Onko kenelläkään nettilinkkiä ( tietoa ) miten sivupuolen hydrauliset moottorinvaimentimet parhaiten saisi vaihdettua ilman koko koneen irrotusta.
Varsinkin vasenpuoli vaikuttaa ensinäkemältä pikkasen kimurantilta.
16 V koneen hydraulisten vaimentimien vaihtaminen
16 V koneen hydraulisten vaimentimien vaihtaminen
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: 16 V koneen hydraulisten vaimentimien vaihtaminen
No niin taas kerran itse itseani neuvoen:
Irrota laturi, öljynsuodatin, ilmastointikompura, lämmityskennon letkut
Vasen puoli:
Löystä kiinnikkeen #7543994 kaksi alimmaista mutteria, jotka sijaitsevat vetaritunnelissa. Irrota tuki #7544893.
Avaa kaksi vasemman puoleista ruuvia kannatinraudasta #7543978. Yritä ylettyä löystämään vaimentimen etummaista pulttia ( 14mm avain ) vetaritunnelin kautta, jotta pääset kääntämään rajoittimen #7544901kohti lokasuojaa.
Tällöin pääset nitkuttamaan vaimentimen etummaisen pultin irti ( tätä ei ole suunniteltu irrotettavaksi koneen ollessa paikalla ). Paikoilleen laitetettaessa porasin kannatiraudan #7543978 etummaisen kierteen auki ja laitoin siihen läpipultin, alapuolelle tahtialuslaatta ja mutteri yläpuolelle. Näin sen asennus helpottui tuhat kertaisesti.
Irrota taempi vaimentimen pultti.
sitten...
Oikea puoli:
Irrota vaimentimen kaikki kolme kiinnityspulttia ja kiinnikkeen #7544026 alemmat mutterit vetaritunnelista.
Tunkkaa koneen takapää ylös, mutta muista avata vaihteensiirtotangon yhdysliitos ( varaa itsellesi valmiiksi uusi kartitotappi, jonka lyöt lyttyyn irrotuksessa ) ja mahdolliset nippuisiteet joilla tehostin letkut on klemmattu raidetankoon.
Nyt yletyt irrottamaan vasemmalta puolelta kannatinraudan #7543978 kaksi oikean puolen kiinnitysruuvia, Alempi ei mahdu tulemaan ylös ellet ole löystänyt yllämainittuja kiinnikkeen #7543994 kaksi alimmaista mutteria.
Nyt pääset ottamaan molemmat vaimentimet irti
Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
Ajattelin samalla uusia ylätukivarsien puslat, mutta tukivarret eivät mahdu ulos sitten millään, vaikka vaimentimet edestä olisi purettu pois. Irrottamine edellyttäisi koneen/laatikon pois nostamista.
Olishan sen juhannuksen voinut kivemminkin viettää
Sitten vielä vinkkinä vaimentimen kumia hankkiessa viestiketju viewtopic.php?f=11&t=174823&p=1149522#p1149522
Outletistä saatavat vanhan tonnarin alkuperäiset vaimentimet saa varsin helposti muotoiltua sopimaan heittämällä OG 900:een.
Irrota laturi, öljynsuodatin, ilmastointikompura, lämmityskennon letkut
Vasen puoli:
Löystä kiinnikkeen #7543994 kaksi alimmaista mutteria, jotka sijaitsevat vetaritunnelissa. Irrota tuki #7544893.
Avaa kaksi vasemman puoleista ruuvia kannatinraudasta #7543978. Yritä ylettyä löystämään vaimentimen etummaista pulttia ( 14mm avain ) vetaritunnelin kautta, jotta pääset kääntämään rajoittimen #7544901kohti lokasuojaa.
Tällöin pääset nitkuttamaan vaimentimen etummaisen pultin irti ( tätä ei ole suunniteltu irrotettavaksi koneen ollessa paikalla ). Paikoilleen laitetettaessa porasin kannatiraudan #7543978 etummaisen kierteen auki ja laitoin siihen läpipultin, alapuolelle tahtialuslaatta ja mutteri yläpuolelle. Näin sen asennus helpottui tuhat kertaisesti.
Irrota taempi vaimentimen pultti.
sitten...
Oikea puoli:
Irrota vaimentimen kaikki kolme kiinnityspulttia ja kiinnikkeen #7544026 alemmat mutterit vetaritunnelista.
Tunkkaa koneen takapää ylös, mutta muista avata vaihteensiirtotangon yhdysliitos ( varaa itsellesi valmiiksi uusi kartitotappi, jonka lyöt lyttyyn irrotuksessa ) ja mahdolliset nippuisiteet joilla tehostin letkut on klemmattu raidetankoon.
Nyt yletyt irrottamaan vasemmalta puolelta kannatinraudan #7543978 kaksi oikean puolen kiinnitysruuvia, Alempi ei mahdu tulemaan ylös ellet ole löystänyt yllämainittuja kiinnikkeen #7543994 kaksi alimmaista mutteria.
Nyt pääset ottamaan molemmat vaimentimet irti
Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
Ajattelin samalla uusia ylätukivarsien puslat, mutta tukivarret eivät mahdu ulos sitten millään, vaikka vaimentimet edestä olisi purettu pois. Irrottamine edellyttäisi koneen/laatikon pois nostamista.
Olishan sen juhannuksen voinut kivemminkin viettää
Sitten vielä vinkkinä vaimentimen kumia hankkiessa viestiketju viewtopic.php?f=11&t=174823&p=1149522#p1149522
Outletistä saatavat vanhan tonnarin alkuperäiset vaimentimet saa varsin helposti muotoiltua sopimaan heittämällä OG 900:een.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB