan nyt enää löytäny tota lehteä, se oli kyllä tallessa pitkään. Aina piti olla joku erikoismalli, tai sitten tarjousmalli. Näin jälkeen nämä mallithan on vähän hankalia, kun ei oikein tiedä, että mikä on vakiotavaraa.
Re: 900 GLE -91
Erikoismalleilla ja tarjouksilla oli hyvä pitää asiakkaiden kiinnostus yllä käsiin vanhentuneeseen malliin.
Re: 900 GLE -91
Mahdettiinko edes huomata mainita, että Suomessa myydyistä loppupään 900:sta osa oli tehty Ruotsissa? Itsellä oli hetken aikaa yksi sellainen, 1992 lopulla myyty 5-ovinen tarjousversio. Kuitenkin monelle kotimaisuus varmasti oli tärkeä valintaperuste, jopa yrityksille.
Re: 900 GLE -91
Minullakin on se käsitys että suurin osa -92 ja -93 mallin satkuista tehtiin ruotsissa. Onkohan noita 900 GLE -91 paljolti vielä liikenteessä? Tuo oli itselleni vasta ensimmäinen jonka näin. Pitää katsoa jos ei ole mahdottoman mätä, niin tuosta voisi tehdä vielä käyttöpelin vuosiksi eteenpäin.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: 900 GLE -91
100 prosenttisella varmuudella noita ei ole paljon. Toisaalta, ero tavalliseen 2,0i16 tai 2,1i16 malliin ei ihan valtava ole. Turbo versiot on asia erikseen. Minusta silti kunto ratkaisee, mielummin äärimmäisen siisti tavallinen, kuin joku pakkelikasa vaikka sitten olisi kuinka erikoinen hyvänsä. Ja kaikki loppupään satkut on kuitenkin mustilla ikkunankehyksillä, eli melkein samannäköisiä.
Re: 900 GLE -91
-92 mallivuonna Uudessakaupungissa tehtiin peltikattoisia Saabeja enää vain Suomen markkinoille (ja Cabrioletit koko maailmaan). Aikaisemmin Uudestakaupungista oli viety paljon myös peltikattoisia; suuren osan koko 900:n malli-iästä Uudessakaupungissa tehtiin mm. kaikki 5-oviset, kaikki 2-oviset, kaikki pidennetyt ja kaikki oikealta ohjattavat.-PETTERI- kirjoitti:Minullakin on se käsitys että suurin osa -92 ja -93 mallin satkuista tehtiin ruotsissa. Onkohan noita 900 GLE -91 paljolti vielä liikenteessä? Tuo oli itselleni vasta ensimmäinen jonka näin. Pitää katsoa jos ei ole mahdottoman mätä, niin tuosta voisi tehdä vielä käyttöpelin vuosiksi eteenpäin.
-93 mallivuonna (elokuu 1992 alkaen) peltikattoisten valmistus keskitettiin Ruotsiin eli olivat Suomessakin tuontitavaraa. Suomessa tehtiin enää vain Cabrioletit.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 61
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2012 12:02
Re: 900 GLE -91
Calibra haukkasi leijonanosan Uudenkaupungin v. '92 tuotannosta. Itsellä 900 2,1 varaosaraato on rekisteröity huhtikuussa. Tuo käyttö/harraste 2,1 puolestaan 07.09., eli on viimeisiä kotimaisia, valmistunut heinäkuussa. Isäukolla aikoinaan ollut 2,1 oli Ruotsin tuotantoa loppuvuodelta '92, mutta vuosimallia '93, rekisteröity 04.01.93. Ei kuitenkaan vielä Classic.